Ministerul Educației demarează implementarea proiectului „Standardizare și evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar - STANDEV”

foto: pixabay

În urma semnării contractului de finanțare între Ministerul Educației (prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație - CNPEE) și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, până la finalul lunii decembrie 2023 va fi implementat proiectul „Standardizare și evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar - STANDEV”, Cod SMIS2014+ 154514, informează luni, 20 iunie, Ministerul Educației. 

Prin intermediul acestui proiect se va asigura o evaluare unitară în sistemul de învățământ preuniversitar la nivel național atât pentru evaluările curente și sumative, cât și pentru examenele și concursurile naționale din învățământul preuniversitar, în contextul Programului România Educată, parte a procesului global de digitalizare a sistemelor de educație.

Valoarea totală a proiectului, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 - 2020, este de 57.925.588,84 lei.

Conform sursei citate, obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea calității serviciilor educaționale în sistemul de învățământ preuniversitar prin elaborarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea și revizuirea unui sistem național coerent și fiabil de standarde curriculare de învățare și de standarde de evaluare, construit pe bază de soluții digitale/de tip TIC, până în 2023.

Elaborarea standardelor curriculare de învățare și a standardelor de evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar, inclusiv evaluarea externă digitală, vizează creșterea calității în educație, asigurarea aceluiași nivel de educație de bază pentru toți, comparabilitatea nivelurilor de performanță ale școlilor din diferite medii educaționale ale țării, precum și comparabilitatea cu rezultatele evaluărilor internaționale de tipul PISA, PIRLS, TIMSS etc.

Grupul-țintă vizat de proiect este compus din cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, experți în dezvoltare curriculară, experți în evaluare, inspectori școlari, membri ai consiliilor consultative pe discipline din inspectoratele școlare, metodiști CCD/ISJ și elevi.

De asemenea, printre rezultatele urmărite se regăsesc:

  *   crearea unei baze de date cu itemi, template teste, bază de date cu rezultate psihometrice;
  *   curbe caracteristice, platformă desfășurare evaluare etc. (25.200 de itemi elaborați și pilotați, 116 teste elaborate și pilotate);
  *   formarea de experți pentru standardele de curriculum și cele de evaluare din CNPEE, Ministerul Educației, universități și alte unități de învățământ;

  *   formarea de experți în testare și în evaluarea digitală standardizată;
  *   programe de formare pentru elaborarea de itemi pentru fiecare disciplină;
  *   1.260 de seturi de standarde curriculare de învățare și de evaluare;
  *   elaborarea unui ghid privind utilizarea standardelor curriculare de învățare și a standardelor de evaluare pentru învățământul primar și gimnazial;
  *   pilotarea standardelor;
  *   formarea a 4.600 de cadre didactice;
  *   elaborarea unui plan-cadru al evaluărilor naționale.

Pentru întreg personalul didactic din învățământul preuniversitar, standardele curriculare de învățare și standardele de evaluare reprezintă o resursă importantă care orientează acțiunile educative în scopul sprijinirii și stimulării învățării, dezvoltării normale și depline a elevilor.

Totodată, standardele reprezintă un set de afirmații măsurabile, care reflectă așteptările privind ceea ce ar trebui să știe și să poată să facă elevii, din perspectiva competențelor specifice, pentru fiecare disciplină, în cadrul fiecărei etape de formare/dezvoltare a competențelor generale.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ministerul Educației Iată care pot fi cauzele comportamentului violent în rândul copiilor

17 Apr 2024 533

Avocatul Alexandru Bajdechi, fostul președinte al Asociației Elevilor Constanța, a dat în judecată Ministerul Educației. Cere depăgubiri de zeci de mii de lei

10 Apr 2024 3408

Sondaj de opinie Mulțumiți de arondările școlare? Nu, spun 67% dintre respondenți

07 Apr 2024 486

Ministerul Educației a lansat în consultare publică Strategia Națională pentru Susținerea Părinților 2024 – 2030 (DOCUMENTE)

04 Apr 2024 508

Ministerul Educației a pus în consultare publică regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a centrelor județene și de resurse și asistență educațională (DOCUMENTE)

04 Apr 2024 642

Ministerul Educaţiei a deschis un apel de proiecte pentru dezvoltarea competenţelor digitale

04 Apr 2024 473

Ministrul Educației, Ligia Deca, s-a întâlnit cu mai mulți reprezentanți de la numeroase federații. Iată ce s-a discutat

01 Apr 2024 576

Ministerul Educației Iată care sunt cele mai frecvente întrebări și răspunsuri legate de înscrierea la școală

01 Apr 2024 566

Părinții din Constanța susțin instalarea sistemelor de supraveghere audio-video în unitățile de învățământ preuniversitar

01 Apr 2024 483

Sunteți mulțumiți de arondările școlare stabilite pentru înscrierea în învățământul primar anul acesta?

31 Mar 2024 596

Ministerul Educaţiei a pus în consultare publică Planul naţional de combatere a violenţei şcolare

29 Mar 2024 588

Ministerul Educației Proiect de modificare Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023 și a Legii învățământului superior nr. 199/2023

25 Mar 2024 656

Ministerul Educației a pus în consultare un proiect privind mobilitatea academică a studenților

22 Mar 2024 481

Ministerul Educației Proiectul de ordin privind aprobarea indicatorilor de eficiență și de impact ai programului „Masă sănătoasă”, în consultare publică

15 Mar 2024 540

Ministerul Educației, anunț de ultim moment despre procedura de distribuție aleatorie a antepreșcolarilor/ preșcolarilor/elevilor în formațiunile de studiu

13 Mar 2024 718