ANCOM a soluționat aproape 2.900 de plângeri în 2021. Care sunt companiile cu cele mai multe reclamații

  • În anul 2021, Autoritatea Naționala pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat 2.886 de reclamații cu privire la serviciile de comunicații electronice și servicii poștale din România.

Utilizatorii au reclamat în special aspecte legate de derularea relației contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, precum încetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale sau încheierea contractelor la distanța.

Servicii de comunicații electronice

76% din numarul total al reclamațiilor primite de Autoritate în anul 2021 au vizat serviciile de comunicații electronice. Utilizatorii au sesizat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), derularea contractelor la distanța (12%), calitatea semnalului de telefonie/internet (12%) și facturarea acestor servicii (12%).
Peste 12% dintre petițiile trimise ANCOM, referitoare la serviciile de comunicații electronice, au privit probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon.

Doar 5% dintre petiții s-au referit la serviciul de roaming, vizând în special condițiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spațiul Economic European (Roam like at home).

Datele ANCOM arata ca reclamațiile formulate de utilizatori au vizat serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 18%, Telekom Romania Communications - 14%, Orange România - 15%, RCS&RDS - 11% și Telekom Romania Mobile Communications - 9%.

Servicii poștale

11% din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale.
Problemele semnalate de utilizatorii serviciilor poștale au fost legate de deteriorarea trimiterilor poștale (33% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale), nelivrarea trimiterilor poștale (22%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (19%) și pierderea sau furtul acestora (19%). În contextul restricțiilor impuse de pandemie în ultimii ani, ce au impulsionat masiv utilizarea serviciilor de comerț online, serviciul de livrare a coletelor a capatat o amploare din ce în ce mai mare. Furnizorii cel mai des reclamați au fost Fan Courier (31% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Compania Nationala Posta Româna (22%), Dynamic Parcel Distribution (10%) și Urgent Cargus (7%).


Alte subiecte reclamate

Utilizatorii au reclamat la ANCOM și alte aspecte, precum cele referitoare la echipamentele radio, regimul retelelor de infrastructura sau procedura de alocare a frecventelor pentru emisiile radio.
Soluționarea reclamațiilor

ANCOM poate interveni direct în situațiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respecta legislația din acest domeniu), nu respecta reglementarile legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informații în contracte sau nu respecta condițiile de încheiere a contractelor la distanța.

Reclamațiile privind nerespectarea/neexecutarea contractelor de catre furnizorii de servicii de comunicații electronice pot fi adresate de catre consumatori (persoane fizice) Autoritații Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate în aceasta situație se pot adresa instanței de judecata competente.

În ceea ce privește serviciile poștale, în cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competența legala de a sancționa furnizorii pentru nerespectarea contractului/Condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale. În caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau parțiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu au primit un raspuns de la furnizor în maxim 3 luni sau sunt nemulțumiți de raspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamației prealabile, urmând pașii descriși aici. ANCOM nu poate însa stabili cuantumul despagubirilor și nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competențe revenind instanțelor de judecata.
 
Foto Pixabay

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Legea privind serviciile digitale a fost publicată în Monitorul Oficial

19 Mar 2024 646

Câți utilizatori și-au portat numerele în 2023. Datele ANCOM

19 Jan 2024 579

Tik Tok este o problemă de siguranță națională și ar trebui interzisă! Anunțul vicepreședintelui ANCOM

18 Jan 2024 772

Creditorii RADIONAV SA, convocați în adunare de lichidator judiciar A&A Consultants SPRL! Iată care va fi ordinea de zi

07 Jan 2024 854

Preferințele românilor în materie de comunicații și sustenabilitate. Datele unui studiu

04 Jan 2024 619

Insolvențe Constanța ANCOM (prezidată de Valeriu Zgonea, fost lider PSD), este interesată să cumpere bunurile RADIONAV SA!

26 Dec 2023 1536

Parlamentul a aprobat numirile la ANCOM și la Curtea de Conturi

10 Oct 2023 1307

Pe cine propun PNL și PSD la Curtea de Conturi și ANCOM

09 Oct 2023 1193

ANCOM Care sunt modalitățile de încheiere a contractelor de comunicații electronice?

13 Aug 2023 878

Nașul de cununie al deputatei PSD, Cristina Dumitrache, ales preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii

09 May 2023 1867

Internetul fix a câștigat teren în mediul rural. Sumele la care au ajuns principalii operatori de comunicații

17 May 2022 1287

Tarife mai mici pentru apelurile fixe şi mobile, în România, de la 1 ianuarie. Cu cât scad

20 Dec 2021 1394

La ce trebuie să fim atenți când facem cumpărături de Black Friday. Sfaturi importante de la ANCOM

05 Nov 2021 1605

ANCOM. Atenție la apelurile primite de la numere internaționale!

09 Aug 2021 2202

Se schimbă tarifele operatorilor de telefonie mobilă din România, începând cu 1 iulie

30 Jun 2021 1477