Nava GSP King, sub pavilion Panama, reținută de Tribunalul Constanța în Portul Midia! (DOCUMENT)



 
  • Conform actelor aflate la dosar, Navis Ship Management Limited ar fi furnizat forță de muncă mai multor nave aparținând companiei GSP.
  • Navis Ship Management Limited a mai arătat că debitoarea nu și-ar fi „îndeplinit obligația corelativă de plată a contravalorii serviciilor reprezentate de salariile personalului ambarcat în cuantum total de 224.630 USD, din care 40.725,77 USD pentru nava GSP (nr. King).
 
 
Tribunalul Constanța a dispus reţinerea în Portul Midia a navei M/V „GSP King“, sub pavilion Panama, proprietatea GSP King LTD, Cipru. Decizia a fost luată, potrivit datelor noastre, de completul de judecată prezidat de Octavian Catalin Ticea, judecător în cadrul Tribunalului Constanța, în dosarul 222/118/2024, până la soluţionarea definitivă a unui alt dosar având ca obiect instituirea sechestrului asigurător asupra aceleiaşi nave. 
 
Facem precizarea că am încercat să obținem un punct de vedere de la omul de afaceri Comănescu Gabriel Valentin, însă demersul nostru nu a fost posibil. În cazul în care Comănescu Gabriel Valentin ne va trimite un punct de vedere cu privire la dosar, acesta va fi publicat în cel mai scurt timp.
 
Oficial, din instanță
 
Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului Constanţa, compania Navis Ship Management Limited (reclamantă în cauză) a solicitat, în contradictoriu cu societățile GSP Offshore SRL, Navymar Shipping LTD şi GSP King LTD (debitoare) emiterea ordonanţei preşedinţiale privind reţinerea de la plecare a navei M/V „GSP King”, sub pavilion Panama, aflată în portul Midia, până la soluţionarea definitivă a cauzei înregistrate pe rolul Tribunalului Constanţa - sub numărul 211/118/2024, având ca obiect instituire măsură sechestru asigurător asupra aceleiaşi nave.
 
Conform actelor aflate la dosar, Navis Ship Management Limited ar fi furnizat forță de muncă mai multor nave aparținând companiei GSP
 
De asemenea, Navis Ship Management Limited a mai arătat că debitoarea nu și-ar fi „îndeplinit obligația corelativă de plată a contravalorii serviciilor reprezentate de salariile personalului ambarcat în cuantum total de 224.630 USD, din care 40.725,77 USD pentru nava GSP (nr. King).
 

„Prin mesajul din data de 22.12.2023, reprezentantul societății GSP Offshore se angajează să achite întreaga creanță în cuantum 224.630 USD până la data de 27.12.2023. Totodată, prin declarația din data de 08.01.2024, debitoarea GSP Offshore recunoaște creanțele datorate societății (...) și se obligă de la plătească până la data de 10.01.2024 – fila 46 din dosarul cauzei. „Având în vedere neplata salariilor către personalul navigant, navigatorii au transmis numeroase sesizări către ITF (International Transport Worker Federation), către societatea angajatoare și către GSP Offshore“, potrivit datelor aflate la dosar.
 
Instanţa a mai reţinut că „datoria (creanţa) invocată de reclamantă se încadrează în categoria celor prevăzute de art.1 lit.(m) din Convenţia internaţională pentru unificarea anumitor reguli asupra sechestrului asigurător de nave maritime, semnată la Bruxelles la 10 mai 1952“.

 
„Cum reţinerea administrativă a fost dispusă de Căpitănia Portului Constanţa, la data de 13.01.2024, pentru 24 de ore, după expirarea reţinerii provizorii, poate oricând părăsi portul, situaţie în care reclamanta ar pierde posibilitatea constituirii unei garanţii pentru plata sumei pretinse cu titlu de prejudiciu rezultat şi, pe cale de consecinţă, recuperarea creanţei afirmate ar deveni incertă“, conform motivării tribunalului.  

Tot în motivarea tribunalului se mai arată că, la data de 13.01.2024, debitoarea îi somează să „ridice măsură de reținere a navei având în vedere că a plătit direct salariile către echipajul navei, fără a transmite și înscrisurile doveditoare ale plăților efectuate“.
 
Verificări în ECRIS
 
„Din verificările în baza de date ECRIS a Tribunalului a reclamanta probează că, pe rolul Secţiei a II-a Civile a Tribunalului Constanţa, a înregistrat dosarul nr. ### (nr. 211)/118/2024, având ca obiect instituirea sechestrului asigurător asupra navei M/V „GSP #### (nr. King)”, sub pavilion Panama. Or, prin plecarea navei din Portul ##(nr. Midia), reclamanta s-ar vedea lipsită de posibilitatea juridică de a cere instituirea de măsurii asigurătorii solicitate în dosarul nr. (211)/118/2024“, conform motivării tribunalului.
 
Instanţa mai reține că măsura solicitată este limitată în timp până la soluţionarea cererii de sechestru asigurător ce formează obiectul dosarului nr.211/118/2024 al Secţiei a II-a Civile a Tribunalului Constanţa, iar aparenţa dreptului de creanţă este în favoarea reclamantei, cât timp a făcut dovada producerii prejudiciului.
 
Față de aceste considerente, constatând că toate condiţiile care justifică folosirea procedurii ordonanţei preşedinţiale sunt cumulativ întrunite în cauză, Tribunalul Constanța a admis cererea Navis Ship Management Limited a dispus reţinerea în Portul Midia a navei M/V „GSP King“, sub pavilion Panama, proprietatea pârâtei GSP King LTD, până la soluţionarea definitivă a dosarului nr. 211/118/2024, având ca obiect instituirea sechestrului asigurător asupra aceleiaşi nave.
 
Decizia este executorie.
 
Hotărârea tribunalului nu este una definitivă, ea putând fi contestată la la instanța superioară.
 
Despre GSP Offshore SRL

Potrivit Termene.ro, platformă consultată la data de 16 ianuarie 2024, GSP Offshore SRL a fost fondată în septembrie 2016, se ocupă de activități de servicii anexe extracției petrolului brut și gazelor naturale, are sediul social pe Șoseaua Pipera - Tunari, Voluntari, județ Ilfov, și este controlată de GSP Offshore B.V., cu 99.9 %, și GVC Investment B.V., cu 0.1 %, din Țările De Jos.
 
GSP Offshore SRL este administrată, potrivit Termene.ro, de Comănescu Gabriel Valentin.
 
Pentru anul 2022, cu peste 600 de angajați, GSP Offshore a raportat o cifră de afaceri netă de 697.965.053 de lei și un profit net de 16.433.406 de lei.
 
Așa cum arătam și mai sus, facem precizarea că am încercat să obținem un punct de vedere de la omul de afaceri Comănescu Gabriel Valentin, însă demersul nostru nu a fost posibil.
 
În cazul în care Comănescu Gabriel Valentin ne va trimite un punct de vedere cu privire la dosar, acesta va fi publicat în cel mai scurt timp.
 
Motivarea deciziei Tribunalului Constanța poate fi citită integral accesând secțiunea Documente.

Sursa: rejust.ro


 
Gabriel Comănescu ocupă locul 31 în topul Capital, cu o avere estimate de 220-280 milioane de euro, cu afaceri în exploatarea de petrol. Este proprietarul Grupului Servicii Petroliere (GSP Offshore), urmând să fie și parte din proiectul BLOW (Black Sea Floating Offshore Wind), finanțat de UE, prin care o companie franceză va dezvolta prima turbină eoliană plutitoare din Marea Neagră, care va fi produsă de GSP.
 
Surs foto: gspholding.com
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:
 
Cine sunt cei mai bogați oameni de afaceri din Constanța? Iată topul
 
V&V Maritime SRL cere insolvența GSP Offshore SRL, iar o persoană fizică pe cea a Grup Servicii Petroliere SA

 
 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Dumitru MATEI

17 Jan, 2024 18:41

Paradoxul societatii românești : milionar in top 300 dar nu-si plateste datoriile catre stat ,catre colaboratori si nici catre angajati . Eu sunt unul din angajatii care nu si-au primit banii din Mai 2021 ! S-au depasit multe termene limita de achitarea datoriilor pana la acest 27.12.2023 si dl. Comanescu urca nestingherit pe scara multimilionarilor ,proprietar de nave si platforme maritime fara sa investeasca un leu ! Asta da minte de afacerist ! Toti milionarii lumii ar trebui sa invete de la el . Nici Bill Gates nu ar fi in stare de asa ceva !

Articole asemanatoare

Curtea de Apel Constanța, decizie definitivă în cazul navei GSP King, reţinută în Portul Midia!

18 Mar 2024 3971

Nava GSP King, proprietatea GSP King Ltd, reţinută de Tribunalul Constanța în Portul Midia!

12 Mar 2024 7274

Nava GSP King a scăpat de sechestru! Tribunalul Constanța a respins cererea Navis Ship Management Limited (DOCUMENT)

20 Jan 2024 2781

Se cere instituirea sechestrului asigurător asupra navei GSP King! Tribunalul Constanța a fixat primul termen

17 Jan 2024 997

Tancul petrolier Delfi, plin cu motorină, a fost salvat de la scufundare și adus în Port Constanța. Imagini exclusive (galerie foto+video)

14 Feb 2018 4618

UPDATE SOS în Marea Neagră. Navă în pericol de scufundare travers de Port Constanța. Intervin autoritățile portuare (video)

14 Feb 2018 5655