Este oficial Proiectul de suflet al lui Mazăre, şoseaua de coastă, stopat de MDRAP şi de Făgădău

Măreţului proiect al lui Radu Mazăre, de pe vremea când era primar al Constanţei, menit să amenajeze zona de acces în Portul Turistic Tomis şi Plaja Modern, proiect cunoscut de către constănţeni sub titulatura de „Şoseaua de coastă“, i s-a pus cruce. Decizia este definitivă: şoseaua de coastă, proiectul de suflet al lui Mazăre, nu se mai face. Cel puţin nu în termenul care a fost promis.
 
Pe data de 2 februarie, la ora 10.24, procedura de achiziţie publică a fost stopată pe portalul achiziţiilor publice (SEAP). Motivul anulării - „Abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului“.
La baza acestei decizii a stat Dispoziţia viceprimarului municipiului Constanţa nr. 198/15.01.2016, întrucât autoritatea contractantă nu dispune de fonduri în vederea încheierii contractului de achiziţie, în urma rezilierii contractului de finanţare, conform Deciziei nr. 3/13.01.2016 a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
 
„S-a anulat şi punct. În baza deciziei MDRAP prin care, la cererea noastră, a fost reziliat contractul de finanţare pentru amenajare, întrucât nu aveam timp să-l terminăm până la 31 decembrie. Oricât de bune ar fi fost negocierile, nu puteam să facem în două luni ce era programat de făcut în 18 luni. Proiectul va fi depus de îndată ce se vor deschide liniile de finanţare. El se regăseşte în strategia integrată de dezvoltare urbană a municipiului Constanţa şi o să îl depunem în continuare. Nu avea rost să riscăm şi să plătim din banii noştri. Bineînţeles că nu se renunţă la acest proiect. Este evident că în situaţia dată era imposibilă încheierea contractului“, a declarat viceprimarul cu atribuţii de primar al Constanţei, Decebal Făgădău.
 
În luna septembrie a anului trecut, o firmă din Cluj-Napoca, SC Tecte SRL, câştiga contractul „Amenajarea integrată a zonei de acces în Portul Turistic Tomis şi Plaja Modern“. Contractul, în valoare de 32.338.591,85 de lei, era atribuit de Primăria Constanţa. Anunţul era făcut de primarul interimar al municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, după şedinţa de îndată a Consiliului Local Municipal Constanţa din 9 septembrie.
 
„În momentul de faţă, suntem în discuţii cu ei, deoarece noi putem utiliza fondurile structurale (bani europeni) până pe 31.12.2015. Dacă ai început un proiect şi nu l-ai terminat, trebuie să dai banii înapoi. Ministerul Dezvoltării şi Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional au obţinut o derogare din partea Comisiei Europene ca, pentru proiectele aflate în implementare şi care au şanse reale de a fi finalizate până în luna iunie 2016, să împărţim costurile după cum urmează: ce putem să cheltuim până la 31 decembrie - din costuri structurale, ce depăşeşte data de 31 decembrie 2015 - din bugetul local. În felul acesta, nu mai dăm înapoi banii pe care i-am utilizat. I-am rugat pe parteneri să facă o analiză şi să ne spună dacă pot cheltui până la finele acestui an peste jumătate din valoarea proiectului şi dacă acesta va fi gata până în luna iunie 2016. În situaţia în care dânşii includ aceste clauze în contract, acesta va fi semnat. Dacă nu, atunci nu va fi semnat şi vom merge cu proiectul şoselei de coastă în următorul exerciţiu“, explica Fădăgău, în luna septembrie, când mustea ideea că şoseaua de coastă nu se mai face.
 
O lună mai târziu, şeful administraţiei publice locale anunţa, după o şedinţa ordinară a CLM Constanţa, că municipalitatea nu va semna contractul pentru demararea lucrărilor la prima etapă a proiectului şoselei de coastă. Asta în contextul în care lucrarea a fost adjudecată abia la a treia licitaţie. Potrivit lui Făgădău, s-a ajuns în această situaţie pentru că termenul era mult prea scurt pentru a mai putea beneficia de fondurile europene, existând riscul, din cauza unor întârzieri, să dea banii înapoi.
 
Lucrările pentru şoseaua de costă cuprindeau zona dintre Portul Turistic Tomis şi Plaja Modern, chiar pe ţărmul Mării Negre, pe o lungime de aproximativ 2,6 km, de la Comandamentul Marinei (Amiralitate), până în dreptul străzii Mihai Eminescu.

Lucrările constau în amenajarea accesului cu cele două bretele de sensuri diferite şi a unei parcări, reamenajarea urbanistică a zonei Bellevue (cuprinsă între strada Mircea cel Bătrân, partea superioară a taluzului şi blocul-turn), reabilitarea şi modernizarea accesului şi sens giratoriu - legătura cu acces Mihai Eminescu. De asemenea, proiectul implica amenajarea unei parcări pe strada Mihai Eminescu, iar în zona Bellevue avea să fie montat un ascensor pe plan înclinat. De asemenea, scările trebuiau reamenajate şi se impunea montarea unei pasarele. Valoarea estimată a contractului nu era deloc de neglijat - 32.338.591,85 de lei fără TVA, din care cheltuielile pentru investiţia de bază se ridicau la 30.531.528 de lei fără TVA, conform prevederilor bugetare ale Primăriei. Se pare însă că negocierile cu municipalitatea au eşuat, iar firma nu va mai construi şoseaua de coastă.
      
La ultima licitaţie, s-au prezentat cinci firme:

- SC Tecte SRL, din Cluj-Napoca, cu terţ susţinător - SC D’Adiutorio Appalti E Costruzioni SRL, din Italia, şi subcontractanţi - SC Avitech Co. SRL, din Voluntari, bulevardul Pipera, şi SC ISP Verificări SRL, din Bucureşti. Aceasta şi-a şi adjudecat, de altfel, contractul, doar că timpul de execuţie era prea scurt, municipalitatea riscând să plătească valoarea din bugetul propriu. Astfel, proiectul a fost anulat, cel puţin pentru moment.
- Asocierea Soitek SRL - Calzoni SPA - SC EN Electric Proiect Office SRL. Lider de asociere - Soitek SRL, din Italia. Asociaţi: Calzoni SPA, din Italia, Perugia, SC EN Electric Proiect Office SRL, din Bucureşti, şoseaua Colentina. Subcontractanţi: Schindler Romania SRL, din Bucureşti, strada Preciziei, SC Simpex Logistic SRL, din Călăraşi, strada Progresului.
- Infrastructure SRL, lider de asociere CLIF SA, din Constanţa. Asociaţi: SC Tancrad SRL, din Galaţi, strada Brăilei, SC Gea Infrastructure SRL, din Bucureşti, bulevardul Unirii. Subcontractanţi: SC Star Elevators SRL, din Bucureşti, şoseaua Mihai Bravu.
- SC SA CO Costruzioni SRL (lider de asociere), din Dobroeşti, judeţul Ilfov. Asociaţi: SC Mira Costruzioni SRL, din Italia, SC Gangi Impianti SRL, din Italia, şi SC Moma Elevators SRL, din Italia. Subcontractanţi: SC Acve Plus SRL, din Bucureşti, strada Adrian Fulga, SC Dream Dust SRL, din Bucureşti, strada Moşilor, SC Electromec-Ro SRL, din Braşov, strada Nicoale Iorga.
- SC Magenta Construcţii & Infrastructură SRL, din Bucureşti. Subcontractanţi - ABS Transportbahnen GmbH, din Austria, SC Mir Elis Construct SRL, din Constanţa, strada Căpitan Papadopol, SC Lucris Servcom SRL, din judeţul Constanţa, oraş Ovidiu, strada Poiana, SC Porro Struktor SRL, din Bucureşti, strada Parfumului. Terţ susţinător - Grupo Empresarial Magenta SA, din Spania.
 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Aninim

08 Feb, 2016 08:56

Incompetent la standarde inalte primarul interimar al Constantei. Absolut nimic nu face pt lras, ba mai mult strica si anumite idei bune ale lui Mazare. Macar el mai facea cate ceva ...

maria

06 Feb, 2016 08:38

Atita impotenta administrativa n-am mai vazut. Nu e lamurita toata lumea ca e absolut necesara aceasta sosea pentru a degaja bdul Mamaia? Nu vedeti ca.in special vara.nu poti sa mai ajungi in Mamaia? Exact ca si repararea Cazinoului, tot o fredoneaza toti: nu se inteleg la spagi sau care e misterul? Dati-i,dle,afara, sa vina unii care vor sa faca treaba si care iubesc Constanta. M-am saturat de venetici de astia care nu s-au ocupat decit sa mulga.Acum cersesc mila. sa plateasca pentru toate porcariile facute si toate scheletele care impinzesc Constnta.

Articole asemanatoare

Stelian Ion(USR) „Riviera Tomis sau șoseaua de coastă, argument pentru construirea unor blocuri pe taluzul Constanței”!

24 Feb 2024 1006

„Aer pentru Constanța. Promenadă, nu șosea de coastă“! Petiție inițiată de USR Constanța

18 Jan 2024 1008

Proiect privind construirea Șoselei de Coastă „Riviera Tomis- între Portul Constanța și Stațiunea Mamaia“ depus de grupul consilierilor PSD Constanța

15 Jan 2024 1287

„Şoseaua lui Mazăre. Şi cum ea trebuie să moară!” Ce părere au constănţenii despre reînvierea proiectului şoselei de coastă

18 Jan 2017 4005

S-a decis! De șoseaua de coastă se va ocupa societatea Tecte SRL

09 Sep 2015 2493

Cinci ofertanţi pentru amenajarea integrată a zonei de acces în portul turistic Tomis şi plaja Modern

23 Mar 2015 2205

Firma afaceristului arestat la domiciliu în dosarul cumnatului lui Ponta va oferi consultanţă pentru şoseaua de coastă (document)

19 Mar 2015 4247

Investiţii importante pentru Constanţa Ce proiecte ar putea fi demarate în acest an

02 Jan 2015 6581

Se anunţă o „luptă grea“ Cine sunt cei patru ofertanţi care vor să construiască şoseaua de coastă (document)

03 Sep 2014 6837

Şoseaua de coastă prinde contur? Patru ofertanţi se „bat“ pentru proiectul de suflet al lui Mazăre (document)

28 Aug 2014 4216

Birocraţie sau blestem? Licitaţia pentru şoseaua de coastă, decalată (document)

22 Aug 2014 4241

O altă încercare, după ce prima a eşuat Primăria Constanţa desfăşoară, astăzi, licitaţia pentru şoseaua de coastă (document)

21 Aug 2014 4424

Editorial Blestemul şoselei de coastă, acest vis prăfuit din sertar

14 Jul 2014 2580

Primăria Constanţa, în aşteptarea ofertanţilor O nouă licitaţie pentru Şoseaua de coastă, după ce prima a fost anulată (document)

05 Jul 2014 2921

Dacă nu se prezintă nimeni la licitaţie, municipalitatea pierde finanţarea Mazăre - „Parcă-i blestemată şoseaua de coastă“

18 Jun 2014 2260