Probe musamalizate in dosarul Anopolis

1176666461.jpg

Dupa ce, in numerele noastre anterioare, am aratat o serie de situatii in care, pentru inculparea unora dintre cei implicati in tragedia de pe petrolierul maltez, au fost fabricate probe, astazi vom arata cum o alta serie de dovezi au fost ascunse

Rechizitoriul, in cazul Anopolis, confectionat de procurori prin musamalizarea probelor, demolat de judecatori si aparare, pe baza probelor si a expertizelor tehnice, chiar din prima instanta de judecata cand s-a solicitat returnarea, a devenit complex dupa ce acesta a fost returnat de Curtea de Apel Constanta la Parchetul Curtii de Apel Constanta. In fond, complexitatea anchetarii unui accident de protectia muncii in speta de fata nu rezida din complexitatea derularii evenimentelor si consecintelor lui, ci din disputa profesionala creata de procurorii care au anchetat initial cazul si actualul procuror Cornel Boldeanu, asa cum am incercat sa redam in articolele precedente si pe toata durata procesului. Cu siguranta, decizia procurorului Boldeanu, dupa doi ani si jumatate de anchete si analize profesional intocmite, s-a bazat pe probe si rezultatele ultimei expertize tehnice complexe, atunci cand s-a prezentat in fata sefilor lui cu propunerea de scoatere de sub urmarire penala a inculpatilor. Recunoasterea greselilor sau complexitatea dosarului? In numarul de astazi, vom prezenta doua imagini care ar trebui sa-i puna pe multi pe ganduri, mai ales ca in timp ce procurorii confectionau un rechizitoriu bazat pe uz de fals in crearea capetelor de acuzare, dupa gratii statea o parte din conducerea SNC si expertul naval, fara a se fi putut apara. Asa se face ca rechizitoriul confectionat incepea cu urmatoarea acuzatie: "La data de 27.04.2001, tancul petrolier a acostat la danele Santierului Naval Constanta fara a fi respectate insa prevederile interne si internationale sus-amintite". Numai ca, in ultimul nostru articol, aratam ca aceste documente, prezentate ca prevederi interne si internationale, erau Ghidul ISGOTT, Norma de protectia muncii pentru activitati de navigatie OMT10/1992-ce prevedea aprobarea unei delegatii pentru o excursie in Franta, care s-a dovedit ca erau documente false, pe care procurorii le-au utilizat in acuzare. Si acuzatia continua in acelasi paragraf: "Astfel, la intrarea navei in santier nu a existat un permis de reparatii eliberat de autoritatea portuara si nici un certificat de Gas Free, in care sa fie specificate compartimentele de la bord unde este permis lucrul cu foc deschis". Numai ca procurorii au omis cu rea intentie faptul ca, la data de 27.04.2001, expertul naval a emis certificatul de Gas Free care se afla la bordul navei si in SNC, iar procurorii l-au facut ascuns si l-au musamalizat. Comandantul navei a emis, de asemenea, un document pe care chiar autoritatea portuara l-a folosit to whom it may concern (n.r. - pentru cei interesati), prin care comandantul navei asigura ca nava este in siguranta si ca are gas-free. O fraza de tipul "Incalcand in totalitate normele sus-amintite, nava a intrat in SNC", care au condus desigur la arestari si inculpari in masa. Nu este de mirare ca s-a ignorat, cu rea credinta, sa fie analizate normele existente la acea data in SNC pe linie de protectie a muncii, tocmai pentru a se conduce o ancheta cu scopul propus de a confectiona vinovati, nu de a depista cauza evenimentului. Din imaginea circulara, se pot observa principalele etape in derularea aprobarilor inaintea accidentului din 05.06.2001, tragand concluzia ca institutii ale statului cu atributiuni in domeniul protectiei muncii si a asigurarii sigurantei in Portul Constanta precum si firme, prin angajatii acestora cu responsabilitati clare, au vizitat nava si au aprobat desfasurarea activitatilor la nava dupa primul accident din 23.05.2001, in tancul de balast al navei. Toate aceste probe au fost musamalizate din interes de procurori si se afla in dosarul cauzei. Din imaginea care reprezinta Derularea principalelor aprobari inaintea accidentului din 05.06.2001 la m/t Anopolis se poate vedea ca persoane cu atributii legale de serviciu care si-au desfasurat activitatea la nava respectand legile, ordonantele, procedurile din SNC, documentele interne cu caracter de norme de protectie a muncii, norme tehnice, instructiuni, norme PSI si Protectia Muncii, au actionat in deplinatatea exercitarii functiei ce o detineau si au emis documente de aprobare oficiale ce au fost respectate de sutele de muncitori care au lucrat pana la eveniment pe nava. Toate acestea sunt probe certe si s-au aflat in mainile procurorilor care au anchetat cazul in prima etapa din 2001, de dupa accident, sub impresia lasata de moartea celor zece muncitori si a ordinelor primite Se poate intelege, pe seama imaginilor, logica lucrurilor. Documentele pe care le detinem de la Inspectia Muncii arata cine a stat la baza acestei constructii de inculpare. Mai inainte de a constata abaterile de la regulile etice si de drept, procurorii trebuiau sa restabileasca faptele, deci adevarul, iar aceasta este partea cea mai grea a misiunii lor cand telul lor era de a-si acoperi greseli in contul celor arestati la comanda! Dupa sapte ani, dosarul a devenit complex Dar cum hazardul joaca feste, institutia solicitata de Parchet sa efectueze prima expertiza, INSEMEX- Petrosani, a descoperit un lucru esential, fara sa anticipeze ca acesta poate fi utilizat: scaparile de gaze la furtunurile flexibile utilizate de muncitorii din tanc, care au si decedat. Asa se face ca ultima expertiza a scos in evidenta vinovatia muncitorilor in cazul acestui tragic accident, cand dupa pauza de pranz, intorcandu-se de la masa, nu au constatat acumularile de gaze provenite din neetanseitatile furtunurilor de oxigen, care se pare ca ar fi produs dezastrul! In caz contrar, nenorocirea s-ar fi putut produce in momentul practicarii, cu flacara, a decuparilor in puntea principala, inainte de pauza de pranz.

Scris de: {autor}DSS{/autor}


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Dosar DNA Constanța Vasile Iliuță, șeful Consiliului Județean Călărași, termen azi la Curtea de Apel București! (RECHIZITORIU)

23 Apr 2024 707

Procurorul Oana Andreea Schmidt Hăineală, în atenția CSM! Anul trecut a trimis în judecată familia Pascu (RECHIZITORIU)

22 Apr 2024 743

Patru judecători de la Curtea de Apel Constanța ar fi fost ameninţați cu acte de violenţă! Începe judecata (RECHIZITORIU+MINUTĂ)

22 Apr 2024 905

Rechizitoriu pentru cunoscutul bancher Gheţea Radu Graţian! Trimis în judecată, la Constanța, pentru ucidere din culpă! (VIDEO+DOCUMENT)

24 Mar 2024 1186

Monica Macovei, fost ministru al Justiției, accident la Mangalia! Latura civilă, amânată pentru aprilie 2024 (VIDEO)

12 Mar 2024 941

Judecători amenințați la Constanța! „Este ca și cum Irod l-ar acuza pe pruncul Iisus cu privire la propriile lui crime!“ (RECHIZITORIU)

11 Mar 2024 1050

Ce spune avocatul Adrian Cuculis Crimă într-un hotel din Mangalia! Se cere schimbarea încadrării juridice

11 Mar 2024 1820

Bărbatul acuzat că ar fi agresat măicuțele de la mănăstirea Sfânta Maria, din Techirghiol, cere să fie pus în libertate!

19 Feb 2024 854

Premieră Condamnare în primul și singurul dosar de Cyberbullying din Constanța! Decizia, atacată la instanța superioară (RECHIZITORIU)

15 Feb 2024 1080

Polițiștii din Constanța au găsit două kilograme de Cannabis într-o geantă abandonată pe stradă de un cetățean speriat! (RECHIZITORIU)

07 Feb 2024 1131

Fost ministru al Justiției, Monica Macovei trimisă în judecată, la Mangalia! Primul termen, marți, 16 ianuarie 2024 (DOCUMENT)

13 Jan 2024 1057

Justiție Constanța Începe procesul lui Matei Vlad Pascu, șoferul implicat în tragedia de la 2 Mai (RECHIZITORIU)

11 Dec 2023 2140

DNA l-a trimis în judecată pe Cezar Costin Stancu, fost vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Cetățenie! Dosarul, amânat pentru la anul (RECHIZITORIU)

23 Nov 2023 821

Omor calificat la Tulcea! Rechizitoriu demn de filmele cu detectivi. Sentință definitivă la Constanța. Daune reduse la jumătate

14 Nov 2023 2464

Judecătoria Mangalia îi prelungeşte dreptul de circulaţie Monicăi Macovei, fost ministru al Justiției (DOCUMENT)

31 Oct 2023 849