Ministrul Educației, scrisoare deschisă pentru cadrele didactice „Am încredere în măiestria dumneavoastră de a crea contexte educaţionale prin orice mijloace de comunicare“

Astăzi, 30 martie, Monica Anisie, ministrul educației și cercetării, a transmis cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, o scrisoare deschisă în care a evidențiat importanța contribuției acestora la menținerea echilibrului emoțional al elevilor, al părinților și, nu în ultimul rând, al întregii societăți, a transmis un comunicat din partea Ministerul Educației și Cercetării.

Totodată, ministrul educației și cercetării a subliniat importanța creării de contexte educaționale prin orice mijloace de comunicare, motivându-i pe elevi să rămână conectați la educație.

În final, Monica Anisie a asigurat cadrele didactice că la nivelul Ministerului Educației și Cercetării se lucrează la scenarii care să compenseze efectele acestei crize, efecte care vizează atât elevii, cât și cadrele didactice. Măsurile adoptate vor fi comunicate oficial și vor avea în vedere ca elevii să nu sufere și să nu piardă de pe urma acestei suspendări a cursurilor.

Redăm integral această scrisoare:

Stimați colegi,

Traversăm cu toții o perioadă plină de provocări într-un context în care sănătatea noastră și a celor din jur este lucrul cel mai de preț de care trebuie să ne îngrijim. Măsura suspendării cursurilor a fost și este una necesară.

În aceste momente, conștientizăm cu toții cât ne lipsește școala, cât de mult ne dorim să ne revedem elevii și colegii. Cu toții vrem, în acest moment, să știm cu certitudine când vom reveni în sala de clasă, însă această certitudine trebuie privită în strânsă legătură cu situația evoluției epidemiei provocate de coronavirus în România, iar decizia pe care Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență o va lua va viza siguranța că niciun elev sau cadru didactic nu va fi infectat în momentul revenirii la cursuri. 

Mai mult decât oricând, noi, cadrele didactice trebuie să contribuim la menținerea echilibrului emoțional al elevilor noștri, al părinților și, nu în ultimul rând, al întregii societăți. Continuarea învățării de acasă reprezintă modalitatea prin care putem să fim alături de copiii noștri. Suspendarea cursurilor reprezintă o perioadă în care vom valorifica activitatea pe care am desfășurat-o în sala de clasă, prin modalități de fixare a cunoștințelor și de recapitulare a temelor predate, fără a preda noi cunoștințe și fără a evalua elevii. 

Am încredere, dragi colegi, în măiestria dumneavoastră de a crea contexte educaționale prin orice mijloace de comunicare și de a-i motiva pe elevi să rămână conectați la educație. Aceasta presupune păstrarea unui echilibru în tot ceea ce înseamnă acest proces: adaptarea volumului de resurse pe care îl transmitem elevilor, a activităților individuale pe care le solicităm acestora, iar participarea la cursurile online trebuie să fie un moment așteptat de elevi, nu o presiune în plus.  


Ministerul Educației și Cercetării a identificat instrumente și resurse digitale, care pot fi utilizate la învățarea de acasă, cea asistată de tehnologie și le-a centralizat în platforma DIGITAL pe educred.ro. Recomand fiecărui cadru didactic să selecteze instrumentele și resursele cele mai adecvate sau să-și creeze propriile resurse. 

Suntem conștienți de faptul că sunt elevi și cadre didactice care nu dispun de tehnologie pentru continuarea învățării.


Vă încurajez, stimați colegi, să continuăm și în situațiile acestea învățarea, utilizând manualele din biblioteca școlii, diverse materiale auxiliare de care dispuneți, toate acestea raportate la particularitățile de vârstă ale elevilor.

Pentru pregătirea elevilor în vederea susținerii examenelor naționale, am realizat, împreună cu Centrul Național de Evaluare și Examinare, un set de cinci resurse de antrenament tip test. Acestea respectă modelul subiectului de examen. Ele au fost publicate în data de 30 martie 2020 pe rocnee.eu/testeantrenament. 

În data de 3 aprilie 2020, vor fi postate baremele de evaluare și de notare pe același site. Rolul acestora este de autoevaluare și calibrare a modului în care au fost redactate răspunsurile.

Totodată, în cadrul emisiunilor Teleșcoala vor fi prezentate unele soluții ale acestor resurse de antrenament, cu explicațiile necesare, pentru a înțelege cât mai bine răspunsurile din baremele de evaluare și de notare.

Vă asigur că la nivelul Ministerului Educației și Cercetării se lucrează la scenarii care să compenseze efectele acestei crize, efecte care îi vizează atât pe elevii noștri, cât și pe dumneavoastră, cadrele didactice. Măsurile care vor fi luate vor fi comunicate oficial și vor avea în vedere ca elevii noștri să nu sufere și să nu piardă de pe urma acestei suspendări a cursurilor. În ceea ce privește susținerea examenelor naționale pentru elevi, dar și examenele pe care unele cadre didactice le au de susținut, vă asigur că vom prezenta public variantele la care specialiștii din cadrul ministerului lucrează. Acestea vor fi unele oneste, realiste și transparente, adaptate contextului în care ne aflăm. 

Vă mulțumesc pentru tot efortul pe care îl depuneți, vă doresc multă sănătate și aștept momentul, cât mai curând, să revenim în sălile de clasă.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Propunere O nouă zi liberă pentru angajații români

07 Feb 2023 1915

Producătorii agricoli de legume-fructe și cartofi ar putea beneficia de un ajutor de stat de până la 100.000 de euro

26 Oct 2022 1514

Elevii constănțeni salută decizia Monicăi Anisie de a susține votul de la 16 ani

08 Jun 2022 1237

Ordinul privind începerea anului școlar, contestat la Constanța! Când s-ar putea da prima hotărâre

21 Sep 2021 1687

Judecătorii din Constanța ar putea anula mâine ordinul privind deschiderea anului școlar

18 May 2021 2173

Când vor analiza judecătorii din Constanța Ordinul privind deschiderea anului școlar 2020-2021

05 Apr 2021 1724

Dosarul, la Constanța Se cere anularea Ordinului privind deschiderea anului școlar 2020-2021. Ce spune Monica Anisie, fostul ministru al Educației

11 Mar 2021 5349

Cu toate că ISJ Constanța nu se implică Peste 1.000 de elevi constănțeni participă la Olimpiada Națională „Gazeta Matematică”, sprijinită logistic de UMC

20 Feb 2021 3265

Șapte eleve din Constanța, calificate pentru testele finale ale Olimpiadei Europeane de Matematică a Fetelor

13 Feb 2021 3279

Profesorii de istorie și geografie blamează propunerile din proiectul de plan cadru pentru anul școlar viitor

21 Jan 2021 2906

Retrospectiva 2020 Digitalizarea învățământului românesc din cauza pandemiei. Dar și regresul educației

31 Dec 2020 3793

Ministerul Educației dezminte afirmațiile unui profesor focșănean Disciplinele Istorie și Geografie nu se desființează sau comasează!

22 Dec 2020 2061

Editorial Cine n-a votat n-are drept la comentat!

07 Dec 2020 4106

Ministrul Educației a emis ordinul Programele școlare pentru cele 425 de discipline din învățământul special, aprobate

04 Dec 2020 1933

„Școala Altfel” în mediul on-line Teatru forum. Elevii de la Arte, în direct cu profesori de la UNATC

26 Nov 2020 4536