15 Oct, 2019 13:11
1487
Cătălina BĂLTĂREȚU
Consiliul Concurenței lansează
Monitorul prețurilor produselor alimentare, platforma online care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare.
„Începând de astăzi avem platforma Monitorul prețurilor în formulă completă. Dacă până acum putea fi accesat doar Monitorul prețurilor carburanților, de astăzi, consumatorii pot verifica atât prețurile alimentelor, dar și ale carburanților, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la locațiile fizice ale magazinelor, respectiv ale benzinăriilor.
Practic, au la îndemână un instrument pe care îl pot folosi pentru a-și planifica cumpărăturile și alimentarea, fără a avea surprize atunci când ajung la magazin sau la benzinărie. Vor ști care dintre comercianți are cea mai bună ofertă, precum și suma de bani pe care o vor cheltui, deoarece au calculat-o în prealabil”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Monitorul prețurilor produselor alimentare reprezintă varianta actualizată a proiectului pilot, lansat în 2016, accesibil doar în regiunea
București-Ilfov, care afișa preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea erau disponibile două prețuri de produs individual: cel mai ieftin și cel mai bine vândut).
În forma actuală, Monitorul prețurilor produselor alimentare poate fi accesat la nivelul întregii țări de pe mobil, tabletă sau
PC și afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine.
Aplicația pentru mobil poate fi descărcată din
Google Play sau
App Store, iar platforma web poate fi accesată la adresa www.monitorulpreturilor.info.
Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziționeze, precum și prețurile practicate de acestea.
Astfel, consumatorii fac o alegere motivată între ofertele mai multor magazine, fapt ce contribuie la amplificarea concurenței pe piața de retail alimentar. Până în acest moment, lanțurile de magazine care participă la proiect sunt
Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: