Direcția de Pază a județului Constanța pe lista datornicilor ANAF. Conducerea instituției spune că a contestat o decizie de impunere emisă în 2016

  • ANAF a publicat și lista neagră a datornicilor
  • Printre persoanele juridice care figurează cu datorii este și Direcția de Pază a județului Constanța apare pe lista neagră a ANAF cu o datorie fiscală de 7.378.528 lei
  • Șeful Direcției de Pază, Mihai Angelescu spune că în mod eronat s-a stabilit calitatea Direcției de Pază a Județului Constanța ca persoană impozabilă în materia TVA pentru serviciile prestate în beneficiul instituțiilor publice, întrucât acestea au fost prestate în calitate de autoritate publică, fiind excluse din sfera TVA
  • Angelescu spune că Direcția de Pază a Județului Constanța a depus cerere în anulare împotriva Deciziei de impunere din 2016, care face obiectul unui dosar aflat încă pe rolul instanțelor
  • Vă reamintim, prin hotărârea nr 5/13.01.2023, consilierii județeni au aprobat bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2023 al Direcției de Pază a Județului Constanța, în cuantum de 15.812.309 lei, cu 3,5 milioane de lei mai mult că anul trecut
  • Totodată șeful Direcței de Pază a județului Constanța nu a menționat nimic despre un alt dosar deschis împotriva ANAF, anul acesta în ultima zi din ianuarie. Dosarul care se află pe rolul Tribunalului Constanța cu nr. 829/118/202, are ca obiect contestaţie act administrativ fiscal anulare act/ decizia nr. 2792/20.12.2022
 
 
 
 
ANAF a publicat și lista neagră a datornicilor.
 
Printre persoanele juridice care figurează cu datorii este și Direcția de Pază a județului Constanța apare pe lista neagră a ANAF cu o datorie fiscală de 7.378.528 lei.
 
Referitor la lista publicată de ANAF, conform căreia Direcția de Pază a Județului Constanța figurează cu datorii, directorul Direcției, Mihai Angelescu spune că:
 
„În anul 2016, Agenția Județeană a Finanțelor Publice Constanța a efectuat un control la Direcția de Pază a Județului Constanța, pentru serviciile de pază prestate în perioada 2010 – 2016, în urma căreia a emis Decizia de impunere nr.F-CT 784/19.12.2016 privind obligațiile fiscale principale aferente diferențelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecției fiscale prin Raportul de inspecție fiscală nr.F-CT 668/19.12.2016.
 
În mod eronat s-a stabilit calitatea Direcției de Pază a Județului Constanța ca persoană impozabilă în materia TVA pentru serviciile prestate în beneficiul instituțiilor publice, întrucât acestea au fost prestate în calitate de autoritate publică, fiind excluse din sfera TVA prin art.127 alin.4 teza I Cod fiscal, precum și că aplicarea unui atare tratament fiscal nu este de natură să producă distorsiuni concurențiale, întrucât serviciile au fost prestate exclusiv în limitele atribuțiilor conferite de Consiliul Județean Constanța, acestea neputând fi prestate de un alt operator economic din sectorul privat cu obiect similar de activitate, raportându-ne la art.17 alin.3 din H.G. nr.301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor.
 
Împotriva Deciziei de impunere nr.F-CT 784/19.12.2016, precum și a deciziilor subsecvente acesteia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere, Direcția de Pază a Județului Constanța a depus cerere în anulare act administrativ și face obiectul Dosarului nr.402/36/2017**, stadiul procesual rejudecare, termen de judecată 06.02.2023, precum și cereri în anulare ce fac obiectul dosarelor de pe rolul Tribunalului Constanța – Secția de Contencios Administrativ și Fiscal. (n.r. la termenul de ieri, instanța a amânat pronunțarea până pe 20 februarie a.c.)
 

Prin Sentința civilă 3225/08 iulie 2020, Înalta Curte de Casație și Justiție a admis recursul formulat de Direcția de Pază a Județului Constanța în dosarul nr.402/36/2017, a casat sentința civilă nr.285/28 decembrie 2017 a Curții de Apel Constanța și a trimis cauza spre rejudecare și a dispus să se efectueze o expertiză judiciară contabilă, deoarece în mod eronat organele fiscale au calculat taxa pe valoarea adăugată pentru serviciile de pază prestate de noi la autoritățile și instituțiile publice de pe raza Județului Constanța.
 
Precizăm că, în urma expertizei judiciare contabile privind sumele de plată stabilite în urma controlului efectuat de organele fiscale în perioada 2010 – 2016, a rezultat că nu sunt stabilite corect, iar Direcția de Pază a Județului Constanța nu datorează sumele de plată în cuntumul menționat de acestea, iar instanța de judecată urmează a analiza sub toate aspectele cele prezentate de expertul contabil desemnat.

 
Până la soluționarea definitivă a dosarului nr.402/36/2017**, prin care să se stabilească în mod cert dacă Direcția de Pază a Județului Constanța, datorează sumele de plată stabilite prin Decizia de impunere nr.TVA nr.F-CT 784/19.12.2016 și prin deciziile subsecvente acesteia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere, instituția noastră nu are datorii la bugetul de stat”, se arată într-un comunicat remis de biroul de presă al Consiului Județean Constanța.
 
Vă reamintim, prin hotărârea nr 5/13.01.2023, consilierii județeni au aprobat bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2023 al Direcției de Pază a Județului Constanța, în cuantum de 15.812.309 lei, cu 3,5 milioane de lei mai mult că anul trecut.
 
În structura bugetară a Direcției nu se vorbește despre nicio datorie către ANAF, și nici despre procesele prin care este contestată Deciziei de impunere nr.F-CT 784/19.12.2016, precum și a deciziilor subsecvente acesteia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere.

Totodată șeful Direcței de Pază a județului Constanța nu a menționat în punctul său de vedere nimic despre un alt dosar deschis împotriva ANAF, anul acesta în ultima zi din ianuarie. Dosarul care se află pe rolul Tribunalului Constanța cu nr. 829/118/202, are ca obiect contestaţie act administrativ fiscal anulare act/ decizia nr. 2792/20.12.2022.
 
PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
 
Citește și:
 
Direcția de Pază a Județului Constanța asigură serviciile de pază și protecție la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Licitații publice Consiliul Județean Constanța a demarat procedura cu pentru achiziția studiului de prefezabilitate pentru realizarea unui spital cu deservire regională (DOCUMENT)

24 Apr 2024 445

Ședință CJC Au fost stabiliți câștigătorii proiectelor sportive care vor beneficia anul acesta de finanțări nerambursabile (DOCUMENT)

23 Apr 2024 837

Se renunță la licitație în favoarea negocierii directe Elevii constănțeni au depus amendamente pentru lotul 3 de transport pe traseele din județul Constanța (DOCUMENTE)

23 Apr 2024 504

Componența comisiei de selecție ale proiectelor non-profit Consiliul Județean Constanța a alocat finanțări nerambursabile de 6 milioane de lei pentru cultură (DOCUMENT)

01 Apr 2024 1363

Aproximativ 200 de veterani din teatrele de operații au acum gratuitate pe mijloacele de transport în comun din municipiul Constanța(DOCUMENT)

01 Apr 2024 788

Nomad Atelier a elaborat documentația Proiectul de modernizare unor stații de transport în comun din Constanța mai scump cu 130.000 de euro(DOCUMENT)

25 Mar 2024 703

Harta strategică de zgomot pentru municipiul Constanța Sursa principală de zarvă este traficul rutier (DOCUMENT)

23 Mar 2024 726

Primăria Tuzla, județul Constanța, licitație importantă ce vizează delegarea gestiunii activității de sortare a deșeurilor

19 Mar 2024 471

Vin alegerile, primarul nu se grăbește Recepția lucrărilor de mobilitate urbană din Constanța, un cartof fierbinte pentru administrația Chițac!

18 Mar 2024 2091

După doi ani de demersuri din partea USR Mangalia și urmare a adreselor ISC Construcțiile de pe taluzul Mangaliei ar putea fi oprite de instituțiile statului!

17 Mar 2024 852

Decizii ale Consiliului de Administrație Liliana Cristescu, mandat prelungit până în septembrie la conducerea Administrației Fondului Imobiliar SRL

13 Mar 2024 708

Consiliul Județean Constanța a alocat un buget de 5.500.000 lei pentru proiectele sportive! Care este data limită de depunere a acestora?(DOCUMENT)

10 Mar 2024 1499

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 811

Opinie cu rezerve Camera de Conturi Constanța, raport de audit asupra situațiilor financiare ale Municipiului Medgidia (DOCUMENT)

07 Mar 2024 799

2.6 milioane de euro puse la bătaie Consiliul Județean Constanța, programul de finanțări nerambursabile pentru anul 2024(DOCUMENT)

27 Feb 2024 913