Circula moartea pe sosele

andreea_editorial.jpgŞosele constănţene întind capcane mortale pentru şoferi şi pietoni. Configuraţia străzilor, aglomeraţia, inconştienţa conducătorilor auto şi a pietonilor fac o combinaţie mortală. Zonele cu cele mai multe „puncte negre" s-au transformat în alei de cimitir de la crucile şi troiţele ridicate pe margine pentru fiecare mort.

Drumul naţional DN2A, la ieşirea spre Ovidiu, cel puţin pe porţiunea dintre bulevardul Aurel Vlaicu şi „Bavaria Motors", transfigurează drumul către moarte. Profilul şoselei îi provoacă pe vitezomani să-şi etaleze talentele până în primul pom. De pietoni, ce să mai vorbim, mai ales noaptea, când vizibilitatea joacă feste oricui, se aruncă ignoranţi în faţa maşinilor, fără să acţioneze măcar instinctul de conservare şi să se uite dacă nu cumva urmează să moară călcaţi de vreun şmecher care îşi testează limitele cailor putere. Reversul situaţiei este şi mai trist. Nevinovaţi care au avut ghinionul să calce câte un absent care a traversat aiurea, pe lângă libertatea pierdută, rămân cu conştiinţa marcată pe viaţă. Centrul oraşului, bulevardele Tomis şi Ferdinand, strada Mihai Viteazu, este zona de manifestare sinistră a principalei cauze a producerii accidentelor pe şoselele constănţene, indisciplina pietonală. Configuraţia descrie aglomeraţie de maşini şi, mai ales, de pietoni, care vin din toate părţile şi ajung într-una singură, de unde nu se mai întorc. Pietonii traversează cu nonşalanţă, fie la jumătate de metru de trecere, eventual când tocmai s-a terminat verdele, fie pleacă, în diagonală, de pe marginea unui drum şi ajung - dacă mai ajung! - pe partea cealaltă, trei străzi mai încolo, unde li se termină stupida traiectorie. Este ironie macabră, dacă ne gândim că tocmai această zonă e împânzită de spitale şi clinici, iar o băbuţă care s-a târâit până la spital ca să-şi trateze bolile îşi pierde viaţa călcată de maşină pe drumul la întoarcere. De vină este toată lumea, de la instructor auto, şofer, pieton, maşină, condiţii de drum, Poliţie Rutieră, Primărie, administratorii de drumuri şi tot aşa, pe de-o parte, dar pe de alta, nu este nimeni, pentru că uneori, tragediile nu pot fi explicate. Pur şi simplu se produc, poate superstiţiile de gen „ceasul rău" sau „aşa a fost să fie" oferă cel mai adesea pretextul potrivit. O statistică pe anul trecut făcea următoarea analogie: Pierderile de vieţi omeneşti în accidente înregistrate anual în România echivalează cu dispariţia de pe harta ţării a unei localităţi rurale de mărime medie. Ar trebui ca acest lucru să ne pună pe gânduri data viitoare, când ne urcăm la volanul maşinii sau când încercăm să traversăm.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

surmelis argentina pusa

30 Oct, 2009 20:06

SINGURA SOLUTIE :O LEGE CU VITEZA MINIMA IN ORAS DE 30 KM/ORA(MERSUL MELCULUI).

Articole asemanatoare

CFR SA printr-o firmă din Constanța, răspuns negativ privind intrarea în legalitate a unei construcții

08 Jan 2023 2324

Vești bune din Italia 10 dintre românii daţi dispăruţi în urma cutremurului au fost găsiţi în viaţă

28 Aug 2016 2950

Voceaconstantei.roCamerele Implantabile, un confort pentru pacienții aflați sub tratament chimioterapic

21 Jul 2016 3166

Poliţiştii constănţeni au desfăşurat activităţi de informare a turiştilor din Vama Veche

07 Jul 2016 3437

Sticla de Aqua Carpatica dispare

23 Jun 2016 4384

Voceaconstantei.ro Hirudoterapia, terapia cu ajutorul lipitorilor

24 Apr 2016 4944

UPDATE 5- Robert Popa, copilul dat dispărut de aseară, a recunoscut că și-a petrecut noaptea la un coleg

26 Nov 2015 4530

Propunere legislativă pentru respectarea utilizării limbii române ca limbă oficială a statului român

31 Aug 2015 2257

Andreea Marta, condamnată în dosarul prostituatelor de lux

21 Jul 2015 5295

Romania Comunista sau ultima din CEE

10 Jun 2015 2252

Astrocafe.ro Horoscopul săptămânal - 27.10.2014 – 02.11.2014

27 Oct 2014 3982

Avionul Air Algerie, disparut de pe radare, s-a prabusit. La brodul navei se afla si un roman

24 Jul 2014 3672

Inspectoratul de Poliţie Al Judeţului Constanţa - buletin de presă

26 Jun 2014 3036