17 Sep, 2023 17:00
8421
„Cei doi s-au revăzut în aceeași zi, context în care funcționarul i-a prezentat avizul deja întocmit iar martorul a întrebat cum procedează cu banii. Funcționarul i-a spus că îi poate remite banii chiar în locul în care se afla, respectiv holul instituției. Martorul i-a replicat că nu deține decât suma de 500 lei și că este necesar să meargă la Valu lui Traian pentru a completa suma pretinsă. Funcționarul i-a replicat că este rugămintea doamnei director (…) ca banii să fie remiși până la finalul programului de lucru“.
„Din depoziția inculpatei (…) (nr.Cliante Elena Mădălina) rezultă că după discuțiile purtate cu denunțătorul în ziua de 8 noiembrie 2022 i-a relatat inculpatei (…) (nr. Tiță Magdalena) despre posibilitatea emiterii avizului fără indicarea necesității obținerii unui diagnostic al Muzeului de Cultură și Arheologie Constanța. În cadrul discuției, inculpata (…) a întrebat-o dacă a discutat cu beneficiarul despre remiterea vreunei sume de bani. Aceasta i-a confirmat că beneficiarul știe că suma necesară a fi plătită este de 2.000 lei astfel că i-a spus să lucreze și să semneze avizul“, potrivit motivării.
„Inculpata (…) a procedat în consecință, în ziua de 8 noiembrie 2022 avizul fiind întocmit și semnat de ambele inculpate. Aspectul rezultă și din declarația martorului (…) care a afirmat că a observat că avizul purta semnături și ștampilă. La ora 15.18 funcționarul l-a contactat pe denunțător și l-a întrebat dacă poate ajunge până la 15.30. Acesta i-a răspuns că nu poate să ajungă astfel că cei doi au convenit să se întâlnească în ziua de 9 noiembrie 2022. În ziua respectivă, potrivit autorizării date de procuror, denunțătorul (colaborator în cauză) i-a remis inculpatei (…) (nr.Cliante Elena Mădălina), în sediul Direcției Județene pentru Cultură Constanța suma de 2.000 lei“, conform motivării.
„####### ##### ######## – O să vă restituim și niște...., aveți un dosar gros, adică, foarte multe contracte neinteligibil¸și nu..., nu avem cum să arhivăm..., noi stăm foarte prost cu arhiva.
##### #### ####### – OK!
####### ##### ######## – Și vă redăm ce așa, că chiar ne umplem cu multă maculatură și nu are rost să ...
##### #### ####### – Sigur.
####### ##### ######## – Aici.
##### #### ####### – Ok! #### se poate, vă rog, să verific o dată care sunt...
####### ##### ######## – Da.
##### #### ####### – Ok! ###. #### asta zice că amplasamentul se află într-o zonă cu potențial arheologic...
####### ##### ######## – ... arheologic da, și se revine la următoarea fază..., oricum se revine la următoarea fază...
##### #### ####### – A, OK!
####### ##### ######## –... doar că eu nu v-am scris acum de diagnostic.
##### #### ####### – Am înțeles, deci nu e acuma cu diagnosticul și nu la asta se referă de exemplu când... ?
####### ##### ######## – #### aicea trebuia să vă scriu că până la faza următoare este necesară realizarea unui diagnostic arheologic.
##### #### ####### –A, ok, ok! Am înțeles.
####### ##### ######## – Da? Și eu nu v-am scris lucrul ăsta.
##### #### ####### – A, OK, OK. Și nu sunt probleme din cauza asta, adică nu?
####### ##### ######## – Nu.
##### #### ####### – Nu vine Muzeul de Arheologie să întrebe, sau...?
####### ##### ######## – Nu, nu, nu, nu, nu.
##### #### ####### – Sau cineva? Ați discutat și e totul în regulă?
####### ##### ######## – E totul în regulă, da.
##### #### ####### – Ok! Am așa emoții și...
####### ##### ######## – Dar nu, stați liniștit.
##### #### ####### – ... să nu fie vreo problemă, că ne trezim acolo.... OK!
####### ##### ######## – Uitați aicea, luați..., că astea nu ne trebuiesc, neinteligibil...
##### #### ####### – Ok! ###, perfect! Îmi cer scuze de treaba cu..., așa, cu situația de ieri, nu mi-am dat seama (scoate din buzunar o sumă de bani)..., am reușit..., am reușit acuma să scot cei două mii de lei..., (numără banii în fața interlocutoarei – #### nr. 3) patru, șase, opt, zece, ... optișpe, nouășpe, douăzeci. Dacă se poate să îi numărați.
####### ##### ######## – Nu, lăsați, e Ok.
##### #### ####### – E totul în regulă?
####### ##### ######## – Da, da.
##### #### ####### – Ok! #### avizul l-am luat...
####### ##### ######## – Astea le luați. Aveți..., avizul îl luați și contractele acelea nu mai pentru că..., uitați-vă cum stăm. Avem într-o parte septembrie, octombrie, august....
##### #### ####### – Da, da, da.
####### ##### ######## – ... și încercăm să avem cât mai puține documente pentru că nu avem spațiu.
##### #### ####### – Am înțeles. Ăăă, a, Ok! Ce.., ce vroiam să vă mai întreb: noi suntem mai mulți proprietari acolo și de obicei puneam așa ceva la dosar ca să știe. Puteți să îmi dați ceva la mână pe cheltuiala asta, sau ...?
####### ##### ######## – Nu..., nu pot. N-am cum. #### trebuia făcută cu muzeul. Înțelegi, dacă e...
##### #### ####### – Am înțeles și atunci am rezolvat așa și...
####### ##### ######## – Da.
##### #### ####### – OK!
####### ##### ######## – neinteligibil și ulterior, la cealaltă fază o să primiți probabil direct cu supraveghere, adică nu mai stăm să ajungem cu cercetare cum ar fi fost..
##### #### ####### – Ok!
####### ##### ######## – ... cred...
##### #### ####### –####, îhîm.
####### ##### ######## – ... dacă se făcea acest diagnostic.
##### #### ####### – Ok, și atunci doar supraveghere, merge repede...
####### ##### ######## – Da.
##### #### ####### – ... nici nu ne costă prea mult timp...
####### ##### ######## – Aveți telefonul..., da.
##### #### ####### – Și dacă mai am orice problemă, dumneavoastră mai cunoașteți ...
####### ##### ######## – Da.
##### #### ####### – ...la muzeu și se poate rezolva?
####### ##### ######## – Da, da, da. Vorbim la momentul respectiv, nu e problemă.
##### #### ####### – Ok! ####. Vă mulțumesc mult de tot atunci!
####### ##### ######## – La revedere!
##### #### ####### – Toate cele bune! La revedere!
####### ##### ######## – La revedere!
(cele două persoane se despart la ora 13.57.12)
##### #### ####### – (salută persoana de la punctul de acces în instituție) Vă mulțumesc mult de tot! La revedere! O zi bună!“.
„În cursul aceleiași zile de 9 noiembrie 2022, în baza autorizării date de către procuror, inculpata (…) (nr.Cliante Elena Mădălina) i-a remis directorului Direcției Județene pentru Cultură Constanța, inculpata (…) (nr. Tiță Magdalena), jumătate din suma primită anterior, respectiv 1.000 lei. Această sumă a fost găsită asupra acesteia din urmă. Seriile bancnotelor corespund cu seriile consemnate în procesul verbal întocmit de ofițerii de poliție judiciară din cadrul DNA Constanța“, potrivit motivării.
„Conversația interceptată, purtată între cele două inculpate, este lipsită de echivoc în sensul că #### ######## avea reprezentarea exacta a naturii sumei primate de la ####### ##### ########. Când aceasta din urmă i-a remis suma de bani, spunându-i că sunt de la ##### #### ####### (persoana de la #### lui ######), inculpata #### ######### a răspuns ”am înțeles”. Acest schimb de replici confirmă depoziția inculpatei ####### ##### ########. S-a arătat că situaţia de fapt mai sus expusă se susţine cu următoarele mijloace de probă: declarația martorului denunțător ##### #### #######, declarațiile de recunoaștere ale inculpatelor ####### ##### ######## și #### #########, procesul verbal de constatare a infracțiunii flagrante, procesele verbale de redare a conversațiilor purtate în mediu ambiental și înscrisurile ridicate de la Direcția Județeană pentru Cultură Constanța“, se mai arată în motivarea Tribunalului Constanța, ce poate fi citită integral accesând secțiunea Documente.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: