28 Sep, 2023 17:00
1400
„De la început m-am aflat la volanul autoturismului marca Suzuki Vitara. Arăt faptul că fac acest drum, 2 Mai – Mangalia, de foarte mult timp, dețin permis de conducere din 1980 și nu am avut nici un accident. Am coborât de pe podul de la Șantierul Naval Mangalia cu viteza de aproximativ 50-60 km/h, după care am ridicat piciorul de pe accelerație, astfel încât viteza a ajuns la 40-50 km/h, imediat după ce am ieșit de pe pod. Am observat faptul că existau indicatoarele rutiere de curbă deosebit de periculoasă. Nu-mi amintesc exact de când circulam pe banda a doua a sensului de deplasare dinspre 2 Mai către Mangalia, dar când am intrat în curbă, eram sigur pe banda a doua. Arăt faptul că atunci când am ieșit de pe pod, erau mașini atât pe banda mea cât și pe banda I la intrarea în curbă, dar traficul nu era aglomerat, în sensul că era distanță între mașini, nefiind formată coloană. Și pe sensul de deplasare dinspre Mangalia către 2 Mai se circula la fel ca și pe sensul meu de deplasare“, le-a mai declarat procurorilor din Constanța fostul ministru al Justiției, potrivit rechizitoriului.
mâinile de pe volan“, a mai aratat Monica Macovei, potrivit actului de sesizare a instanței.„În momentul în care am intrat în curbă spre dreapta, am observat pe banda a doua a sensului de deplasare dinspre Mangalia către 2 Mai, deși nu depășea nimic în acel moment nici un alt vehicul, aproape de linia dublă continuă care desparte cele două sensuri, o motocicletă, Arăt faptul că atunci când am observat motocicleta, eu luam curba la dreapta, deci roțile autoturismului meu erau poziționate pentru a face curba la dreapta, fără să depășesc sensul meu de deplasare, iar persoana care conducea motocicleta era pe liniile care despărțeau cele două sensuri de deplasare, luând curba la stânga și fiind aplecat foarte mult pe partea stângă a lui. Menționez faptul că persoana care conducea motocicleta se deplasa cu viteză foarte mare, apreciez eu. Apoi a urmat impactul, care a fost lateral, în sensul că a lovit anvelopa stânga față, apoi aripa stângă față, apoi cu capul a lovit parbrizul în dreptul șoferului, rămânând urma ovală a căștii pe care o purta, deci apreciez că a lovit cu partea lateral stânga a capului. În momentul impactului, s-au declanșat airbeg-urile, la mine cel din față și lateral, la domnul .... cel din față. Airbag-urile acoperă inclusiv fața, practic te imobilizează, lipindu-se de corp, astfel încât după ce s-au declanșat, nu am putut să văd nici în față și nu puteam să mă mișc, dar nu am luat
„După impact, am simțit cum roata stângă față este spartă, iar celelalte trei roți nu, astfel încât mașina a mers foarte încet pe o diagonală lungă către partea stângă, traversând celălalt sens, respectiv dinspre Mangalia către 2 Mai. Apoi, mașina a trecut peste o tufă de măceșe, cred, așa mi-a spus domnul ...., care avea doar airbeg-ul frontal declanșat, astfel încât vedea pe geamul dreapta lateral al mașinii. La un moment dat, acesta mi-a spus să trag volanul total stânga, ca să evităm un stâlp de beton, pe care l-am observat când am coborât din mașină, în scuarul în care s-a oprit mașina. După ce am tras volan stânga, am simțit cum roata dreaptă față a urcat pe ceva și apoi mașina s-a oprit, întrucât avea o viteză foarte mică. Menționez faptul că odată cu declanșarea airbeg-urilor, motorul autoturismului se oprește, astfel încât până la scuar mașina s-a deplasat din inerție, spre stânga din cauza roții stânga față, care era spartă“, a mai declarat fostul ministru al Justiției.
„Precizez faptul că nu mai erau alte persoane care conduceau motociclete pe sensul meu de deplasare, autoturisme probabil erau, dar nu pot preciza acum exact. Asfaltul era uscat, vremea era însorită, aveam vizibilitate, iar traficul nu era aglomerat. Nu departe de ieșirea din Mangalia este curba în care s-a produs accidentul. Îmi amintesc bine faptul că această curbă se desfășoară pe o distanță destul de mare, are la un moment dat un unghi închis, dar totuși puteam să văd autoturismele care veneau din sens opus. Traficul din sens opus se desfășura absolut normal, nu am avut niciun moment impresia că vreunul dintre conducătorii autoturismelor care veneau din sensul opus ar putea pierde controlul autovehiculului și să pătrundă pe contrasens, să se apropie de axul drumului sau să aibă o deplasare sinuoasă. Apreciez că viteza mea de deplasare era între 80 – 90 km/oră. Cred că atunci când am ajuns la jumătatea curbei, într-o fracțiune de secundă am simțit o durere foarte mare pe partea stângă, dar nu pot preciza ce am gândit în momentul acela, dacă mi s-a întâmplat vreun accident sau ce mi s-a întâmplat. Totul s-a întâmplat atât de repede încât nici nu pot să spun dacă s-a pătruns pe sensul meu de deplasare sau nu. Îmi amintesc doar că atunci când eram întins pe asfalt după impact, o persoană pe care nu aș putea să o recunosc a încercat să-mi desfacă legătura de la casca de protecție, iar când medicii au ajuns la fața locului m-au întrebat dacă suport să-mi fie aplicată o drenă, pentru că este necesară și am fost de acord. Îmi amintesc vag că de la fața locului am fost transportat la Spitalul Județean Constanța cu elicopterul, nu îmi amintesc operația și nici cele două zile pe care le-am petrecut în Spitalul Județean Constanța“.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: