Câteva concluzii ale primelor consultări Ministerul Educației-sindicate-elevi-părinți-studenți Totul depinde de resurse financiare suplimentare, elevii propun evaluări semestriale ale profesorilor, iar studenții platformă unică de admitere


La începutul acestei săptămâni, făceam cunoscute cititorilor ZIUA de Constanța intențiile ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, de a sta la masa consultărilor cu toți factorii implicați în bunul mers al actului educațional, mai ales, acum în condiții de pandemie.

Iată că, după o serie de patru întâlniri succesive cu partenerii de dialog social - Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Federația Națională Sindicală „Alma Mater”, apoi cu Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, apoi cu Consiliul Național al Elevilor, apoi cu  Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România, Uniunea Studenților din România și Uniunea Națională a Studenților din România - s-au definit și validat trei abordări comune, pe următoarele teme de interes general:

1. S-a reiterat dorința de deschidere în format clasic a semestrului II, pe 8 februarie, sub rezervă evoluției epidemiologice și a evoluției campaniei de vaccinare, înțelegându-se importanța prioritizării stării de sănătate a elevilor și profesorilor prin diminuarea riscurilor, fără a neglija importantă procesului educațional, inclusiv necesitatea imperativă a organizării unor acțiuni remediale. Nu se va exclude niciun scenariu care va rezulta în urma unei analize responsabile realizate în ultima decadă a lunii Ianuarie, de către factorii decizionali îndreptățiți, referitor la modalitatea de derulare a activităților didactice în semestrul II.
2. Susținerea creșterii în valoare absolută a bugetului educației, astfel încât să se poată susține măsurile existente în Programul de Guvernare 2021-2024/Buget Național 2021, în concordanță cu principiile Proiectului „România Educată”
3. Susținerea unei informări corecte și complete asupra necesității și importanței actului de vaccinare, fără a există obligativitatea vaccinării.

Alături de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) de Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și de Federația Națională Sindicală „Alma Mater”, s-au validat prin consens următoarele:
1.Continuarea și dezvoltarea proiectului strategiei de digitalizare a educației din România – SMART-Edu.
2. Necesitatea inițierii urgențe a unor consultări în vederea adoptării celor mai eficiente măsuri de profesionalizare a managementului unităților de învățământ și a tuturor structurilor din sistemul preuniversitar, în conformitate cu principiile „România Educată”.
3. Susținerea examenelor naționale, cu prezență fizică, la datele planificate, pe baza unor tematici de examen adaptate/corelate cu materia predată și susținerea unor evaluări premergătoare examenelor, astfel încât să existe suficient timp pentru acțiuni remediale, focusate pe rezultatele analizelor/evaluărilor/simulărilor. Identificarea surselor de finanțare a acțiunilor remediale. Sindicatele din învățământul preuniversitar au solicitat ME elaborarea unor seturi de subiecte pentru a veni în sprijinul elevilor care vor susține examenele naționale.
4. Susținerea finanțării instituționale a cercetării din universități și asigurarea resurselor financiare pentru investiții în infrastructură din sistemul de educație.
5. Identificarea resurselor financiare pentru motivarea personalului din învățământ.
6. Îmbunătățirea proiectului planurilor-cadru pentru liceu prin receptivitatea ME în raport cu propunerile care se vor primi în perioada de consultare publică (extinsă de la minim legal de 10 zile la 25 zile). 


Alături de Consiliul Național al Elevilor, s-au validat prin consens următoarele:
1. Susținerea examenelor naționale, cu prezență fizică, la datele planificate, pe baza unor tematici de examen adaptate/corelate cu materia predată și susținerea unor evaluări premergătoare examenelor astfel încât să existe suficient timp pentru acțiuni remediale, focusate pe rezultatele analizelor/evaluărilor/simulărilor din care să rezulte nivelul cunoștințelor asimilate de către elevi. Identificarea surselor de finanțare a acțiunilor remediale.

2.  Susținerea suplimentării bugetului dedicat educației în anul 2021, în vederea creșterii cuantumului minim obligatoriu al burselor elevilor (conform HG 1064/2020).
3.  Operaționalizarea Legii 226/2020 decontării transportului prin reglementarea tarifelor maximale prin ANRSC (Autoritatea Națională pentru Reglementarea Serviciilor Comunitare).
4.  Îmbunătățirea proiectului planurilor-cadru pentru liceu prin receptivitatea ME în raport cu propunerile care se vor primi în perioada de consultare publică (extinsă de la minim legal de 10 zile la 25 zile). Se dorește astfel obținerea/aprobarea unor variante finale adecvate din perspectiva educației, dar și a așteptărilor societății și a nevoilor pieței muncii. În mod special CNE a solicitat flexibilizarea/particularizarea cât mai pronunțată posibil, îndeosebi pentru ciclul liceal superior.
5.  CNE a solicitat identificarea unui „numitor comun” pentru metodologia de feedback semestrial/evaluarea profesorilor de către elevi.

Alături de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți s-au validat prin consens următoarele:
1. Susținerea prioritară a unei creșteri semnificative a costului standard/elev - componentă destinată cheltuielilor materiale.
2. Consolidarea cadrului legal care să faciliteze dialogul între școală și societatea civilă.
7.  Susținerea examenelor naționale, cu prezență fizică, la datele planificate, pe baza unor tematici de examen adaptate/corelate cu materia predată și susținerea unor evaluări premergătoare examenelor astfel încât să existe suficient timp pentru acțiuni remediale, focusate pe rezultatele analizelor/evaluărilor/simulărilor din care să rezulte nivelul cunoștințelor asimilate de către elevi. Identificarea surselor de finanțare a acțiunilor remediale. Necesitatea inițierii urgențe a unor consultări în vederea adoptării celor mai eficiente măsuri de profesionalizare a managementului unităților de învățământ și a tuturor structurilor din sistemul preuniversitar, în vederea privilegierii competenței și eliminarea politizarii sistemului de educație.

Alături de asociațiile studenților (ANOSR, UNSR și USR), s-au validat prin consens următoarele:
1. Susținerea și urgentarea înființării Registrului Unic Naţional Integrat al Diplomelor şi Actelor de Studii (RUNIDAS).
2. Susținerea financiară a accesului studenților la publicații de specialitate necesare pregătirii universitare.
3. Asigurarea resurselor financiare pentru susținerea investițiilor în infrastructură socială, de educație și cercetare din sistemul de învățământ superior, precum și susținerea finanțării instituționale a cercetării din universități.
4. Dezvoltarea unei platforme unice la nivel național pentru înscrierea și admiterea în facultate.
5. Operaționalizarea  și consolidarea accesului studenților la asigurări de sănătate.

Sursa foto: Facebook Ion Sorin

Citește și:

Proiectele de planuri cadru propuse dezbaterii îi îngrijorează pe profesori „Cei care au propus fac totul din pix... mai tăiem de acolo, mai punem dincolo”
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ziua Națională a Lecturii, moment de reflecție pentru elevii Școlii „Gheorghe Țițeica”

20 Feb 2023 1004

Retrospective 2022 De la reluarea olimpiadelor școlare la schimbarea structurii anului școlar. Deciziile din 2022 din învățământul românesc

04 Jan 2023 1343

Constănțeanca Ligia Deca, propusă pentru funcţia de ministru al Educaţiei

03 Oct 2022 1763

Sorin Cîmpeanu nu se simte vizat de afirmaţiile preşedintelui Klaus Iohannis care a precizat că plagiatul este un fenomen toxic

03 Oct 2022 1000

Are un apartament la Năvodari Sebastian Burduja va asigura interimatul la ministerul Educației. Date din CV, avere și interese (DOCUMENTE)

30 Sep 2022 1839

Sorin Cîmpeanu și-a anunțat demisia din funcția de ministru al Educației

29 Sep 2022 1211

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, acuzat de plagiat. Ce spun reprezentanţii Universităţii din Bucureşti

27 Sep 2022 1389

Sorin Cîmpeanu, anunț de ultim moment despre condițiile de funcționare a școlilor în perioada sezonului rece

26 Sep 2022 2539

Ministrul Educației „A fost agreeată creșterea de 4 ori a sumei acordate pentru transportul elevilor școlarizați în altă localitate decât cea de domiciliu“

23 Sep 2022 1370

Ministerul Educației a inițiat proiectul de Ordonanță de Urgență pentru modificarea și completarea Legii educaţiei naţionale

15 Sep 2022 1476

Ministrul Educației „Asigurarea gratuității transportului elevilor și bursele sociale sunt de maximă importanță pentru Guvernul României“

10 Sep 2022 1905

Sorin Cîmpeanu, anunț de ultim moment despre reintroducerea uniformelor obligatorii

05 Sep 2022 1808

Ministrul Educației Cea mai ridicată rată de promovare a bacalaureatului, sesiune de toamnă din 2009 până în prezent

03 Sep 2022 1135

Cîmpeanu, anunț de ultimă oră despre resursele financiare din domeniul educației

02 Sep 2022 1095

Ministrul Sorin Cîmpeanu Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul școlar 2022 - 2023, publicate

30 Aug 2022 1294