Nava GSP King, proprietatea GSP King Ltd, reţinută de Tribunalul Constanța în Portul Midia!

 
 
  • GSP Offshore SRL este administrată de omul de afaceri Comănescu Gabriel Valentin, ocupant al locului 31 în topul Capital, cu o avere estimată la 220-280 milioane de euro, cu afaceri în exploatarea de petrol.
 
Nava GSP King, sub pavilion Panama, proprietatea GSP King Ltd, a fost reţinută în Portul Midia! Decizia a fost luată de Tribunalul Constanța, în dosarul 1571/118/2024, la cererea Navis Ship Management Limited, până la soluţionarea definitivă a dosarului nr. 1570/118/2024, având ca obiect instituirea sechestrului asigurător asupra aceleiaşi nave.  
 
Dosarul a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Constanța, la data de 11.03.2024, cu obiect „reţinere navă ordonanță președintială“, părțile fiind: Navis Ship Management Limited - creditor, Gsp Offshore SRL – debitor, Navymar Shipping LTD – debitor, GSP King LTD - debitor.
 
Prin Hotarârea nr. 101/2024, din 11.03.2024, Tribunalul Constanța a admis cererea de emitere ordonanţă preşedinţială – reţinere navă, formulată de reclamanta Navis Ship Management Limited, în contradictoriu cu pârâtele debitoare GSP Offshore SRL, Navymar Shipping Ltd. şi GSP King Ltd.
 
Tribunalul Constanța a dispus reţinerea în Portul Midia a navei M/V GSP King, sub pavilion Panama, identificată prin nr. IMO 9292028, proprietatea pârâtei GSP King Ltd., până la soluţionarea definitivă a dosarului nr. 1570/118/2024, având ca obiect instituirea sechestrului asigurător asupra aceleiaşi nave.
 
Decizia este executorie.
 
Hotărârea tribunalului poate fi contestată cu apel în 5 zile de la comunicare, calea de atac urmând a se depune la Tribunalul Constanţa.
 
Conform portalului instanțelor de judecată, GSP Offshore SRL a contestat decizia tribunalului la instanța superioară.
 

MINUTĂ
 

Complet: CFond3
Tip solutie: Admite cererea


Solutia pe scurt: Dosar nr. 1571/118/2024 Hot. 11.03.2024 Admite cererea de emitere ordonanţă preşedinţială – reţinere navă, formulată de reclamanta Navis Ship Management Limited, în contradictoriu cu pârâtele debitoare GSP Offshore S.R.L., Navymar Shipping Ltd. şi GSP King Ltd. Dispune reţinerea în Portul Midia a navei M/V GSP KING, sub pavilion Panama, identificată prin nr. IMO 9292028, proprietatea pârâtei GSP King Ltd., până la soluţionarea definitivă a dosarului nr. 1570/118/2024, având ca obiect instituirea sechestrului asigurător asupra aceleiaşi nave. Executorie. Cu apel în 5 zile de la comunicare, calea de atac urmând a se depune la Tribunalul Constanţa. Cercetată în Camera de Consiliu. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 11.03.2024. Document: Hotarâre cameră consiliu  101/2024  11.03.2024

 
Despre GSP Offshore SRL
 
Potrivit datelor furnizate de platforma Termene.ro, societatea GSP Offshore SRL, cu sediul în Ilfov, a fost înființată în anul 2016.
 
Firma se ocupă cu activități de servicii anexe extractiei petrolului brut și gazelor naturale.
 
Pentru anul 2022 societatea a raportat cifră de afaceri de 697.965.053 lei, profit de 16.433.406 lei și 632 angajați.
 
Gsp Offshore SRL se ocupă de activități de servicii anexe extractiei petrolului brut și gazelor naturale, iar ca acționar apar Gsp Offshore BV, cu 99.9%, și GVC Investment B.V., cu 0.1%, din Țările De Jos.
 
Ca administrator apare Comănescu Gabriel Valentin, ocupant al locului 31 în topul Capital, cu o avere estimată la 220-280 milioane de euro, cu afaceri în exploatarea de petrol.
 
Comănescu Gabriel Valentin este proprietarul Grup Servicii Petroliere (GSP Offshore), urmând să fie și parte din proiectul BLOW (Black Sea Floating Offshore Wind), finanțat de UE, prin care o companie franceză va dezvolta prima turbină eoliană plutitoare din Marea Neagră, care va fi produsă de GSP.
 
Comănescu Gabriel Valentin apare în Vega Turism SA, Comproiect 92 SA, Industria Mundum SRL, Grup Servicii Petroliere SA, Grup Servicii Petroliere Shipyard SRL, Grup Servicii Petroliere Engineering SRL, Vega Offshore SRL, Vega Travel International SRL, Green County SRL, Izvor M.D. Cringu SRL, Upetrom 1 Mai Trading SRL, Grup Servicii Petroliere Training SRL, Grup Servicii Petroliere Catering SRL, SPG Archivator SRL, SPG Medical Emergencies SRL, Tehnoconstruct Marine Operations SRL, Redivivus Energy SRL, Redivivus Green Farm SRL, Upetrom 1 Mai Manufacturing SRL, Forasol SRL, Providence Energy SRL, Texrom Well Management SRL, GSP Power SRL, Gino-Impex SRL, GSP Downstream SRL, HR Expert-Support Solutions SRL, Corona Crewing SRL, Euro Shipping Logistic SRL, GSP Offshore SRL dar și în UGM Energy Trading SRL, aflată în faliment.
 
În trecut, Comănescu Gabriel Valentin a figurat în Emicom International SRL, Global Operation SRL, Clubul Casa cu Lei SA, Algoritm Consult SRL, Romanien Production And Trading Company SA, R.P.T. Oil SRL și în R.P.T.Grup SRL, radiate.
Date din dosar
 
Prin cererea înregistrată la data de 11.03.2024, pe rolul Tribunalului Constanţa, reclamanta Navis Ship Management Limited a solicitat, în contradictoriu cu pârâtele debitoare GSP Offshore SRL, Navymar Shipping Ltd. şi GSP King Ltd., reţinerea în Portul Midia a navei M/V GSP King, sub pavilion Panama, identificată prin nr. IMO 9292028, proprietatea pârâtei GSP King Ltd., până la soluţionarea definitivă a unui alt dosar  având ca obiect instituirea sechestrului asigurător asupra aceleiaşi nave.
 
Reclamanta a relevat în susţinere că, între Navymar Shipping Ltd., în calitate de beneficiar, și Navis Ship Management, în calitate de contractor, s-a încheiat contractul nr. GSP – (...) -Consul-0822-1, prin care creditoarea s-a obligat să furnizeze personal navigant la navele aflate în operarea societății GSP Offshore SRL și a societății Navymar Shipping Ltd.
 
„În executarea acestui contract, creditoarea a furnizat forță de muncă la următoarele nave: GSP (...), GSP (...), GSP (...), GSP Licorn, GSP (...), GSP Bigfoot 1, GSP Pegasus. GSP (...), GSP (...), deținute de societăți de unică navă și aflate în operarea societății GSP Offshore SRL. Debitoarea nu și-a îndeplinit, însă, obligația corelativă de plată a contravalorii serviciilor reprezentate de salariile personalului ambarcat în cuantum total de 217.705,70 USD, din care 42.370,43 USD pentru nava GSP King“, conform datelor aflate la dosarul cauzei.
 
Sursa documentare: portal instanțe de judecată, rejust.ro și platforma Termene.ro
 
Amintim că într-un alt dosar - 222/118/2024 - Tribunalul Constanța a dispus reţinerea în Portul Midia a navei M/V „GSP King“, sub pavilion Panama, proprietatea GSP King LTD, Cipru. Decizia a fost luată, potrivit datelor noastre, de completul de judecată prezidat de Octavian Catalin Ticea, judecător în cadrul Tribunalului Constanța, în dosarul 222/118/2024, până la soluţionarea definitivă a unui alt dosar având ca obiect instituirea sechestrului asigurător asupra aceleiaşi nave.
 
Ulterior, Tribunalul Constanța a anulat, ca netimbrată, cererea companiei Navis Ship Management Limited prin care solicita instituirea sechestrului asigurător asupra navei GSP King.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:
 
Fosta bancă de pe strada Traian din Constanța, deținută de Grup Servicii Petroliere Shipyard SRL, de vânzare (DOCUMENT)
 
Nava GSP King a scăpat de sechestru! Tribunalul Constanța a respins cererea Navis Ship Management Limited (DOCUMENT)
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Curtea de Apel Constanța, decizie definitivă în cazul navei GSP King, reţinută în Portul Midia!

18 Mar 2024 3943

Nava GSP King a scăpat de sechestru! Tribunalul Constanța a respins cererea Navis Ship Management Limited (DOCUMENT)

20 Jan 2024 2732

Nava GSP King, sub pavilion Panama, reținută de Tribunalul Constanța în Portul Midia! (DOCUMENT)

16 Jan 2024 8306

Tancul petrolier Delfi, plin cu motorină, a fost salvat de la scufundare și adus în Port Constanța. Imagini exclusive (galerie foto+video)

14 Feb 2018 4601

UPDATE SOS în Marea Neagră. Navă în pericol de scufundare travers de Port Constanța. Intervin autoritățile portuare (video)

14 Feb 2018 5645