Mii de magazine online, atacate de hackeri pentru sustragerea datelor financiare ale cumpărătorilor

Aproape 6.000 de magazine online găzduiesc, fără ca proprietarii lor să știe acest lucru, un program software malițios care sustrage datele de pe cardurile de credit ale cumpărătorilor, arată o cercetare a unui dezvoltator IT olandez, conform BBC News.
 
Codul respectiv a fost introdus în site-urile respective de hoți cibernetici, susține, la 11 octombrie, pe site-ul propriu dezvoltatorul olandez Willem De Groot.
 
El a descoperit 5.925 de site-uri de cumpărături online compromise prin scanarea semnăturii specifice a codului furtului de date în software-ul site-ului. Unele dintre datele furate din site-urile respective ar fi fost trimise în servere care se aflau localizate în Rusia, susține De Groot.
 
Într-o postare pe blogul său, el susține că atacurile informatice respective au exploatat vulnerabilități cunoscute în diferite programe de vânzări online.
 
După ce au obținut acces în site-urile respective, atacatorii au introdus o parte a codului malițios pentru a copia datele cardurilor de credit și informații despre plățile efectuate. Ulterior, informațiile obținute au fost vândute cu 30 de dolari per card pe forumurile de pe internet dedicate.
 
Cercetarea lui De Groot a scos la iveală nouă tipuri diferite de coduri de sustragere a datelor de pe site-urile de internet, olandezul sugerând că au fost implicate mai multe grupuri de hackeri în aceste atacuri. Potrivit lui, activitatea de sustragere a datelor financiare de pe site-urile respective a început în mai 2015. La finalul aceluiași an, circa 3.500 de site-uri de internet fuseseră compromise. De la acel moment numărul portalurilor a crescut la 5.925, dintre care unele au găzduit codul respectiv timp de aproape 18 luni.
 
Printre victimele afectate s-au numărat producători de mașini, firme de modă, portaluri guvernamentale sau muzee.
 
Programul pentru furtul datelor financiare a devenit din ce în ce mai sofisticat, astfel încât are capacitatea de a se ascunde singur și de a ataca mai multe tipuri de sisteme de plată. Unii proprietari de site-uri au luat măsuri specifice pentru îmbunătățirea securității acestora.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Dacă deții un business activ exclusiv în Constanța, poți apela la optimizare SEO locală!

19 Jun 2023 955

Fostul șef al CRPECA Constanța, Marius Oprișan avertizează „Etnobotanicele au revenit în magazinele fizice și online!"

14 May 2023 1668

Noi idei prin care poți vinde mai mult, printr-un magazin online, în 2022

09 Feb 2022 1752

Febra Black Friday 2021! Câți dintre români intenţionează să cumpere cel puţin un produs. Ce spun cercetătorii

09 Nov 2021 1360

Interviu online cu Amel Mocanu-Tarabih, avocat în Baroul Constanța „Consider oportună introducerea testelor rapide la intrarea în magazinele nealimentare pentru cei ce nu au un certificat verde“

06 Nov 2021 7798

6 jucători importanți din E-Commerce s-au alăturat demersului GPeC de a sprijini magazinele online înscrise în Competiția GPeC 2021

16 Sep 2021 3353

Școala de Iarnă GPeC Online 24-28 feb. 2021 Cursuri intensive de E-Commerce și Digital Marketing

11 Feb 2021 2965

#alegeriparlamentare2020 Dana Dina (PNL) - „Vreau să vin în sprijinul antreprenorilor care sunt încercați în această perioadă”

10 Nov 2020 2604

Gala Premiilor eCommerce 2020 ediția de 15 ani, și-a desemnat câștigătorii

05 Nov 2020 3433

Competiția GPeC unicul instrument din România dedicat optimizării magazinelor online pentru a vinde mai mult

05 Aug 2020 2355

Măsuri luate de lanțurile de magazine împotriva COVID-19. Comenzi online, nou program de funcționare al magazinelor Mega Image, stocuri suficiente și panouri transparente la casele de marcat

25 Mar 2020 1376

GPeC SUMMIT și iSense Solutions dezvăluie primele rezultate ale studiului privind piața de comerț electronic din România

31 Oct 2019 3050

Consiliul Concurenței lansează „Monitorul prețurilor produselor alimentare”. Care sunt lanțurile de magazine participante la proiect

15 Oct 2019 1488

77 de magazine online concurează pentru titlul de Magazinul Anului în E-Commerce în cadrul Competiției GPeC 2019

17 Jul 2019 2597

Studiu GPeC Strategia de marketing, produsele comercializate și serviciul de Customer Support – factorii esențiali pentru succesul magazinelor online

22 Apr 2019 1888