OUG privind reglementarea activității de ridesharing, în dezbatere publică. Ce prevede noua lege

Ministerul Transporturilor a publicat în dezbatere publică proiectul de ordonanță de urgență pentru reglementarea activității de ridesharing. Datele oficiale arata că, în prezent, aplicațiile de mobilitate urbană sunt folosite de circa 2,5 milioane de români.
 
Săptămâna trecută a întrat în vigoare OUG privind transportul în regim de taxi. Această ordonanță elimină sintagma "în mod repetat" din Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi. Concret, până acum, persoanele fizice sau juridice care efectuau în mod repetat transport public de persoane, contra cost, erau sancționate cu amenzi de la 1.000 lei, la 5.000 lei. Însă, odată cu eliminarea acestei sintagme, autoritățile nu vor fi nevoite să demonstreze că şoferii Uber, Bolt sau Clever transportă persoane în regim de taxi în mod repetat, este suficient să fie prinşi făcând asta o sigură dată pentru a fi amendați.
 
Proiectul de ordonanță de urgență are în vedere crearea unui sistem unitar de reglementare a activităților de transport alternativ, care funcționează prin intermediul unor platforme digitale, prin autorizarea administrativă a acestora pe o perioadă de trei ani, atât în ceea ce privește platformele digitale, cât și operatorii de transport alternativ. Prin urmare, proiectul devine un instrument care întregește cadrul juridic aplicabil transportului de tip urban și își propune asigurarea unor măsuri de supraveghere a pieței pe perioada de autorizare, astfel încât după această perioadă să fie posibilă o evaluare a eficientei actului normativ.
 
Astfel, prin acest proiect de act normativ se urmărește: definirea activităților de transport alternativ, a modului de efectuare a acestora și a actorilor implicați; modalitatea de autorizare a platformelor digitale și a operatorilor de transport alternativ; modalitatea de fiscalizare a veniturilor obținute în urma efectuării activității de transport alternativ, atât de către conducătorii auto, cât și de operatori și operatorii de transport alternativ.
 
Astfel, în proiect se precizează în mod distinct faptul că toate veniturile obținute în România în urma efectuării activității de transport alternativ sunt impozitate în conformitate cu legislația fiscală în vigoare în România, legislație care este reprezentată de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și de Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. În proiect se precizează obligativitatea pentru un operator nerezident de platformă digitală de a-și deschide în România o sucursală, care să îl reprezinte în fața autorităților statului român; stabilirea obligațiilor care trebuie îndeplinite de către platformele digitale, operatorii de transport alternativ, precum și de către conducătorii auto; stabilirea drepturilor și obligațiilor beneficiarilor acestor servicii; uniformizarea condițiilor de acces, efectuare și control cu cele din domeniului transporturilor în regim de taxi și în regim de închiriere.
 
Având în vedere faptul că reglementarea acestor activități de transport va conduce la: creșterea veniturilor atât la bugetul de stat cât și la bugetele locale, prin taxele și contribuțiile plătite de operatori, pe de-o parte, cat și de șoferii parteneri, pe de altă parte; asigurarea unui regim nediscriminatoriu în piața transportului cu autoturisme; creșterea gradului de concurență în piață și facilitarea interacțiunii dintre cerere și ofertă cu efect benefic pentru ambele părți; accesul pasagerilor la o gama mai mare de opțiuni de transport, în condițiile asigurării unui grad mai mare de confort și siguranța pentru consumatori; diminuarea activităților de transport de persoane cu încălcarea prevederilor legale, cu caracter de fenomen permanent; crearea posibilității sancționării faptelor de piraterie în transportul de persoane; întrucât elementele mai sus prezentate vizează interesul general public şi constituie situații de urgență şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, se impune aprobarea unui act normativ care să soluționeze problemele în regim de urgență în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată.
 
 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Atenție la țepele taximetriștilor! Care sunt metodele folosite pentru a păcăli călătorii (VIDEO)

02 Aug 2023 1461

În Constanța va opera o nouă flotă de transport alternativ Bolt/Uber! Cine sunt fondatorii firmei

18 Dec 2022 22613

Uber și Bolt, interdicție pentru tarifele diferențiate la orele de vârf. Ce spune Consiliul Concurenței

13 Oct 2022 1606

Consiliul Concurenţei propune reguli noi pentru Uber și Bolt

05 May 2022 1793

Respins la ITP?! Cele mai intalnite 11 motive

05 Mar 2021 8495

UPDATE Accident rutier în Mamaia Nord. Un autoturism a lovit, în plin, un copil

29 Jul 2020 4585

Federația Națională a Sindicatelor Șoferilor din România Scrisoare deschisă către comandantul Direcției Rutiere din Constanța. Are legătură cu flota UBER în municipiu

10 Jul 2020 2463

Uber ajunge în Constanța Aylin Cadîr este primul utilizator care a încercat Uber în Constanța

25 Jun 2020 2324

Parlamentarii au decis Urmează să fie publicat în Monitorul Oficial. Care este termenul pentru intrarea în legalitate a ridesharing-ului

24 Oct 2019 2521

Ce reglementări sunt pregătite pentru intrarea în legalitate a activităţii de tip ridesharing. Ce costuri implică (document)

27 Jun 2019 3120

Ministerul Transporturilor a publicat spre consultare publică proiectul OUG privind activitățile de transport alternativ

23 May 2019 1228

Ce le recomandă ministrul Transporturilor şoferilor companiilor de ridesharing care au fost amendaţi de Poliţia rutieră

16 May 2019 1855

Taximetrişti din Constanţa în marş către Bucureşti. Protest împotriva ordonanţei pentru transportul alternativ gen Uber si Bolt (galerie foto)

17 Apr 2019 3671

Guvernul doreşte să elimine concurenţa Uber şi Clever. Proiectul de lege, aflat în dezbatere publică, prevede amenzi colosale

04 Mar 2019 2161

Studiu Consiliul Concurenţei analizează efectele economiei colaborative (sharing economy) asupra concurenței

23 Oct 2018 1681