Accident cu doi morți aproape de Mangalia, în 2018! Sentință definitivă la Curtea de Apel Constanța

 
 
  • În sarcina inculpatului s-a reţinut faptul că în aprilie 2018 a condus pe drumul public, cu viteză peste limita legală, respectiv 140 – 150 km/h, un autovehicul, deplasându-se dinspre localitatea Mangalia către Constanţa.
  • La coborârea de pe pod, șoferul a acroşat un alt vehicul, care s-a angajat în viraj la stânga, cu direcţia de deplasare spre Mangalia, deşi exista marcaj longitudinal dublu continuu. În această împrejurare s-a produs un accident de circulaţie soldat cu decesul a două persoane.
  • Potrivit magistraților, inculpatul a condus vehiculul cu viteză peste limita legală pentru acel sector de drum, ceea ce a constituit cauză a accidentului şi s-a suprapus peste culpa celuilalt șofer, decedat la spital, care a efectuat manevra de viraj la stânga peste linia de marcaj dublu continuu.
 
Sentință definitivă, la Curtea de Apel Constanța, în dosarul unui grav accient rutier înregistrat în aprilie 2018, pe DN 39, Constanța – Mangalia, evenimentul soldat cu decesul a două persoane. 
 
În cauză, conform portalului instanțelor de judecată, șoferul suspectat de producerea tragediei a fost condamnat definitiv la pedeapsa de doi ani de închisoare cu suspendare, pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă.
 
Sentința Curții de Ael Constanța este definitivă!
 
În sarcina inculpatului s-a reţinut faptul că în aprilie 2018 a condus pe drumul public, cu viteză peste limita legală, respectiv 140 – 150 km/h, un autovehicul, deplasându-se dinspre localitatea Mangalia către Constanţa.
 
La coborârea de pe pod, șoferul a acroşat un alt vehicul, care s-a angajat în viraj la stânga, cu direcţia de deplasare spre Mangalia, deşi exista marcaj longitudinal dublu continuu.
 
În această împrejurare s-a produs un accident de circulaţie soldat cu decesul a două persoane.
 
Potrivit magistraților, inculpatul a condus vehiculul cu viteză peste limita legală pentru acel sector de drum, ceea ce a constituit cauză a accidentului şi s-a suprapus peste culpa celuilalt șofer, decedat la spital, care a efectuat manevra de viraj la stânga peste linia de marcaj dublu continuu.
 

În  vederea lămuririi împrejurărilor producerii accidentului rutier,  a fost efectuată în cursul urmăririi penale şi  o expertiză tehnică auto, împrejurare în care, potrivit raportului de expertiză tehnică, s-a stabilit că impactul dintre cele două autoturisme a avut loc pe sensul de mers al vehiculului condus de inculpat (sensul Mangalia – Constanţa), cel mai probabil în zona marcajului cu linie întreruptă care separă benzile acestui sens, cauza fiind pătrunderea pe contrasens a celuilalt autoturism, peste marcajul longitudinal dublu continuu, acesta intrând pe sensul de deplasare al primului auto.
 
Fiind audiat în calitate de suspect în cursul urmăririi penale, inculpatul a declarat că în ziua de 04.04.2018 conducea autoturismul dinspre Mangalia către Constanţa şi, în timp ce se deplasa pe prima bandă, coborând de pe pod, a observat un alt vehicul, intenţionând să vireze stânga, peste marcajul continuu, a crezut că şoferul respectiv va opri şi şi-a continuat deplasarea însă vehiculul i-a ieşit brusc în faţă, a frânat şi a virat stânga, încercând să evite impactul, fără a reuşi acest lucru, astfel că a lovit vehiculul respectiv şi s-a răsturnat în afara părţii carosabile, precum şi faptul  că se deplasa cu viteză de aproximativ 100 de km/h, având în maşină membrii familiei şi cunoscând faptul că în zonă traversau pietoni la staţia Peco din apropiere.

 
La individualizarea pedepsei ce va fi aplicată inculpatului, instanţa va ţine seama şi de persoana acestuia, de conduita bună pe care aceasta a avut-o anterior săvârşirii infracţiunii, de faptul că este la prima încălcare a dispoziţiilor legii penale şi este o persoană integrată social precum şi de atitudinea manifestată pe parcursul procesului penal, când a răspuns tuturor solicitărilor organelor judiciare şi a manifestat regret  faţă de consecinţele evenimentului rutier.
 
Totodată, la individualizarea pedepsei ce urmează a fi aplicată inculpatului, instanţa va ţine seama şi împrejurările legate de fapta comisă, respectiv de culpa concurentă a  victimei, care a generat starea de pericol pentru siguranţa traficului rutier prin pătrunderea cu autoturismul peste marcajul longitudinal dublu continuu,  pe sensul de deplasare al autoturismului condus de inculpat, împrejurare care, în aprecierea judecătorului, este de natură să diminueze atât gravitatea infracţiunii reţinute în sarcina inculpatului cât şi periculozitatea  acestuia din urmă, astfel că va reţine în favoarea inculpatului circumstanţa atenuantă prevăzută de art. 75 alin.2 lit. b) Cod penal şi, pe cale de consecinţă, va face aplicarea în cauză a dispoziţiilor art. 76 alin.1   Cod penal.
 
Pedeapsă suficientă
 
Instanţa apreciază că o pedeapsă de doi ani de închisoare este suficientă şi de natură a-l  reeduca pe inculpat şi de a-l determina ca pe viitor să se conformeze dispoziţiilor legii penale edictate în vederea asigurării siguranţei circulaţiei pe drumurile publice dar şi pentru atingerea celorlalte scopuri ale pedepsei.
 
Pentru a complini rolul sancţionator, educativ şi preventiv ale pedepsei principale cu închisoare aplicată inculpatului şi apreciind că natura şi gravitatea infracţiunii şi împrejurările în care a fost săvârşită îl fac nedemn să ocupe o funcţie ce implică exerciţiul autorităţii de stat şi   să fie ales în autorităţi publice sau în orice alte funcţii elective publice, instanţa va face aplicarea în cauză şi prevederilor  art. 67 alin.1 Cod penal raportat la art. 55 lit. a) Cod penal şi îi va aplica inculpatului  şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 alin. 1 lit. a) şi b)  Cod penal pe o perioadă de 2 (doi) ani  de la rămânerea definitivă a prezentei sentinţe.
 
Instanţa apreciază totodată că scopul sancţionator, educativ şi preventiv al pedepsei principale aplicate inculpatului prin prezenta sentinţă poate fi atins şi fără executarea acesteia, vârsta inculpatului, situaţia personală şi familială ale acestuia, conştientizarea consecinţelor nefaste ale propriului comportament infracţional şi derularea prezentului proces penal cu rol de exemplaritate fiind apreciaţi drept factori  importanţi în inhibarea reiterării unui comportament  antisocial.
 
Față de argumentele anterior expuse, instanţa a dispus suspendarea  sub supraveghere a executării.
 
Decizia Judecătoriei Mangalia a fost menținută și de judecătorii de la Curtea de Apel Constanța.
 
Sursa: portal instante de judecată și rejust.ro
 
Facem precizarea că pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
 
Preotul Stelian Florin Dabija, de la Biserica Albă, din Constanța, condamnat definitiv pentru ucidere din culpă
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UPDATE Un nou termen la Judecătoria Mangalia în dosarul tragediei de la 2 Mai! Cererea de schimbare a încadrării juridice, respinsă de instanță (GALERIE FOTO+VIDEO)

04 Apr 2024 1175

Inspecția Judiciară s-a autosesizat în cazul judecătoarei Ioana Ancuța Popoviciu, de la Judecătoria Mangalia! A întrebat dacă Sebi, decedat în accidentul de la 2 Mai, este în sală

23 Feb 2024 3222

Cine este magistratul care judecă dosarul accidentului mortal de la 2 Mai

22 Feb 2024 2810

Matei Vlad Pascu, acuzat de tragedia de la 2 Mai, cere, din nou, să fie eliberat din arest!

21 Feb 2024 1144

Justiție Constanța Începe procesul lui Matei Vlad Pascu, șoferul implicat în tragedia de la 2 Mai (RECHIZITORIU)

11 Dec 2023 2117

Exclusiv! Filmul tragediei de la 2 Mai explicat de procurorii din Mangalia! Rechizitoriu după moartea a doi copii (DOCUMENT)

12 Oct 2023 2230

Șeful Poliției Rutiere Constanța, adjunctul IPJ Constanța și șefii de la Poliția Mangalia și Vama Veche, demiși din funcție după tragedia rutieră de la 2 mai (VIDEO)

23 Aug 2023 4592

Oficial de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Mangalia despre accidentul mortal dintre Costinești și Tuzla

23 Aug 2023 1038

Iată câte aparate Drug test are în dotare IPJ Constanța! Ministrul Cătălin Predoiu a trimis Corpul de Control la Constanța (VIDEO)

22 Aug 2023 1867

Doi tineri morți Oficial de la Parchet! Ce spun procurorii despre tragedia rutieră de la 2 Mai

21 Aug 2023 1516

Șoferul implicat în accidentul mortal dintre localitățile 2 Mai și Vama Veche dus la Spitalul din Mangalia (GALERIE FOTO+VIDEO)

19 Aug 2023 7237

Accident mortal în șantierul Damen Shipyards Mangalia! Inculpații achitați definitiv la 12 ani după tragedie

30 Jun 2023 2195

Inculpații achitați! Accident mortal în șantierul Damen Shipyards Mangalia. Tragedia a avut loc acum 11 ani. Dosarul, în apel

28 Apr 2023 2767

Condamnare de ultim moment! Accident mortal pe DN 39, Constanța - Mangalia! Sentința este cu executare

23 Feb 2023 7860

Gheorghe Moldovan, primarul din Albești, este înmormântat azi! (FOTO+VIDEO)

08 Feb 2023 6208