„Executarea ar pune în pericol execuția bugetară“ Municipiul Constanța, executat silit pentru 2,8 milioane de euro! Primarul, reclamant la Înalta Curte (DOCUMENT)

  • Cazul din instanță are indicativul 433/36/2021 și a fost înregistrat la sfârșitul săptămânii trecute pe rolul Secției de contencios administrativ și fiscal a Curții Supreme.
  • „Executarea silită a sumei de 14.126.680 lei ar avea ca efect neplata serviciilor de bază asigurate de către primărie, inclusiv plata salariilor și ar pune în pericol execuția bugetară“, au avertizat în instanță reprezentanții Primăriei Constanța.
  • Suma ar reprezenta obligațiile fiscale suplimentare de plată la Fondul Administrației pentru Mediu, stabilite de inspecția fiscală și a Raportului de Inspecție Fiscală nr. 40 încheiat în data de 07.04.2021 pentru Municipiul Constanța.
  • În Secțiunea Document puteți consulta Hotărârea nr. 254/2021 a Curții de Apel Constanța.
 
Municipiul Constanța prin Primar este relcamant la Înalta Curte de Casație și Justiție a României în dosarul în care Curtea de Apel Constanța a decis că nu va suspenda executarea silită pornită împotriva orașului, pentru o datorie de circa 2,8 milioane de euro!
 
„Executarea silită a sumei de 14.126.680 lei ar avea ca efect neplata serviciilor de bază asigurate de către primărie, inclusiv plata salariilor și ar pune în pericol execuția bugetară“, au avertizat în instanță reprezentanții Primăriei Constanța.
 
Câți bani se cer
 
Cazul din instanță are indicativul 433/36/2021 și a fost înregistrat la sfârșitul săptămânii trecute pe rolul Secției de contencios administrativ și fiscal a Curții Supreme.
 
Părți în cauză sunt Municipiul Constanța prin Primar, în calitate de reclamant, și, respectiv, Administrația Fondului pentru Mediu – Direcția Generală de Administrare Fiscală – Direcția Evidență și Colectare, în calitate de pârât.
 
Potrivit datelor oficiale, DGAF ar fi demarat procedura executării silite a municipiului pentru suma totală de 14.126.680 de lei, echivalentul a 2.856.240,5224 de euro, calculat la un curs de 4,9459 de lei pentru un euro, stabilit de Banca Națională a României la data de 28 ianuarie 2022 și valabil până astăzi, la ora 14.oo.
 
În Hotărârea nr. 254/2021 a Curții de Apel Constanța, document citat pe Jurindex, se arată că suma ar reprezenta obligațiile fiscale suplimentare de plată la Fondul Administrației pentru Mediu, stabilite de inspecția fiscală și a Raportului de Inspecție Fiscală nr. 40 încheiat în data de 07.04.2021 pentru Municipiul Constanța.
 
Amintim, pe data de 7 decembrie 2021, Curtea de Apel Constanța, în completul C1 Fond al Secției a II-a Civile, de contencios administrativ și fiscal a instanței, prezidat de magistratul Francisc Nemeth, a decis să respingă solicitarea Municipiului Constanța prin Primar de a suspenda executarea silită.

 
Acum, Municipiul Constanța prin Primar s-a adresat Curții Supreme, în recurs, urmând ca Înalta Curte de Casație și Justiție să fixeze ulterior data primei înfățișări.
 

Suma care stă la baza executării silite este de 14.126.680 de lei, iar executarea silită a fost demarată de Direcția Generală de Administrare Fiscală – Direcția Evidență și Colectare din cadrul Administrației Fondului pentru Mediu.
 
Suma reprezintă o parte esențială din veniturile Municipiului Constanța
 
În ce privește obiectul dosarului, reprezentanții Biroului de Presă al Primăriei Constanța au precizat, pentru ZIUA de Constanța, că în cauză s-a solicitat suspendarea executării silite demarate împotriva Municipiului Constanța, până la soluționarea definitivă a contestației la executare.
 
De asemenea, avocații primăriei au mai cerut „anularea executării silite demarate de DGAF în dosarul de executare nr. 1693/2021 («Dosarul de Executare»)“, precum, și „anularea titlului executoriu nr. 1693/35335/25.05.2021 și a somației de executare nr. 35336/25.05.2021, precum și a oricăror acte de executare silită anterioare sau ulterioare, necomunicate până la data prezentei contestații la executare“.
 
Nu în ultimul rând, s-a solicitat obligarea DGAF la plata cheltuielilor de judecată.
 
„Împotriva Municipiului Constanța a fost demarată o executare silită în vederea recuperării sumei de 14.126.680 lei, aceasta făcând obiectul Dosarului de Executare“, au explicat, pentru ZIUA de Constanța, reprezentanții Biroului de Presă al Primăriei Constanța.
 
În Hotărârea 254/2021, se arată, printre altele, că reprezentanții Primăriei Constanța au precizat că „executarea silită a sumei de 14.126.680 de lei ar avea ca efect neplata serviciilor de bază asigurate de către primărie, inclusiv plata salariilor și ar pune în pericol execuția bugetară“.
 
Totodată, reprezentanții PMC au subliniat „faptul că suma de 14 milioane lei reprezintă o parte esențială în cadrul veniturile Municipiului Constanța pentru anul 2021. Din acest buget, Primăria Constanța trebuie să acopere cheltuielile cu poliția locală, protecția socială, încălzirea, educația, iluminatul stradal, salubrizarea, ecarisajul, funcționarea aparatului propriu, investiții, cofinanțarea în proiectele finanțate prin fonduri europene și multe altele“.
 
Ce au spus reprezentanții Fiscului
 
În replică, reprezentanții Direcției Fiscale au solicitat instanței să constate „faptul că reclamanta (nr., Municipiul Constanța prin Primar) nu a probat în mod concret împrejurările de fapt sau de drept care sunt de natură să producă o îndoială serioasă cu privire la legalitatea actului administrativ-fiscal contestat. De asemenea, solicită a se observa faptul că prima condiție prevăzută de lege pentru a se putea dispune suspendarea unui act administrativ nu este îndeplinită“.
 
Totodată, au mai cerut reprezentanții Fiscului să se constate că „nici a doua condiție nu este îndeplinită privind «prevenirea unei pagube iminente». Astfel, din dispozițiile art. 2 alin. (1) lit. ș) din Legea 554/2004. cu modificările ulterioare, rezultă că noțiunea de pagubă iminentă are în vedere producerea unui prejudiciu material viitor și previzibil, greu sau imposibil de reparat, condiție inexistentă în cazul de față. Iminența producerii unei pagube nu se prezumă, ci trebuie dovedită de persoana lezată, în speță de către reclamantă. Îndeplinirea condiției referitoare la paguba iminentă presupune administrarea de dovezi care să probeze iminența producerii pagubei invocate“.
 
Ce a spus instanța
 
După analizarea actelor depuse la dosarul cauzei, Curtea de Apel Constanța a decis că nu se impune suspendarea executării.
 
„În ce privește cererea de suspendare a executării deciziei de impunere nr. 40/07.04.2021 privind obligațiile fiscale suplimentare de plată la Fondul pentru Mediu, prin care s-au stabilit contribuții suplimentare în valoare totală de 13.950.136 lei, Curtea reține că și aceasta este nefondată, întrucât nu este îndeplinită în cauză condiția cazului bine justificat“, se arată în motivarea deciziei instanței.
 
De asemenea, judecătorii au mai spus că „instanța reține că în prezenta cauză reclamanta nu a făcut dovada îndepliniri acestei condiții obligatorii pentru pronunțarea suspendării actului administrativ, aparența de nelegalitate prezentată de către reclamantă nefiind însușită de către Curte, care a constatat chiar în urma analizei fondurilor raporturilor juridice că toate actele contestate sunt legal emise“.
 
În acest context, rămâne de văzut care va fi decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție, după judecarea recursului declarat de primărie.
 
În Secțiunea Document puteți consulta Hotărârea nr. 254/2021 a Curții de Apel Constanța.
 
Sursa motivare: www.rolii.ro
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
„Îmbogățire fără justă cauză“, la intrare în Mamaia – spune Municipiul Constanța prin Primar! Cine sunt afaceriștii dați în judecată. Răspunsul instanței
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Primăria Constanța la judecată cu administratorul vilei turistice Mizuumi din stațiunea Mamaia

27 Apr 2024 444

Cumpărări directe Constanța Primăria Murfatlar investește în lucrări de reparații sistem rutier (DOCUMENT)

27 Apr 2024 388

​Un nou termen în dosarul dintre prefectul județului Constanța și primarul comunei Cuza Vodă. Ce au decis magistrații

27 Apr 2024 484

Licitații Constanța Primăria Tîrgușor investește în dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale Târgușor (DOCUMENT)

27 Apr 2024 342

Cumpări directe Tehnoconsult Proiect SRL semnează un nou contract cu municipalitatea. Este vizat Cazinoul din Constanța (DOCUMENT)

26 Apr 2024 475

Afaceri Constanța O firmă înființată anul trecut a bifat un contract de 50.000 de lei cu Primăria Băneasa. Despre ce este vorba (DOUCMENTE)

26 Apr 2024 520

ZIUA LIVE Candidatul Dreptei Unite pentru municipiul Constanța, Stelian Ion -„Eu joc totul pe această carte, Primăria trebuie câștigată"! (VIDEO)

26 Apr 2024 528

Primăria Constanța Șase clădiri emblematice din municipiu vor fi iluminate arhitectural timp de o lună (GALERIE FOTO)

26 Apr 2024 467

Primăria Constanța Sâmbătă se restricționează traficul pe bulevardul Mamaia! Lucrări de asfaltare!

26 Apr 2024 465

Primăria Constanța Prânz festiv de Paște, pentru beneficiarii Cantinei de Ajutor Social (GALERIE FOTO)

26 Apr 2024 461

CNAIR SA prin Direcția de Drumuri și Poduri cheamă în judecată UAT municipiul Constanța

26 Apr 2024 918

LIVE VIDEO+TEXT Felicia Ovanesian, candidat independent, își depune candidatura pentru Primăria Constanța (GALERIE FOTO+VIDEO)

26 Apr 2024 624

Horia Constantinescu, candidatul la funcția de Primar al municipiului Constanța- „Arunc buchetul pentru toți cei care iubesc Constanța“ (GALERIE FOTO+VIDEO)

26 Apr 2024 475

Primăria Cumpăna, județul Constanța „Plantează în România, plantează în comuna Cumpăna!” (FOTO)

26 Apr 2024 524

LIVE VIDEO+TEXT Horia Constantinescu și candidații PSD pentru Consiliul Local municipal depun candidaturile (GALERIE FOTO+VIDEO)

26 Apr 2024 834