Idei centrale ale campaniei de constientizare YPS3 - 23.04.2009

 MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR

 Idei centrale ale campaniei de conştientizare YPS3

Campania de conştientizare are rolul de a crea la nivel naţional, în rândul instituţiilor publice, nivelul de cunoaştere necesar pentru a genera cerere de Manageri Publici, cerere care să ducă la o plasare cât mai rapidă a Managerilor Publici absolvenţi ai Ciclului 3.
 Campania de conştientizare are rolul de a disemina oportunitatea atragerii resursei umane calificate, atât din poziţia de instituţie publică centrală, dar şi din aceea de instituţie aflată la nivel local. Obiectivul de acoperire instituţională atât în plan local cât şi în plan central este, pe de o parte important de realizat, iar pe de altă parte benefic din perspectiva realizării creşterilor calitative instituţionale, în mod omogen, la nivelul tării.
 Campania foloseşte principiul dirijării tuturor energiilor către un unic modul primar informaţional pentru toţi decidenţii interesaţi, respectiv site-ul YPS.  Conducătorii instituţiilor publice vor regăsi aici, într-un mediu virtual, profilele absolvenţilor, ca prim nivel de informare şi cunoaştere în lanţul decizional ulterior.
 Campania comunică – în fapt – conducătorilor de instituţii care sunt beneficiile atragerii unui Manager Public, până când şi cum pot să atragă un Manager Public, cine este responsabil cu facilitarea accesului la Managerii Publici.
 Campania subliniază realitatea potrivit căreia Managerii Publici se alătură eforturilor de continuare a procesului de asimilare a standardelor europene. Planificarea creşterii performanţelor şi calităţii serviciilor publice ale instituţiilor publice trebuie să cuprindă în proiectul său Managerul Public, ce combină know-how-ul şi expertiza europeană cu experienţa sectorului public din România.
 În acelaşi timp, campania are rolul de a veni în completarea perspectivei suportive a ANFP - a cărei misiune este de a identifica poziţii vacante de funcţionari publici în vederea transformării acestora în poziţii de Manageri Publici - stimulând proactivitatea managerilor de instituţii care, prin recunoaşterea rolului util al atragerii unui Manager Public, să conştientizeze beneficiile reale ce rezultă din solicitarea acestei transformări.
 Campania contribuie la completarea imaginii acestui grup de funcţionari publici, ca o entitate constituită din perspectiva contribuţiei la dezvoltarea corpului funcţionarilor publici în ansamblu. Din acest punct de vedere, recrutarea candidaţilor pentru proiectul YPS se realizează atât din interiorul sistemului, cât şi din afara acestuia dar, în ambele cazuri, rezultatul final trebuie să fie integrator corpului funcţionarilor publici în ansamblu.
 Îngemănarea pregătirii profesionale la nivelul instituţiilor de învăţământ româneşti cu stagiile de pregătire efectuate în ţară şi în străinătate conferă absolvenţilor statutul unei resurse umane valoroase şi dezirabile, în măsura în care acest lucru este cunoscut şi înţeles.
 Campania împărtăşeşte, totodată, din experienţele de succes ale conducătorilor de instituţii care, conştientizând priorităţile instituţiei/ autorităţii publice pe care o conduc, au luat decizia în anii trecuţi, de a atrage un manager public. Aceste experienţe s-au constituit în adevărate exemple de succes, ilustrând beneficiile colaborării cu Managerii Publici, beneficii reflectate prin progresele înregistrate în aceşti ani.
 În acelaşi timp, campania comunică etapele de transformare parcurse de un cursant YPS în procesul formării şi devenirii sale în calitate de Manager Public. Ca element important în realizarea obiectivelor instituţionale este reflectată şi îndeplinirea obiectivelor situate la nivelul individual, campania dobândind în acest fel şi o perspectivă a mărturiilor personale şi a validărilor instituţionale. Ideea eficientizării managementului instituţiilor centrale, respectiv a celor locale, prin fructificarea potenţialului Managerilor Publici reprezintă un punct de vedere demn de luat în considerare.
 În calitatea lor de agenţi ai schimbării, recrutaţi în această viziune şi formaţi ulterior în spiritul acestei idei, Managerii Publici îşi aduc o contribuţie definitorie procesului de reformă a funcţiei publice.

Pentru mai multe informaţii vă rugăm să ne contactaţi la:
Email: yps@ina.gov.ro
Tel/fax: 021-314.60.66
Persoană de contact: razvan.radu@ina.gov.ro

Pentru sesizări Phare: cfcu.phare@mfinante.ro


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Licitații publice Se realizeaza un studiu de oportunitate pentru un tren metropolitan la nivelul județului Constanța

20 May 2024 428

ONU 15 Mai 2024, Ziua Internațională a Familiilor

15 May 2024 439

UPDATE Când se întrunește Comisia de urbanism Constanța a municipiului Constanța

13 May 2024 667

Beneficiile plimbărilor pe malul mării, în Constanța

06 May 2024 1880

Începând de azi Oportunitate de angajare în SRI – este vizat un post de ofițer operativ/analist

06 May 2024 1102

Renăscând bunătatea în perioada Paștelui Să ne arătăm compasiunea și generozitatea într-un spirit de solidaritate și unitate

03 May 2024 705

Comisia tehnică de amenajare a teritoriului și urbanism se reunește în această săptămână. Pe ordinea de zi figurează mai multe proiecte imobiliare controversate!

15 Apr 2024 871

AJOFM invită absolvenţii din Constanța la bursa locurilor de muncă

11 Apr 2024 884

A început eclipsa totală de soare. Imagini cu fenomenul (FOTO)

08 Apr 2024 912

Locuri de muncă Constanța Oportunitate de angajare pentru medicii stomatologi. Cine scoate postul la concurs

08 Apr 2024 773

Oamenii de știință se pregătesc pentru eclipsa de soare. Ce speră aceștia să învețe?

07 Apr 2024 750

Marius Mitulescu, candidat la Primăria Constanța din partea Partidului SOS

05 Apr 2024 1674

Oportunitate de angajare în SRI! 31 martie, ultima zi pentru înscriere! Vizați, elevii claselor a XII-a și absolvenții cu diploma de bacalaureat, cu vârsta maximă de 23 de ani în anul admiterii

30 Mar 2024 1409

Guvernul României150 de locuri disponibile pentru ediția 2024 a Programului Oficial de Internship al Guvernului României

25 Mar 2024 440

Se pregătește o nouă vânzare a unui teren în inima stațiunii Mamaia. Laurette Due SRL are drept de preepțiune

21 Mar 2024 1169