Se desființează Centrele de Asistență Educațională? Ce spune șeful CJRAE Constanța

  • Prof. consilier școlar Irina Ermolaev, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Constanța, a declarat, pentru ZIUA de Constanța, că a participat la dezbaterea pe această temă, în Capitală, alături de mai mulți colegi, și a susținut menținerea centrelor.
  • Peste 14.000 de semnături au fost strânse în mediul online pentru a opri desființarea Centrelor de Resurse și Asistență Educațională, prevăzută în noul proiect al Legii învățământului preuniversitar, propus de Ministerul Educației.
  • „Am susținut și susțin menținerea CJRAE/CMBRAE, în beneficiul elevilor, părinților și cadrelor didactice și în scopul valorizării și valorificării a tot ceea ce am construit, împreună cu specialiștii, în peste 15 ani de existență a acestei instituții“, a declarat prof. cons.școlar drd. Irina Ermolaev.
 
Peste 14.000 de semnături au fost strânse în mediul online pentru a opri desființarea Centrelor de Resurse și Asistență Educațională, prevăzută în noul proiect al Legii învățământului preuniversitar, propus de Ministerul Educației.
 
Potrivit proiectului, centrele ar urma să fie reorganizate în cadrul viitoarelor Direcții Județene de Învățământ.
 
Prof. consilier școlar Irina Ermolaev, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Constanța, a declarat, pentru ZIUA de Constanța, că a participat la dezbaterea pe această temă, în Capitală, alături de mai mulți colegi, și a susținut menținerea centrelor.
 
„Am participat la dezbaterea pe această temă, la București, împreună cu alți opt specialiști. Am susținut și susțin menținerea CJRAE/CMBRAE, în beneficiul elevilor, părinților și cadrelor didactice și în scopul valorizării și valorificării a tot ceea ce am construit, împreună cu specialiștii, în peste 15 ani de existență a acestei instituții“, a declarat prof. cons.școlar drd. Irina Ermolaev.
 
De asemenea, în mediul online circulă o petiție împotriva desființării centrelor, semnată până în prezent de peste 14.000 de persoane, din toate colțurile țării.
 
„Vă adresăm public, rugămintea de a nu determina prin deciziile care urmează a fi luate prin proiectul Legii învățământului preunivesitar, disoluția unei instituții (CJRAE/CMBRAE) care s-a format și s-a consolidat ca o comunitate profesională care acționează unitar și concertat, prin folosirea experiențelor profesionale individuale și comune, pentru binele elevului și pentru mai buna lui adaptare la școală și la viață“, se arată în textul petiției inițiate de CJRAE Arad, instituție căreia i s-au alăturat și celelalte centre din țară, inclusiv Constanța.
 
„Serviciile psihopedagogice care au în centru dezvoltarea personală a copiilor și a tinerilor impun strategii de acțiune specifice, bazate pe o continuă specializare și perfecționare individuală și personală, prin intervizare și colaborare profesională care se realizează prin activități comune în cadrul CJRAE/CMBRAE, dar și prin evaluare profesională unitară care conferă posibilitatea îmbunătățirii continue a activității“, au explicat autorii petiției.
 
În continuare, aceștia au mai arătat că „CJRAE/CMBRAE sunt unităţi conexe ale învăţământului preuniversitar, cu personalitate juridică, subordonate Ministerului Educaţiei și coordonate metodologic de inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (IȘJ/ISMB), care organizează, coordonează metodologic, monitorizează şi evaluează, după caz, la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, serviciile de asistenţă psihopedagogică/psihologică, furnizate prin centrele judeţene şi prin cabinetele de asistenţă psihopedagogică/psihologică, cât și serviciile de terapie a tulburărilor de limbaj prin cabinetele logopedice din unitățile de învățământ preuniversitar“.

 
„Suntem o rețea de profesioniști  (4000) interesați de dezvoltarea profesională și foarte mulți dintre noi am investit resurse financiare proprii pentru perfecționare, din dorința de a răspunde cât mai bine nevoilor beneficiarilor noștri (preșcolari/elevi/tineri, părinți și cadre didactice) și de a furniza servicii de consiliere și asistență psihopedagogică, terapie a tulburărilor de limbaj și de comunicare pentru aceștia“, spun inițiatorii petiției.
 

„Profesioniștii din aceste centre și cabinete  îndeplinesc condițiile necesare pentru ocuparea posturilor, având diplome de licență obținute în urma unor programe de studii de lungă durată sau în sistem Bologna, cu specializare în psihologie, psihopedagogie specială, sociologie, psihosociologie, pedagogie/științele educației, asistență socială și care au urmat deja  unul sau mai multe programe masterale sau cursuri postuniversitare în concordanță cu Centralizatorul privind disciplinele din învățământul preuniversitar. Noul proiect al Legii învățământului preuniversitar prevede, printre altele, desființarea Centrelor de Resurse și Asistență Educațională“, este apelul celor care se opun desființării CJRAE.
 
Petiția poate fi analizată aici

 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
Ministerul Educației lansează în consultare publică proiectele legilor educației!
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ministerul Educației Diplomele românești obținute înainte de 1 ianaurie 2007 de asistenții medicali generaliști, recunoscute în UE

14 Feb 2024 455

Calendarul pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare pentru anul școlar 2024-2025, publicat de ministerul Educației. Iată de când pot fi depuse cererile

13 Feb 2024 793

Proiect privind înscrierea în clasa a IX-a a elevilor premiaţi la olimpiade, pus în consultare de Ministerul Educaţiei

13 Feb 2024 532

Te înscrii în clasa a IX-a? Ministerul Educației lansează în consultare publică un proiect!

12 Feb 2024 561

Proiect al Ministerului Educației Metodologie și calendar de înscriere a copiilor în învățământul primar (GALERIE FOTO)

09 Feb 2024 618

Ministrul Educației, Ligia Deca, despre simularea Evaluării Naționale „Trebuie să avem și subiecte care departajează”

07 Feb 2024 590

Ministerul Educației În ce perioadă se va desfășura înscrierea copiilor la grădiniță pentru anul școlar 2024-2025 (DOCUMENT)

05 Feb 2024 795

Ministerul Educației răspunde la întrebările puse în privința simulărilor și evaluărilor digitalizate (DOCUMENT)

03 Feb 2024 638

Ministerul Educației face un anunț de ultim moment! Este vizată admiterea în învățământul superior

02 Feb 2024 737

Asociaţia Elevilor din Constanţa „Statutul Elevului” a fost depus la Ministerul Educației. Ce solicitări sunt vizate

01 Feb 2024 525

Ministerul Educației Soluții identificate pentru asigurarea transportului elevilor

31 Jan 2024 411

Ministerul Educației S-au stabilit calendarele olimpiadelor și ale concursurilor școlare naționale și internaționale

29 Jan 2024 517

Ministrul Ligia Deca, la reuniunea miniștrilor educației din cadrul platformei de cooperare Asia-Europa (GALERIE FOTO)

27 Jan 2024 672

Ministerul Educației a pus în consultare publică un proiect de hotărâre privind Codul-cadru de etică și deontologie universitară

26 Jan 2024 476

Ministerul Educaţiei, anunţ despre plata burselor pentru elevii din învăţământul confesional şi privat

25 Jan 2024 719