Inspectorii Camerei de Conturi au descoperit o serie de nereguli de organizare în cadrul auditului financiar derulat la primăria Năvodari

 
  • Inspectorii Camerei de Conturi Constanța au efectuat un audit financiar asupra conturilor anuale de execuție bugetară ale unității administrativ teritoriale a orașului Năvodari
  • Auditul s-a derulat în perioada 26.03.2020 – 21 .05.2020
  • Fundamentarea bugetului de venituri și cheltuieli în anul 2019 nu a avut la bază o analiză realistă din care să rezulte posibilitatea încasării veniturilor la nivelul previzionat
  • În situațiile financiare întocmite la 31.12.2019 nu au fost reflectate cheltuieli aferente proiectelor finanțate din fonduri nerambursabile
  • În contabilitate există diferențe care nu au fost reflectate în contabilitate și care în fapt reprezintă lipsuri de bunuri și prejudicierea patrimoniului cu suma de 26.818 lei

Inspectorii Camerei de Conturi Constanța au efectuat un audit financiar asupra conturilor anuale de execuție bugetară ale unității administrativ teritoriale a orașului Năvodari.

Auditul s-a derulat în perioada 26.03.2020 – 21 .05.2020.
În continuare vă prezentăm care au fost principalele constatări ale sintezei controlului, vezi și secțiunea "documente".

În ceea ce privește elaborarea și fundamentarea proiectului de buget pe anul 2019, precum și autorizarea, legalitatea și necesitatea modificărilor aduse bugetului aprobat, inspectorii au constat că fundamentarea bugetului de venituri și cheltuieli în anul 2019 nu a avut la bază o analiză realistă din care să rezulte posibilitatea încasării veniturilor la nivelul previzionat.
Din punct de vedere a exactității și realității
datelor reflectate în situațiile financiare întocmite la 31.12.2019 nu au fost reflectate cheltuieli aferente proiectelor finanțate din fonduri nerambursabile, în valoare de 1.544.696 lei, fapt ce conduce la concluzia că situațiile financiare nu prezintă în totalitate o
imagine reală și fidelă a performanței financiare a entității.

În ceea ce privește, modul de stabilire, evidențiere și urmărire a încasării veniturilor bugetare, în cuantumul și la termenele stabilite de lege, pentru construcțiile nefinalizate la termen, Biroul disciplină în construcții-urbanism și amenajarea teritoriului nu a prelungit autorizația și implicit nu a taxat suplimentar această prelungire cu 30% din valoarea taxei inițiale. S-au estimat venituri
suplimentare la bugetul local de 18.998 lei.
Și capitolul calitatea gestiunii economico-financiare, auditul a relevat anumite aspecte, cum ar fi: neevidențierea clară și transparentă în statele de plată a tuturor elementelor salariale care alcătuiesc venitul brut lunar.
Astfel, pentru anul 2019, indemnizația de concediu de odihnă a fost evidențiată și majorată nejustificat în statele de plată, cu
sumă totală de 4.652 lei; angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata nelegală a sumei de 61.092 lei reprezentând indemnizație de hrană pentru luna decembrie 2018 ce excedează prevederilor legale aplicabile; angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata nelegală de prime de asigurare a angajaților pentru accidente de muncă și boli profesionale, în sumă de 41.752 lei, în contul unei societăți

private de asigurări.

De asemenea, în cazul achiziției publice de produse alimentare, s-a constatat neaplicarea procedurilor de atribuire prevăzute de lege, prin subevaluarea valorii estimate a contractelor de achiziție publică. Valoarea estimată a abaterilor este de 409.765 lei și

reprezintă contravaloarea produselor alimentare achiziționate de la același furnizor de produse prin cumpărări directe repetate în cursul aceluiași an calendaristic, fără organizarea unei proceduri legale.
Inspectorii Camerei au mai evidențiat că UAT Năvodari a lansat un concurs de soluții cu premii, cu nerespectarea normelor în materia achizițiilor publice.
"Au fost încălcate principiile care stau la baza organizării concursurilor de soluții, respectiv principiul transparenței și al publicității.
Nerecuperarea de avansuri de 2.587.061 lei acordate și nejustificate prin lucrări executate. La această sumă se adaugă majorări de întârziere calculate de 601.241 lei", se arată în sinteză.
Între rezultatele inventarierii la 31.12.2019 și datele evidențiate în contabilitate există diferențe care nu au fost reflectate în contabilitate și care în fapt reprezintă lipsuri de
bunuri și prejudicierea patrimoniului cu suma de 26.818 lei.
 

Măsurile luate operativ de conducerea entității auditate pentru înlăturarea deficiențelor constatate

 
În timpul auditului, Primăria Orașului Năvodari a început demersurile pentru inițierea și
organizarea unor proceduri de achiziție publică de produse alimentare necesare desfășurării activităților sociale și încheierea unui acord-cadru.
 
Diferențele identificate între rezultatele inventarierii la 31.12.2019 și datele evidențiate în contabilitate au fost înregistrate în contul debitori, în vederea urmăririi și recuperării prejudiciului.
 

Concluzii audit

 
Opinia exprimată a fost o opinie contrară deoarece, din cauza efectelor denaturărilor semnalate și prezentate, situațiile financiare în ansamblul lor, nu prezintă fidel performanța financiară a UATO Năvodari la 31 decembrie 2019, și a celorlalte informații referitoare la activitatea desfășurată în perioada auditată.
 

Măsurile dispuse și recomandările formulate de Camera de conturi

 
Pentru abaterile identificate s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor și organizarea evidenței contabile.
Pentru abaterile care nu au fost remediate în timpul verificării, directorul adjunct al Camerei de Conturi Constanța a emis decizie prin care s-a dispus luarea măsurilor legale de către conducătorul entității pentru remedierea deficiențelor constatate, urmărirea și încasarea veniturilor, stabilirea mărimii și întinderii prejudiciilor și recuperarea lor.
 

Ce spune primarul Chelaru despre auditul Camerei de Conturi

 
I-am cerut un punct de vedere legat de auditul financiar asupra conturilor anuale de execuție bugetară ale unității administrativ teritoriale a orașului Năvodari, primarului Florin Chelaru.
Acesta a precizat pentru ZIUA de Constanța că în comparație cu alți ani, decizia emisă anul trecut de Camera de Conturi a relevat foarte puține probleme iar acelea au fost mai mult de natură organizatorică.

"Este pentru prima dată când nu au fost evidențiate probleme majore. Din discuții avute cu echipa mea, o singură măsură dispusă în cadrul controlului și care a generat prejudicii se află în faza de aducere la îndeplinire. Este vorba despre asigurările încheiate pentru angajații primăriei Năvodari. Comparativ cu alți ani, ne-am redus tipul de probleme, un fapt îmbucurător pentru mine", a precizat Chelaru.
 
 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Firma este controlată de afaceristul Gheorghe Muhscină Plasty Prod SA a cumpărat de la Primăria Constanța un teren de pe strada Industrială nr.11

04 May 2024 612

Licitații publice Consiliul Județean Constanța a demarat procedura cu pentru achiziția studiului de prefezabilitate pentru realizarea unui spital cu deservire regională (DOCUMENT)

24 Apr 2024 537

Ședință CJC Au fost stabiliți câștigătorii proiectelor sportive care vor beneficia anul acesta de finanțări nerambursabile (DOCUMENT)

23 Apr 2024 1020

Se renunță la licitație în favoarea negocierii directe Elevii constănțeni au depus amendamente pentru lotul 3 de transport pe traseele din județul Constanța (DOCUMENTE)

23 Apr 2024 615

Componența comisiei de selecție ale proiectelor non-profit Consiliul Județean Constanța a alocat finanțări nerambursabile de 6 milioane de lei pentru cultură (DOCUMENT)

01 Apr 2024 1411

Aproximativ 200 de veterani din teatrele de operații au acum gratuitate pe mijloacele de transport în comun din municipiul Constanța(DOCUMENT)

01 Apr 2024 862

Nomad Atelier a elaborat documentația Proiectul de modernizare unor stații de transport în comun din Constanța mai scump cu 130.000 de euro(DOCUMENT)

25 Mar 2024 730

Harta strategică de zgomot pentru municipiul Constanța Sursa principală de zarvă este traficul rutier (DOCUMENT)

23 Mar 2024 773

Primăria Tuzla, județul Constanța, licitație importantă ce vizează delegarea gestiunii activității de sortare a deșeurilor

19 Mar 2024 492

Vin alegerile, primarul nu se grăbește Recepția lucrărilor de mobilitate urbană din Constanța, un cartof fierbinte pentru administrația Chițac!

18 Mar 2024 2117

După doi ani de demersuri din partea USR Mangalia și urmare a adreselor ISC Construcțiile de pe taluzul Mangaliei ar putea fi oprite de instituțiile statului!

17 Mar 2024 879

Decizii ale Consiliului de Administrație Liliana Cristescu, mandat prelungit până în septembrie la conducerea Administrației Fondului Imobiliar SRL

13 Mar 2024 768

Consiliul Județean Constanța a alocat un buget de 5.500.000 lei pentru proiectele sportive! Care este data limită de depunere a acestora?(DOCUMENT)

10 Mar 2024 1542

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 841

Opinie cu rezerve Camera de Conturi Constanța, raport de audit asupra situațiilor financiare ale Municipiului Medgidia (DOCUMENT)

07 Mar 2024 825