Dezbatere la Constanţa, sub egida „România Educată“, proiectul de reformă al preşedintelui României în domeniul educaţiei

Anul trecut, Asociaţia „Ţine de Noi” şi partenerii săi au organizat la nivel naţional mai multe dezbateri pentru consultarea a circa 300 de reprezentanţi de la toate nivelurile din sfera educaţională - profesori, părinţi, elevi, cadre de conducere. Scopul dezbaterilor era atunci de a răspunde propunerilor de planuri-cadru pentru liceu şi înscrierea în dezbaterea naţională respectivă.
 
Anul acesta, în perioada 27 februarie - 4 aprilie, se organizează dezbateri la Craiova (27 februarie), Iaşi (5 martie), Ploieşti (7 martie), Cluj (25 martie) şi Constanţa (4 aprilie), în încercarea de a articula o conversaţie naţională despre arhitectura curriculară (curriculum naţional) pentru învăţământul primar, gimnazial şi liceal.  

Evenimentele prezentate se înscriu în calendarul de activităţi organizate sub egida proiectului „România Educată”, proiectul de reformă al Preşedintelui României în domeniul educaţiei. Principalele teme abordate în cadrul evenimentului vor fi: profilul absolventului şi cursivitatea lui în succesiunea ciclurilor de studii, competenţele-cheie dezvoltate prin planurile-cadru, inter-conectivitatea nivelurilor educaţionale şi adaptarea arhitecturii curriculare la nevoile elevilor şi ale comunităţii. Conversaţia va porni de la profilul absolventului la fiecare dintre cele trei cicluri şi modalităţile în care acest profil, care are în spate competenţele precizate în Legea Educaţiei Naţionale,  poate fi „tradus” în practică. Se va vorbi cu predilecţie despre curriculum, programă şi manuale sau despre cum putem construi educaţia din România pe baze solide în secolul XXI. 
 
„Întrebările-cheie care vor ghida discuţia, aceleaşi în cele cinci oraşe sunt:
Care este profilul absolventului învăţământului românesc pe care ni-l dorim la fiecare nivel, la orizontul anului 2030?
Pentru cine şi cum facem curriculumul - viziuni, obiective, acţiuni asociate obiectivelor.
Câte dintre competenţele cheie cerute de Legea Educaţiei Naţionale sunt acoperite acum de planurile-cadru?
Care sunt fracturile primar - gimnazial, gimnazial - liceal? Care sunt neconcordanţele între cerinţele de la finalul liceului şi cele de la debutul ciclului terţiar?
Conţinuturile se succedă logic? Coerenţa educaţiei poate fi asigurată prin aceleaşi materii ca în prezent sau avem nevoie de transdisciplinaritate?
Care este configuraţia educaţională cerută de societatea viitorului, de cerinţele economice viitoare, de dezvoltarea societăţii şi din domeniul cercetării?
Cum putem încuraja diversitatea de modele? Mergem pe model unic în continuare?
Care sunt lucrurile care merg bine şi trebuie potenţate?“, susţin reprezentanţii Asociaţiei „Ţine de noi”.
 

 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Casa Corpului Didactic lansează programul „Utilizarea platformelor educaționale în procesul de predare-învățare-evaluare”

17 Aug 2020 922

Consultare publică privind funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot Vor fi testate noi modele curriculare și de carieră didactică

27 May 2020 2225

Dispar calificativele la clasele I - III, dar și profesorii de educație fizică și limbi străine. În dezbatere, o nouă „arhitectură“ a educației (galerie foto)

19 Apr 2019 1808

Prof. Vasile Nicoară, directorul Colegiului Naţional „Mircea cel Bătrân”, despre „România Educată” „Nu calendarul dezbaterilor publice va da viabilitate proiectului, ci găsirea celor mai potrivite soluții de reformare a sistemului”

14 Dec 2018 4287

De vorbă cu profesor Paloma Petrescu, despre „România Educată” „După o consultare de patru ani, lansezi o altă consultare largă... mie mi se pare că nu ajungem nicăieri”

08 Dec 2018 3222

Ce a declarat Klaus Iohannis după lansarea proiectului "România educată"

05 Dec 2018 658

UPDATE. Klaus Iohannis lansează în dezbatere publică proiectul "România Educată". Cine apare în videoclipul proiectului (video)

05 Dec 2018 984