09 Dec, 2019 17:40
1483
Senatul este prima Cameră sesizată pe acest proiect de lege."Urgenţa promovării acestui proiect de lege se datorează condiţiilor de valabilitate a ofertei primite în luna august de la Guvernul Republicii portugheze, valabilă până la finele anului 2019, dar şi a calendarului de livrare agreat cu partea portugheză, livrarea primelor 4 avioane în cursul anului viitor.
Calendarul stabilit cu partea portugheză a avut în vedere cerinţa părţii române privind completarea primei escadrile de avioane de avioane F16 în anul 2020, conform prevederilor Hotărârii CSAT 70/2012.
Ceea ce vreau să adaug este faptul că prin aprobarea acestui proiect de lege vom reuşi ca în industria din România să începem cu cel de-al treilea avion din cele 5 procesul de modernizare a lor în ţară cu sprijin portughez, urmând ca ultimele 2 avioanele - 4 şi 5 - să fie modernizate efectiv numai cu contribuţie românească, iar în acest program este, de asemenea, prevăzut să se desfăşoare şi un alt proiect de modernizare a celorlalte 12 avioane care, de asemenea, se va realiza în industria românească.
Ca atare, dacă nu avem această lege votată şi semnat contractul până la finele anului, trebuie reluat tot procesul în anul 2020 şi se întârzie şi, de asemenea, există posibilitatea pierderilor financiare", a declarat Ciucă.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: