Actele la control! Operatorii de pompe funebre din Constanța trebuie să primească avizul Consiliului Local Municipal pentru prestarea serviciilor funerare(DOCUMENTE)

 
 

 
Pe ordinea suplimentară de zi a ședinței de Consiliu Local Municipal din 31 octombrie a.c. se află și patru proiecte de hotărâre privind emiterea avizului din partea Consiliului Local pentru prestarea serviciilor funerare de către societățile care dețin case mortuare în municipiul Constanța.
 
Potrivit viceprimarului Ionuț Rusu, până în acest moment doar patru dintre societățile care prestează astfel de servicii de pompe funebre au depus dosarele complete în vederea emiterii avizului Consiliului Local Municipal.
 
Este vorba despre casele mortuare care aparțin companiilor Clares SRL, Casa Albastră Servicii Funerare SRL, Progress Consulting SRL și Casa Luminii Bălașa SRL.
 
Pot presta servicii funerare operatorii care îndeplinesc cumulatatv criteriile stipulate în art. 25, art. 26, art. 27 și art. 40 din Legea 102/2014 - privind cimitirele, crematoriile umane și servicille funerare și art. 7, art. 8, art. 9, art. 41, art. 42 din H.G. nr.741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea și reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, precum criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare nivelul fondului de garantare.
 
În vederea obținerii avizului consiliului local al unității administrativ-teritoriale în care își desfășoară activitatea, operatorul întocmește un dosar prin care dovedește îndeplinirea următoarelor condiții:  are capacitatea financiară și profesională necesară; nu are datorii restante la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetul local; dispune de spațiul corespunzator pentru desfășurarea obiectului de activitate în condiții decente; personalul angajat cu atribuții în prestarea de servicii funerare, pregătirea cadavrului și efectuarea de îngrijiri mortuare are competențele specifice necesare, conform prezentelor norme.
 
Se exceptează de la cerința de competență specifică persoanele care lucrează în contabilitate, agent de marketing, șoferi, persoane care execută/decorează monumente funerare sau comercializează obiecte funerare.
 
Totodată, prestatorul de servicii funerare trebuie să aibă cel puțin 3 angajati, astfel: un tanatopractor cu diplomă de absolvire a programului de formare teoretica și practică în urma căruia a obținut drept de liberă practică, angajat cu contract de muncă, cu dreptul de a completa și semna certificatul de îmbălsamare și minimum 2 persoane angajate cu normă întreagă, cu atribuții în efectuarea transportului decedatului.
 


Prestatorul trebuie să facă și dovada deținerii spațiului corespunzător pentru desfășurarea activității, să aibă autorizație sanitară de funcționare și autorizație de funcționare emisă de Primariă municipiului Constanța; contract de prestări servicii medicale; aviz anual pentru exercitarea profesiei de medic specialitate medicină legală și dovada că nu are datorii la bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetul local.
 
Avizul Consiliului local poate fi retras potrivit art. 9 alin.(2) din H.G. nr.741/2016, în cazul în care se constată nerespectarea condițiilor inițiale care au stat la baza obținerii avizului Consiliului Local al unității administrativ-teritoriale.

 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
 
 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

„E foame de bani, băieți. Lumea tre' să știe ce fel de băieți sunteți!” Administrația Chițac vrea să transforme și stațiile de autobuz în panouri publicitare (DOCUMENTE)

31 Jan 2023 3092

Parc arheologic la Poarta Mare a Cetății Tomis. USR Constanța propune alocarea sumei de 100.000 lei pentru elaborarea documentației tehnico-economice

30 Jan 2023 802

În al treilea an de mandat, primarul Chițac descoperă criteriile de calitate ale civilizației! Investiții în cartierul betonat Palazu Mare (DOCUMENT)

30 Jan 2023 1199

Câți bani primesc localitățile din județul Constanța pentru susținerea investițiilor, cofinanțărilor și pentru cheltuieli de funcționare (DOCUMENT)

30 Jan 2023 797

Atenție, constănțeni. Care sunt cele două taxe locale care trebuie achitate integral până la 31 martie 2023?

28 Jan 2023 15850

Vot în Consiliu Local Constanța pentru aprobarea documentației și costurilor investiției. Care sunt tronsoanele de rețele termice primare și secundare propuse spre reabilitare în etapa V? (DOCUMENTE)

28 Jan 2023 919

Ministerul Turismului cere modificarea statutului Organizației de Management al Destinației Constanța - Mamaia. Câți bani sunt în conturile Asociației din taxa de promovare?(DOCUMENTE)

27 Jan 2023 1004

Birocrația ne omoară! Cardurile de energie, muncă în plus pentru administratori și președinții de Asociații de Proprietari. Care sunt beneficiarii care trebuie să-și depună singuri documentele? (DOCUMENTE)

26 Jan 2023 1626

Se reia licitația pentru contractul de tăiere și toaletare arbori în Constanța. Din dispoziția primarului Chițac se reevaluează oferta celor de la Peisagistica Shri Garden SRL

25 Jan 2023 723

Lista obiectivelor bugetate în Programul de investiții al municipiului Constanța pe anul 2023 (DOCUMENTE)

23 Jan 2023 1612

Au demarat licitația. Pe unde va trece promenada pietonală cu piste de biciclete pe care vrea s-o construiască administrația Chițac? (DOCUMENTE)

21 Jan 2023 1409

Cine face parte din echipa de proiect pentru achiziția de 22 de noi autobuze electrice pentru municipiul Constanța? (DOCUMENTE)

21 Jan 2023 1022

Începe recrutarea membrilor Consiliului de Administrație al societății Confort Urban SRL. Mandatul viitorilor administratori este de patru ani

20 Jan 2023 786

Cum va afecta calitatea vieții locuitorilor și ce modificări au fost aduse Planului Urbanistic Zonal pentru cartierul Compozitori (DOCUMENTE)

20 Jan 2023 1006

Începe procesul de recrutare a membrilor Consiliului de Administrație al CT BUS Constanța. În prezent, administratori sunt trei liberali, reprezentantul primarului Chițac și un membru USR

19 Jan 2023 838