Un nou regulament de acces în Peninsula Constanței a fost lansat în dezbatere publică! Ce prevede documentul?



⦁    Noul proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanța a fost lansat în dezbatere publică până la data de 30.07.2021
⦁    Propunerile, sugestiile sau opiniile pot fi trimise: prin poștă, la sediul din Str. Ștefan Mihăileanu, nr.10,sau electronic, la una din următoarele adrese de e-mail: servicii.publice@primaria-constanța.ro, parcari@primaria-constanta.ro , sigurantabunuripublice@primaria-constanta.ro
⦁    Vă reamintim, prin Hotărârea nr. 2/2021 a Curții de Apel Constanța, vechiul regulament de acces în zonă a fost anulat definitiv
⦁    Noul proiect de regulament, care are nevoie de aprobarea Consiliului Local Municipal, vezi secțiunea "documente" a fost realizat după comandarea unui studiu privind impactul socio-economic al aplicării HCL privind aprobarea regulamentului de acces auto în zona Peninsulară din municipiul Constanța
⦁    Studiul a fost realizat de Centrul de Cercetări în Inginerie  și Management din cadrul Universității Politehnice din Timișoara





Noul proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanța a fost lansat în dezbatere publică în conformitate cu prevederile art. 7 al Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică.

Proiectul de hotărâre poate fi consultat pe site-ul oficial al instituției la adresa www.primaria-constanta.ro, secțiunea "De interes public - Transparență decizională pe Legea 52/2003 - Informare și consultare publică", începând cu data de 19.07.2021, pentru o perioadă de 30 de zile lucrătoare.

În temeiul prevederilor art. 7, alin. (4) al Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, până la data de 30.07.2021, se pot trimite în scris, propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare, privind proiectul de hotărâre supus dezbaterii publice.

Propunerile, sugestiile sau opiniile pot fi trimise: prin poștă, la sediul din Str. Ștefan Mihăileanu, nr.10,sau electronic, la una din următoarele adrese de e-mail: servicii.publice@primaria-constanța.ro, parcari@primaria-constanta.ro , sigurantabunuripublice@primaria-constanta.ro .


Materialele transmise vor purta mențiunea Recomandare la Proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentul de acces în zona peninsulară a municipiului Constanța.

Vă reamintim, prin Hotărârea nr. 2/2021 a Curții de Apel Constanța, vechiul regulament de acces în zonă a fost anulat definitiv.

Potrivit Hotărârii nr. 2/2021 a Curții de Apel Constanța, legat de acest regulament nu a fost atestată existența unei evaluări prealabile a impactului noii reglementări.

Motivul anulării a fost  că „această fundamentare a actului normativ nu s-a realizat în cauză, toate susținerile recurentului (nr., Consiliul Local Constanța) în referire la aspectele reținute în preambulul hotărârii atacate, la existența documentației tehnico-economice a trei proiecte, la respectarea procedurii de transparență decizională, la anunțul prealabil al dezbaterii publice și derularea acesteia sau sesiunea de discuții și dezbateri pe tema mobilității în Municipiul Constanța nu atestă existența unei evaluări prealabile a impactului noii reglementări, în sensul dispozițiilor legale redate mai sus“.

Cu alte cuvinte, spun judecătorii Curții de Apel, era necesară o evaluare preliminară a impactului noii reglementări.

Noul proiect de regulament, care are nevoie de aprobarea Consiliului Local Municipal, vezi secțiunea "documente" a fost realizat după comandarea unui studiu privind impactul socio-economic al aplicării HCL privind aprobarea regulamentului de acces auto în zona Peninsulară din municipiul Constanța.

Studiul a fost realizat de Centrul de Cercetări în Inginerie  și Management din cadrul Universității Politehnice din Timișoara.
În scopul asigurării durabilității lucrărilor de reabilitare din Zona Peninsulară a Municipiului Constanța, pentru protejarea zonelor urbanistice importante cu numeroase vestigii antice și clădiri monument, dezvoltarea traficului pietonal și implicit dezvoltarea turismului, Primăria Municipiului Constanța dorește întocmirea unui regulament pentru reglementarea accesului auto în Zona Peninsulară.



Prezentul studiu are ca scop identificarea posibilelor efecte și a impactului asupra mediului economic,comunităților locale, turismului și resursele de mediu ca urmare a aplicării unui regulament de acces auto în Zona Peninsulară din Municipiul Constanța.

De asemenea, studiul se realizează pentru identificarea și evaluarea punctelor tari, punctelor slabe, a oportunităților și a amenințărilor, a efectelor social-economice și financiare, precum și a celor legate de turism și mediu generate asupra Zonei Peninsulare din Municipiul Constanța ca urmare a implementării unor măsuri de reglementare a accesului auto.

Astfel, studiul se axează pe patru direcții (social, economic, turism și mediu) de analiză a impactului pe care punerea în aplicare a unui regulament de acces auto în Zona Peninsulară a Municipiului Constanța îl poate avea asupra comunităților locale, mediului economic, turismului și resurselor mediului natural.


Rezultatele studiului de impact, pentru cele patru direcții de analiză, se concretizează prin
evidențierea punctelor tari și slabe, oportunităților și amenințărilor, respectiv potențialul zonei din perspectivele: dezvoltării circulației pietonale, reducerea traficului auto, punerea în valoare a obiectivelor turistice, îmbunătățirea condițiilor de mediu, stimularea și încurajarea mediului de afaceri și implicit bunăstarea generală a cetățenilor și comunităților locale din Municipiul Constanța.


Studiul se concentrează asupra patru direcții de analiză (care vizează Zona Peninsulară, precum și contextul general al Municipiului Constanța), după cum urmează:
• Impactul asupra mediului social (vizează comunitățile sociale din zona analizată);
• Impactul asupra mediului economic (vizează mediul de afaceri din zona analizată);
• Impactul asupra turismului (vizează industria de turism din zona analizată);
• Impactul asupra mediului (vizează elemente și politici de protecție a mediului înconjurător).


Având în vedere contextul actual al zonei analizate, cele patru direcții de analiză ale studiului de impact evidențiază implicațiile, relevanța și eficiența aduse de implementarea unui regulament de acces auto în Zona Peninsulară a Municipiului Constanța.

Din punct de vedere al destinației Zona Pietonală  este separată în două părți:a)Zone  exclusiv  pietonale  (cu  destinație  pietonală  cu  excepția  desfășurării  unor evenimente  sociale,  culturale  și/sau  sportive,  a  executării  de  lucrări  de  construire, amenajare și modernizare, în situații de intervenție pentru situații de urgență sau situații speciale): Faleza promenadă Cazino Constanța; Bd. Tomis  (segmentul  cuprins  între  Str.  Traian  și  Str.  Vasile  Alecsandri, segmentul  cuprins  între  Str. Vasile Alecsandri și Str. Sulmona și segmentul cuprins între Str. Sulmona și Piața Ovidiu);Piața Ovidiu și Str. Vasile Canarache (segmentul cuprins între Str. Petru Rareș și Piața Ovidiu).Intrarea și/sau ieșirea vehiculelor în/din aceste zone se realizează prin punctele stabilite în anexanr. 1 la regulament.b) Zone  ocazional  carosabile  (cu  destinație  preponderent  pietonală  și  ocazional carosabilă):Str. 9 Mai;Str. Arhiepiscopiei;Str. C. A. Rosetti;Str. Callatis;Str. Căpitan Vasile Țurcanu;Str. Constantin Brâncoveanu;Str. Crângului;Str. Cristea Georgescu;Str. Dianei;Str. Dimitrie Cantemir;Str. Doinei;Str. Dr. Aristide Karatzali;Str. Dr. Francisc Reiner;Str.  Ecaterina  Varga  (segmentul  cuprins  între  Str.  Vasile  Alecsandri  șiStr. Callatis);Str. Grigore Tocilescu;Str. Horia;Str. Ion Theodorescu Valahu;Str. Krikor H. Zambaccian;Str. Maior Gheorghe Șonțu;Str. Marcus Aurelius;Str. Mircea cel Bătrân (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Piața Ovidiu);Str. Nicolae Titulescu;Str. Orient;Str. Ovidiu;Str. Petru Rareș;Str. Poștei;Str. Profesor Doctor Ion Cantacuzino;Str. Remus Opreanu;Str. Revoluției din 22 Decembrie 1989;Str. Sulmona;Str. Traian (segmentul cuprins între Str. Doinei și Piața Ovidiu); Str.  Vasile Canarache (segmentul cuprins între Str. Termele Romane și Str. Petru Rareș); Str. Vântului.(2)Intrarea și/sau ieșirea vehiculelor în/din aceste zone se realizează prin punctele stabilite în anexa nr. 2 la regulament.


Străzile din Zona Pietonală devin astfel preponderent pietonale, delimitarea fizică între zona centrală a străzilor (ocazional carosabilă) și zonele laterale ale acestora (destinate exclusiv pietonilor) fiind realizată prin utilizarea unor culori și tipuri diferite de pavaj sau prin borduri și trotuar.

Circulația  rutieră  prin  Zona Pietonală  este  permisă  ocazional  pentru  aprovizionare,  pentru furnizorii  serviciilor  de  utilități  publice,  pentru  rezidenți,  pentru  instituții  publice,  pentru amenajări,  pentru  furnizorii  serviciilor  de  catering,  poștă  sau  curierat,  transport  valori, transport public  de  persoanecu  autovehicule  electrice  (CT  Bus),  pentru  organizarea  unor evenimente sociale, culturale sau sportivesau religioase și pentru situații excepționale sau situații de urgență.  

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Citește și:

Regulamentul de acces în Peninsula Constanța, anulat definitiv. Avem motivarea judecătorilor! (document)

Editorial PSD a dat cu var, PNL asfaltează pavelele. Când va fi redată Piața Ovidiu pietonilor?!


 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ce verdicte a dat Comisia tehnică de amenajarea teritoriului și urbanism din cadrul Primăriei Constanța?

18 Sep 2021 888

Consiliul Local Municipal a aprobat un împrumut din bugetul local către societatea Termoficare Constanța SRL

18 Sep 2021 633

UPDATE. Elevii constănțeni i-au făcut plângere penală președintelui CJ Constanța, Mihai Lupu! Ce spune șeful administrației județene?

17 Sep 2021 867

Câți bani ar putea accesa localitățile din județul Constanța prin Programul Naţional de Investiţii "Anghel Saligny"?

17 Sep 2021 685

Primăria a început procedura de recrutare și selecție de candidaţi pentru Consiliile de Administraţie la CT BUS SA și RAEDPP Constanța

15 Sep 2021 821

Eduard Ferencz este noul arhitect-șef al județului Constanța. A mai lucrat la primăriile Cumpăna și Fetești

13 Sep 2021 3896

CNI va demara lucrările de construire a două creșe în municipiul Constanța. Primăria se ocupă de studii de specialitate

13 Sep 2021 595

Încep licitațiile pentru construirea și dotarea Teatrului pentru copii și tineret în cadrul Complexului Muzeal al Științelor Naturii Constanța

11 Sep 2021 859

Licitațiile pentru reabilitarea rețelelor termice de transport a energiei termice din municipiul Constanța, anulate fără nicio explicație

11 Sep 2021 1120

Care este bugetul Consiliului Județean Constanța pentru culturale și pentru ce tip de evenimente ar putea fi finanțate?

11 Sep 2021 974

Un kilometru de drum județean prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” ar putea costa jumătate de milion de euro

10 Sep 2021 494

Se întrunește Comisia tehnică de amenajarea teritoriului și urbanism a municipiului Constanța. A fost publicată ordinea de zi!

08 Sep 2021 1209

Vicepreședintele Consiliului Județean, Petre Enciu, a semnat contractul de proiectare pentru conservarea și punerea în valoare a ansamblului rupestru de la Murfatlar

07 Sep 2021 1111

În contextul adoptării Regulamentului de acces în Peninsulă, aleșii locali USR cer înființarea unor treceri de pietoni pe bulevardul Elisabeta din Constanța

06 Sep 2021 1013

Anunțuri importante pentru administrațiile publice locale. CNI nu va mai finanţa niciun proiect de infrastructură

03 Sep 2021 915