Se cauta tapi ispasitori pentru moartea scafandrului englez

Procuratura a inceput investigarea cauzelor mortii scafandrului britanic

Ieri dimineata, Inspectoratul Teritorial de Munca din Tulcea a inceput verificarea contractului incheiat de statul roman cu Olanda si SUA, in vederea stabilirii partii vinovate de producerea accidentului de munca produs duminica * Conform caietului de sarcini editat de Louis Berger Inc Trapec care a stat la baza licitatiei in urma careia consortiul format din cele trei firme a castigat lucrarile, supervizorul scafandrilor este Rene Vriesinga, angajat al firmei Multra Ship, din Olanda * Totodata, a fost solicitat de inspectorii ITM si contractul individual de munca al scafandrului cu firma Titan Maritime * Raportul medico-legal intocmit in urma autopsiei corpului victimei releva ca Anthony James Eke a murit din cauza asfixierii mecanice, greutatea namolului cazut peste el impiedicandu-l sa mai respire * Ieri, colegii sai englezi nu au mai lucrat, singurii care au continuat scufundarile fiind scafandrii olandezi #

Moartea violenta a scafandrului britanic Anthony Jamens Eke a pus pe jar atat autoritatile romane, cat si reprezentantii firmei la care a fost angajat scafandrul. In acest context, procurorii din cadrul Parchetului de pe langa Tribunalul Tulcea si conducerea Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM) din Tulcea s-au intalnit ieri dimineata pentru a verifica contractul incheiat de statul roman cu Olanda si SUA, in vederea stabilirii partii vinovate de accidentul de munca produs duminica, 2 ianuarie, in epava navei Rostock. Ali Izet, inspectorul sef adjunct al Inspectoratului Teritorial de Munca Tulcea, a declarat ieri agentiilor de presa -"Am studiat caietul de sarcini editat de Louis Berger Inc Trapec care a stat la baza licitatiei in urma caruia consortiul format din cele trei firme, consortiu fara personalitate juridica, a castigat lucrarile, iar, conform acestuia, supervizerul scafandrilor este Rene Vriesinga, angajat al firmei Multra Ship, din Olanda". El a mai spus insa ca este prea devreme pentru a mentiona numele persoanei vinovate de producerea accidentului in urma caruia scafandrul britanic Anthony James Eke, angajat al firmei americane Titan Maritime Savage, si-a pierdut viata in timp ce lucra la scoaterea malului din sala de masini a epavei navei Rostok.Totodata a fost solicitat firmei americane contractul de munca al victimei, ieri dupa-amiaza o echipa formata din procurori si reprezentanti ai ITM urmand a se fi deplasat la Partizani pentru a ridica toate dovezile ce pot clarifica circumstantele accidentului. Purtatorul de cuvant al Wreck Removal Consortium, Anca Martin, a refuzat inca o data sa comenteze declaratiile inspectorului sef adjunct al ITM, explicandu-si pozitia prin dorinta de a nu influenta cursul anchetei. Raportul medico-legal, intocmit in urma autopsiei corpului victimei, releva ca Anthony James Eke a murit din cauza asfixierii mecanice, plamanii sai neputand indeplini functiile in timp ce trupul era comprimat de cele doua tone de mal cazute de pe tavanul salii de masini in care lucra. Ieri dimineata, cei sapte colegi ai lui Anthony James Eke nu au lucrat, desi s-au prezentat la serviciu, ei spunand ca doresc mai intai sa se rezolve repatrierea corpului colegului lor. Lucrarile de scoatere a namolului din corpul epavei navei Rostok au continuat sa fie derulate si in cursul zilei de ieri doar de cei sapte scafandri ai firmei olandeze Multra Ship care au inceput deja operatiunea de taiere a corpului epavei navei Rostok.Anthony James Eke, in varsta de 36 de ani, si-a pierdut viata, duminica, 2 ianuarie, in timp ce efectua lucrari subacvatice in epava Rostok, acesta fiind ingropat sub aproximativ doua tone de aluviuni ce au cazut de pe tavanul salii de masini in care lucra. Anthony Eke avea o experienta in domeniul scufundarilor de acest gen de peste 17 ani, fiind considerat expert in munca subacvatica de ranfluare a epavelor. Avea la activ peste 1000 de ore de scufundari. Britanicul este cel de-al treilea scafandru care a murit in timpul operatiunilor de dezesuare a epavei navei Rostok, in septembrie 1994 alti doi scafandri greci pierzandu-si viata in conditii aproape identice.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

CFR SA printr-o firmă din Constanța, răspuns negativ privind intrarea în legalitate a unei construcții

08 Jan 2023 2333

Vești bune din Italia 10 dintre românii daţi dispăruţi în urma cutremurului au fost găsiţi în viaţă

28 Aug 2016 2964

Voceaconstantei.roCamerele Implantabile, un confort pentru pacienții aflați sub tratament chimioterapic

21 Jul 2016 3177

Poliţiştii constănţeni au desfăşurat activităţi de informare a turiştilor din Vama Veche

07 Jul 2016 3444

Sticla de Aqua Carpatica dispare

23 Jun 2016 4398

Voceaconstantei.ro Hirudoterapia, terapia cu ajutorul lipitorilor

24 Apr 2016 4958

UPDATE 5- Robert Popa, copilul dat dispărut de aseară, a recunoscut că și-a petrecut noaptea la un coleg

26 Nov 2015 4540

Propunere legislativă pentru respectarea utilizării limbii române ca limbă oficială a statului român

31 Aug 2015 2263

Andreea Marta, condamnată în dosarul prostituatelor de lux

21 Jul 2015 5315

Romania Comunista sau ultima din CEE

10 Jun 2015 2256

Astrocafe.ro Horoscopul săptămânal - 27.10.2014 – 02.11.2014

27 Oct 2014 3993

Avionul Air Algerie, disparut de pe radare, s-a prabusit. La brodul navei se afla si un roman

24 Jul 2014 3680

Inspectoratul de Poliţie Al Judeţului Constanţa - buletin de presă

26 Jun 2014 3044