MAE a finalizat demersurile de modernizare şi eficientizare a Call Center-ului consular

Sigla MAE
Ministerul Afacerilor Externe informează că activitatea Call Center-ului consular (Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate - CCSCRS) a fost relocată într-un nou sediu și beneficiază de o structură de comunicații modernă și echipamente de ultimă generație. Demersurile de modernizare și eficientizare a activității Call Center-ului consular au drept scop adaptarea permanentă la nevoile cetățenilor români care se află în străinătate și care adresează solicitări de informații telefonic sau prin intermediul poștei electronice/e-mail.



Potrivit unui comunicat din partea MAE, cetățenii români pot solicita în continuare informații CCSCRS în regim permanent, 24/7, fie prin apelarea numerelor de telefon aparținând misiunii diplomatice sau oficiului consular al României din zona de rezidență, fie prin transmiterea unui e-mail la contact@informatiiconsulare.ro sau prin accesarea informațiilor disponibile online pe portalul www.econsulat.ro.



Măsurile întreprinse pentru îmbunătățirea activității Call Center-ului sunt parte a demersurilor extinse de reformă a activității consulare, proces inițiat în anul 2020, la inițiativa ministrului afacerilor externe Bogdan Aurescu. Procesul de reformă este axat pe următoarele paliere prioritare: modernizarea și extinderea rețelei de oficii consulare, digitalizarea extinsă a serviciilor consulare, debirocratizarea procedurilor de lucru, precum și profesionalizarea continuă a întregului corp consular.



MAE reamintește faptul că, în ultima parte a anului 2021, a fost extins numărul liniilor telefonice ale Call Center-ului ce preia aceste solicitări. În prezent pot fi preluate în aplicație, de către robotul telefonic, până la 256 de apeluri simultane, față de numai 96 anterior, iar numărul operatorilor a fost suplimentat până la 50 de persoane. Totodată, au fost actualizate și reorganizate, în totalitate, informațiile consulare oferite prin intermediul robotului telefonic, astfel încât acestea să devină mai accesibile și ușor de înțeles., a mai precizat sursa citată. 



De asemenea, a fost sporită capacitatea de procesare a solicitărilor de informații primite prin CCSCRS. Astfel, Call Center-ul consular va putea gestiona, prin toate componentele sale (portal web www.econsulat.ro, call center și e-mail), un număr mai mare de solicitări de informații, asigurându-se un acces mai facil al cetățenilor români la informațiile consulare.  



În urma procesului de modernizare și eficientizare a activității CCSRS, cetățenii români care se confruntă cu urgențe sau situații deosebite (accidente, spitalizări, arestări, îmbolnăviri, decese etc.) pot contacta mai rapid misiunile diplomatice și oficiile consulare din zona în care aceștia se află la momentul respectiv.  Astfel, accesul la linia destinată urgențelor consulare va fi asigurat prioritar, prin introducerea acestei opțiuni în prima secțiune a meniului robotului telefonic. MAE reiterează recomandarea adresată cetățenilor români de a utiliza linia de urgență exclusiv pentru situații deosebite. 
 


 
Informații suplimentare

Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) funcționează în cadrul MAE din 2015 și are ca obiectiv principal de activitate furnizarea informațiilor consulare prin intermediul apelurilor telefonice (Call Center) și corespondenței electronice (Mail Center - contact@informatiiconsulare.ro).
Principalele linii de acțiune pentru anul 2021 și rezultate de etapă ale reformei activității consulare au fost prezentate pe larg și în cadrul Reuniunii Anuale a Diplomației Române – ediția 2021: https://www.mae.ro/node/56624.
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

MAEDin Agenda de lucru a MAE din 30 aprilie 2024, vă semnalăm

30 Apr 2024 106

MAEDin Agenda de lucru a MAE din 29 aprilie 2024, vă semnalăm

29 Apr 2024 247

MAEParticiparea ministrului afacerilor externe Luminița Odobescu la seminarul „Asigurarea securității infrastructurii critice în Republica Moldova – de la protecție la reziliență”

26 Apr 2024 285

MAEUngaria - Restricții de circulație pentru camioanele de mare tonaj (peste 7,5t)

26 Apr 2024 253

MAE Atenționare de călătorie pentru Ungaria - Restricții de circulație pentru camioanele de mare tonaj (peste 7,5t)

26 Apr 2024 322

MAEÎntrevederea secretarului de stat Ana Tinca cu ambasadorul agreat al Republicii Kârgâze în România, nerezident, Idris Kadyrkulov

26 Apr 2024 258

MAEParticiparea secretarului de stat Janina Sitaru la reuniunea de lucru interinstituțională pe tematica UNESCO

26 Apr 2024 284

MAEDin Agenda de lucru a MAE din 26 aprilie 2024, vă semnalăm

26 Apr 2024 268

Atenționare de călătorie pentru Franța! Anunțul MAE

24 Apr 2024 414

MAERepublica Franceză - Posibile perturbări ale traficului aerian

24 Apr 2024 322

MAEÎntrevederea ministrului afacerilor externe Luminița Odobescu cu ministrul afacerilor externe al Republicii Coreea, Cho Tae-yul, în marja vizitei oficiale a Președintelui României în Republica Coreea

24 Apr 2024 232

MAEDin Agenda de lucru a MAE 24 aprilie 2024, vă semnalăm

24 Apr 2024 208

MAEParticiparea secretarului de stat Ana Tinca la reuniunea miniștrilor afacerilor externe din statele membre ale UE

23 Apr 2024 269

MAEDin Agenda de lucru a MAE 23 aprilie 2024, vă semnalăm

23 Apr 2024 281

MAEParticiparea secretarului de stat Andrei Novac la inaugurarea expoziției „What Work Is / Ce este munca”, în cadrul Expoziției Internaționale de Artă – la Biennale di Venezia

19 Apr 2024 286