05 Mar, 2009 21:59
1013
În domeniul transporturilor aeriene Ministerul Transporturilor ar putea pierde
calitatea de acţionar majoritar la Aeroportul Internaţional Henri Coandă -
Otopeni, Aeroportul Aurel Vlaicu - Băneasa, Aeroportul Mihail Kogălniceanu -
Constanţa şi Aeroportul Traian Vuia - Timişoara.
La Aeroporturile Otopeni, Băneasa şi Timişoara, Ministerul Transporturilor
deţine 80 la sută din acţiuni, iar restul de 20 la sută aparţin Fondului
Proprietatea, în timp ce Aeroportul din Constanţa este deţinut în proporţie de
60 la sută de Ministerul Transporturilor, iar câte 20 la sută din acţiuni
aparţin Fondului Proprietatea şi Consiliului Judeţean Constanţa.
Autorităţile au decis, în 2008, să renunţe la prevederea legislativă care
obligă statul sa păstreze minimum 51% din titluri, în cazul privatizării
acestor companii.
Şi în domeniul naval Ministerul Transporturilor ar putea pierde controlul a
cinci companii unde este acţionar majoritar, Compania Naţională Administraţia
Porturilor Maritime Constanţa, care are în subordine Portul maritim şi fluvial
Constanţa, Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa, care are în subordine
Canalul Dunăre - Marea Neagră, Administraţia Porturilor Dunării Maritime
Galaţi, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi şi Administraţia
Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu.
Descentralizarea administraţiei, care ar trebui să fie operabilă în termen de
60 de zile, potrivit premierului Emil Boc, ar însemna că aceste aeroporturi şi
porturi vor trece de la ministere la administraţia locală.
AGERPRES
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: