CN APM Constanţa se ocupă de nava eşuată în Portul Midia. Când ar urma să fie scoase cadavrele oilor

 
Pe 6 decembrie, la ora 16.00, a fost luată decizia ca Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa să coordoneze situaţia din Portul Midia, unde o navă plină cu peste 14.000 de oi s-a scufundat.
 
Reprezentanţii CN APM Constanţa au precizat pentru ZIUA de Constanţa că trebuie urmate procedurile legale pentru gestionarea situaţiei. Astfel, se vor organiza licitaţii, achiziţii publice, prin respectarea legii, pentru a se soluţiona problema din Portul Midia. De altfel, Autoritatea Navală Română ar urma să gestioneze ranfluarea navei, după cum au precizat surse din cadrul CN APM.
 
De precizat că, în continuare, zona este monitorizată constant, iar din 3 în 3 ore sunt verificate atât apa, cât şi nava, iar faptul că niciun cadavru de oaie nu a mai ieşit la suprafaţă, cât şi faptul că nu se observă urme de combustibil în apă reprezintă un lucru îmbucurător pentru autorităţile locale. Totul ar fi sub control, din ceea ce punctează autorităţile la ora actuală. O situaţie critică ar fi dacă temperatura apei ar depăşi 20 de grade Celsius, fapt ce ar duce la contaminarea apei. Dar pentru că temperatura apei este scăzută, nu există un astfel de risc.
 
„Începând de vineri, APM a primit de la Căpitănia Midia o adresă prin care, conform OG 42/1997, APM trebuie să se ocupe de scoaterea epavei din bazinul portuar. Este o operaţiune foarte complicată, această operaţiune nu o putem face cu sursele noastre proprii, pentru că nu avem instalaţiile necesare. Aşa cum spune şi ordonanţa de guvern, APM poate face direct sau printr-un operator specializat. Trebuie începute toate demersurile pentru scoaterea animalelor de pe puntea 6 şi puntea 7. Pentru a putea fi ranfluată nava, trebuie să fie eliberată de aceste cadavre. Nu este o operaţiune uşoară deoarece sunt implicate şi alte instituţii ale statului, cum este DSV-ul, deoarece oamenii care lucrează pentru aceste cadavre de acolo, trebuie să fie protejaţi şi vaccinaţi”, a precizat conducerea CN APM, prin directorul Daniela Şerban, către presa naţională.
 
De asemenea, bugetul şi termenul nu pot fi stabilite, deoarece situaţia cu care se confruntă CN APM este una nouă, neavând repere asemănătoare în trecut. Astfel, va fi nevoie de analize şi de o consultare a pieţei pentru estimarea celor două repere financiare şi temporare. Pe cele două punţi menţionate s-ar afla aproximativ 150 de tone de oi (în jur de 3.500 de capete de ovine).
 
Conducerea CN APM Constanţa doreşte ca din această săptămână să înceapă scoaterea primelor cadavre din ovine. O situaţie pe care şi autorităţile o recunosc, pe care am prezentat-o şi noi în trecut, este cea a capacităţii de incinerare a animalelor moarte. Nu există o firmă în România care ar avea capacitatea de a incinera toate cadavrele, însă, dacă acest lucru se va face etapizat, există posibilităţi.  
 
Viorel Robert Chioveanu, preşedintele ANSVSA, a declarat pentru ZIUA de Constanţa că nu s-au purtat încă discuţii cu privire la incinerarea animalelor. „Prioritatea noastră acum este să stabilizăm starea de sănătate a oilor salvate”, a spus preşedintele ANSVSA.
 
Amintim că, pe 24 noiembrie 2019, o navă cu 14.600 de oi la bord s-a scufundat în Portul Midia, din judeţul Constanţa. Nefericitul eveniment s-a petrecut fix în ziua alegerilor prezidenţiale din România, dar asta nu scuză modul în care s-a gestionat situaţia. Ministrul de interne, Marcel Vela, a dispus să îi trimită pe secretarul de stat Raed Arafat şi pe inspectorul general IGSU, Dan Paul Iamandi, la Portul Midia, pentru a supraveghea modul în care autorităţile locale controlează situaţia. Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, de 3785 tdw, încărcată cu 14.600 de oi şi un echipaj de 22 de marinari de naţionalitate siriană, s-a scufundat parţial pe bordul drept, în duminica alegerilor, în bazinul Portului Midia, după ce a plecat de la chei.

 
Aproximativ 14.500 de cadavre de oi ar trebui să fie incinerate. După cum au precizat reprezentanţii, la o medie de 47 de kilograme pe cap de ovină, ar însemna un total de 681 de tone de cadavre ce ar trebui incinerate, iar capacitatea incineratoarelor din zonă ar avea o medie de 100 de tone pe zi. Aspectul care ridică cele mai mari probleme este transportul acestora, nefiind clară modalitatea prin care se va acţiona, după cum spun autorităţile locale, fiind necesare zeci, chiar sute de transporturi, în funcţie de cum vor fi scoase animalele.
 

Citeşte şi:
 
Cronologia unei bâjbâieli Plan de intervenţie pentru scoaterea cadavrelor din nava scufundată în Portul Midia, în bătaia vântului

Huţucă (PNL) - „Nici în cazul Midia, Arafat nu a gestionat absolut nimic. A făcut spectacol de presă alături de ONG-uri“

ANR Lucrările de ranfluare a navei răsturnate vor fi preluate de „Administraţia Porturilor Maritime" S.A. Constanţa

A fost protest la Ministerul Agriculturii! Iubitorii de animale au scandat pentru oile din portul Midia (galerie foto)

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

CN APM Constanța, la judecată cu două firme din București. Stadiul dosarului

25 Apr 2024 429

Trei parcele de teren, situate în Porturile Constanța și Midia, pot fi închiriate de la CN APM Constanța. Licitația de atribuire se va desfășura în luna mai (DOCUMENT)

22 Apr 2024 507

Dezbaterea publică, pe data de 25 aprilie CN ACN Constanța SA va sistematiza teritoriul aferent Danei 99 din zona fluvio-maritimă

20 Apr 2024 433

Investitorul CN APM Constanța a solicitat evaluarea impactului asupra mediului Dezbatere publică la APM Constanța pentru proiectul privind realizarea unui cheu în Portul Midia

18 Apr 2024 461

Ce decizii au adoptat acționarii CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța?

15 Apr 2024 471

Tomis Marina Management a câștigat procesul pentru Portul Tomis Constanța! Judecătorii explică victoria (MOTIVARE+DOCUMENT)

14 Apr 2024 2337

Cumpărări directe Constanța CN APM SA. Lucrări de ignifugare a podului clădirii Gării Maritime (DOCUMENT)

13 Apr 2024 486

Pentru atingerea capacitatii de trafic de 11,5 milioane tone pe an Portul Medigida va fi modernizat și extins de CN ACN Constanța SA

11 Apr 2024 1205

CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța evaluează parcelele de teren pentru închiriere

11 Apr 2024 411

Justiție Constanța Euro Audit Service SRL, obligată de instanță să achite CN APM Constanța cheltuielile de judecată

03 Apr 2024 538

Portul Constanța a cumpărat lapte praf. Vezi pentru ce sumă (DOCUMENTE)

27 Mar 2024 513

CN APM SA Constanța Contract pentru dragaj de investiții în porturile maritime. Ce valoare are (DOCUMENT)

24 Mar 2024 650

Procesul dintre CN APM Constanța și o firmă in județul Suceava, amânat. Dosarul, pe rolul Tribunalului

23 Mar 2024 530

Cumpărări directe DSL Save Topleg SRL, din Caransebeș, va oferi CN APM Constanța SA servicii de legătorie a documentelor (DOCUMENT)

21 Mar 2024 506

Știri Portul Constanța CN APM cumpără consultanță pentru proiectul de extindere a drumului dintre Poarta 7 și podul nou de la Agigea, la intersecția cu drumul dintre Poarta 9 și Poarta 8 (DOCUMENT)

20 Mar 2024 582