10 milioane de apeluri la Numărul de Urgență 112, în 2022. A fost acordat ajutor pentru urgențe inclusiv în limbi străine

Foto: STSÎn 2022, numărul apelurilor de urgență preluate într-o limbă străină a crescut cu 16% față de anul precedent. S-au înregistrat 24.383 de astfel de apeluri față de 20.944 în 2021. Numărul apelurilor la 112 procesate în limba ucraineană și rusă a crescut la peste 1000 în 2022 față de 2021, când au reprezentat mai puțin de 50 de cazuri.

Potrivit STS, anul trecut, operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au gestionat urgențe în diferite limbi străine, au oferit sprijin de traducere pe timpul interviului și al intervenției pentru îngrijiri medicale de urgență, operațiuni de căutare și salvare în zonele montane din apropierea graniței sau în colaborarea cu autoritățile locale și cele din țările vecine. Fiecare operator stăpânește cel puțin o limbă de circulație internațională, printre care amintim engleză, franceză, spaniolă, ucraineană, maghiară, italiană, germană, turcă, rusă, greacă și bulgară.
           

„Reamintim că Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a adăugat noi facilități aplicației mobile Apel 112, iar în prezent poate fi utilizată atât în limba română, cât și în limbile engleză, franceză, germană, maghiară și ucraineană“ - au mai precizat reprezentanții STS.

Două dintre cazurile gestionate profesionist de operatorii STS ai Serviciului de urgență 112

În luna octombrie, un refugiat ucrainean a încercat să intre în România și s-a rătăcit în zona muntoasă din județul Suceava în întuneric, ploaie și vizibilitate redusă. Panicat de animalele sălbatice din pădure, persoana a cerut ajutor la 112 unde a transmis că nu poate da indicii despre locul unde se află. A menționat că este o zonă abruptă și a reușit să dea un punct de reper: un marcaj de pe unul dintre copaci.

Operatorul STS a intermediat, în limba ucraineană, întreaga comunicare dintre persoana rătăcită și echipajele de salvatori. Pentru a facilita operațiunea contratimp de căutare și salvare, operatorul STS a transmis apelantului pe telefonul mobil și un link de localizare – HTML5 Geolocation. Bărbatul a fost localizat și, în cele din urmă, găsit și salvat.

Un alt caz este cel al unei tinere de 19 ani care a venit în România împreună cu soțul – refugiați din calea războiului. Au trecut frontiera la noi în țară, au ajuns la Tulcea, dar tânăra a căzut într-o capcană întinsă chiar de soțul ei: acesta a dat-o pe mâna traficanților de persoane. Femeia a reușit să obțină un telefon mobil și să sune la 112. Operatorul STS a înțeles urgența momentului, imediat a alertat autoritățile responsabile și a intermediat dialogul în limba ucraineană dintre apelantă și reprezentanții agențiilor specializate. În cele din urmă, tânăra a fost găsită și salvată.

Potrivit unui comunicat al STS, în anul 2022, operatorii STS au preluat 10.248.377 de apeluri. Urgențele au reprezentat 57,82% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 42,18% au fost non-urgente: solicitări de informații privind traficul rutier sau mersul trenurilor, comenzi de taxi și livrări de mâncare, sesizări privind pensiile sau diverse servicii de stat, precum și alte solicitări pentru care nu era necesară intervenția de urgență a echipajelor specializate.

STS desfășoară continuu activități pentru implementarea de standarde și măsuri ce permit îmbunătățirea calității Serviciului de urgență 112 în România. În același sens, al calității serviciului oferit cetățenilor, anual sunt aplicate formulare de feedback către persoanele care au sunat la numărul unic destinat urgențelor. Peste 95% din cei intervievați s-au declarat mulțumiți de interacțiunea cu operatorii STS și au încredere să apeleze 112.
 
Anul Numărul total al apelurilor Apeluri urgente Apeluri non-urgente
2022 10.248.377 57,82% 42,18%
2021 10.337.426 59,27% 40,73%
2020 10.234.595 56,71% 43,29%
 
            Cele mai multe dintre cazurile de urgență de competența serviciului 112, recepționate în cele 12 luni ale anului trecut au fost transferate către Ambulanță. Distribuția incluzând și celelalte agenții de intervenție, este următoarea:
Agenție specializată de intervenție Procent apeluri transferate
Ambulanță 51,36%
Poliție 23,35%
ISU-SMURD 18,05%
Jandarmerie 5,12%
alte agenții 2,11%
              


Sunt multiple situațiile, în care pentru gestionarea unui caz este necesară intervenția colaborată a mai multor agenții.
 

Județele cu cel mai ridicat procent de cazuri de urgență, raportat la numărul total de apeluri înregistrate la  respectivul Centru 112:
  1. București-Ilfov – 66,41%
  2. Alba – 66,24%
  3. Cluj – 66,16%
 
Județele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgente, raportat la numărul total de apeluri înregistrat la respectivul Centru 112:
  1. Gorj – 64,86%
  2. Mureș – 58,03%
  3. Covasna – 55,70%
 
Pe 11 februarie, în fiecare an, marcăm Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, număr unic pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene la care sună cei care au nevoie de ajutorul agențiilor specializate de intervenție: Ambulanță, Pompieri, Poliție, Jandarmerie. În România, același număr este apelat și pentru Salvamont.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

„Radiografia“ firmelor Iată cine vrea să supervizeze lucrările la noul sediu al Serviciului de Telecomunicații Speciale Constanța!

18 Feb 2024 1229

Servicii de Telecomunicații Speciale 112, de 20 de ani în România. Iată câte apeluri au fost înregistrate în anul 2023 în județele Constanța și Tulcea

11 Feb 2024 670

Clădiri emblematice iluminate în roșu, de Ziua Europeană 112, în toată țara

10 Feb 2024 764

Serviciul de Telecomunicații Speciale, anunț important legat de construcția noului sediu de la Constanța! (DOCUMENT)

11 Jan 2024 1303

Peste 20 de apeluri pe minut la 112, de Anul Nou. Sute de apeluri au anunțat urgențe provocate de materiale pirotehnice.

03 Jan 2024 571

Peste 90.000 de apeluri gestionate de către operatorii STS ai Serviciului de urgență 112, în cele trei zile de Crăciun

27 Dec 2023 717

Salariile personalului STS şi MAI din echipele de proiecte finanţate din fonduri externe, majorate

08 Dec 2023 1150

STS Sute de apeluri de urgență în zonele montane și de pe litoral în această vară. Stațiunea cu cele mai multe solicitări pentru cazuri de înec

02 Sep 2023 782

Licitații publice. Un constructor din Transilvania va executa noul sediu al Direcției de Telecomunicații Speciale Constanța. Contract de peste 4 milioane de euro (DOCUMENTE)

27 Aug 2023 1597

Situația intervențiilor în iulie 2023 În România, sute de mii de persoane au fost resuscitate de urgență din cauza caniculei

25 Jul 2023 736

Firma primarului Rahău, din Tulcea Pronautica SRL, condamnată într-un dosar al DNA Constanța! Contracte cu SRI, STS și SIE

15 Jun 2023 1952

Apelurile efectuate la Serviciul de urgență 112, vor fi localizate cu o mai mare precizie

26 May 2023 912

Silviu Rahău, primarul din Crișan (Tulcea) și firma pe care o controlează (Pronautica SRL), acorduri de recunoaștere a vinovăției la DNA Constanța! Primele termene

22 May 2023 2098

Contracte publice cu SRI, STS și SIE! Pronautica SRL, acord la DNA. Silviu Rahău, primarul din Crișan, - „Nu îmi este afectat mandatul“

09 May 2023 2410

„Restaurăm istoria și construim viitorul“ Sediul STS - peste 20.000 de metri pătrați reuniți într-un vast ansamblu dedicat activităților specifice de telecomunicații speciale

28 Feb 2023 2236