Trei nave au fost botezate în Portul Constanţa Altair, Pegasus şi Centaurus, nume noi în flota GSP (galerie foto)



Grupul Servicii Petroliere (GSP) a organizat, vineri, ceremonia de botez a trei nave, GSP Altair, GSP Pegasus şi GSP Centaurus. Evenimentul a avut loc la dana de pasageri a Portului Constanţa, unde, alături de reprezentanţii companiei, s-au aflat şi oameni politici şi din administraţia publică constănţeană. 

Navele proaspăt botezate au fost construite anul acesta în China, la şantierul Fujian Mawei Shipbuilding, şi au fost achiziţionate printr-un contract de leasing financiar, la un preţ unitar de 35 de milioane de dolari.

GSP Altair, GSP Pegasus şi GSP Centaurus vor intra în serviciu pe Marea Neagră, urmând să aprovizioneze industria marină cu echipament petrolier, produse speciale sau mărfuri generale vrac, noroi de foraj şi altele.

„Astăzi avem ocazia specială de a inaugura, de a boteza trei nave surori. Acestea vin în dotarea flotei GSP-ului, pentru că, aşa cum am mai spus, am început reîntinerirea flotei. Urmează ca a patra navă, care va veni la sfârşitul anului 2015 sau la începutul anului 2016, şi celelalte nave noi, care vor ajunge în 2015 - 2016, să asigure capacitatea necesară pentru a servi clienţii noştri pe pieţele pe care ne aflăm astăzi, din Marea Neagră, Mexic, Marea Nordului, Rusia şi, în curând, Africa de Vest“, a declarat Gabriel Comănescu, preşedintele GSP.



Botezul navelor a fost făcut de Gina Comănescu, soţia preşedintelui GSP, care a ţinut să îşi exprime gratitudinea şi speranţele, cu această ocazie: „Recunoştinţă bunului Dumnezeu pentru tot ce se întâmplă în viaţa noastră, conducătorilor acestui proiect şi ai navelor, înţelepciune şi lumină, celor de pe mare care sunt curajoşi şi celor care îi aşteaptă cu drag acasă, protecţie divină, iar navelor, cel mai frumos vânt din pupa!“
Echipate cu tehnologie de ultimă generaţie, comandantul Virgiliu Miştoiu a prezentat una dintre nave, precizând: „A dispărut clasica timonă, totul este tehnologizat prin butoane, prin touch screen-uri şi calculatoare. Sistemul de operare ne permite operarea în siguranţă până la gradul şase“. „Sunt 14 membri de echipaj iar nava poate acomoda încă 46 de membri, personal tehnologic, care vor fi angajaţi în activităţile macaralei. Prima cursă va avea loc pe data de 28 septembrie, în Marea Neagră, deocamdată“, a mai spus comandantul în prezentarea sa.



Vasele întregesc flota GSP, care cuprinde 13 nave de asistenţă pentru industria marină de petrol şi gaze, devenind astfel cea mai mare flotă privată de acest gen din Marea Neagră. GSP mai operează şi opt platforme de foraj marin, trei nave de construcţii marine şi două macarale plutitoare de mare tonaj. 

GSP furnizează servicii integrate pentru industria offshore de petrol şi gaze în domeniile de activitate de foraj marin, construcţii marine, construcţii hidrotehnice, transport marin, servicii de salvare, căutare pe mare şi intervenţie în caz de poluare şi instruire. Compania este de zece ani pe piaţă şi a investit peste un miliard de euro derulând proiecte internaţionale în Marea Neagră, Marea Mediterană, Marea Nordului, Golful Persic, Golful Mexic şi în zonele arctice. 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

..

08 Oct, 2014 09:47

BRAVO! Felicitari si putere de munca!

Medeea

20 Sep, 2014 19:19

Vant bun din pupa si Dumnezeu sa aiba grija de voi! Felicitari Gabriel Comanescu! Asteptam si restul navelor promise! Mult succes!

Articole asemanatoare

Este nașul fiicei afaceristului Comănescu de la GSP Plecare din echipa Chițac. O nouă demisie din Consiliul Local Municipal Constanța!

17 Apr 2024 2968

Numărul creditorilor a trecut de 400 Se cere insolvența GSP Offshore SRL, administrată de Gabriel Comănescu. Dosarul, amânat pentru finele lunii mai

14 Apr 2024 1078

Curtea de Apel Constanța, decizie definitivă în cazul navei GSP King, reţinută în Portul Midia!

18 Mar 2024 3836

Grup Servicii Petroliere Shipyard, Grup Servicii Petroliere Catering, SPG Medical Emergencies și Gino Impex, vizate de cereri de insolvență!

17 Mar 2024 1472

Nava GSP King, proprietatea GSP King Ltd, reţinută de Tribunalul Constanța în Portul Midia!

12 Mar 2024 7151

Fosta bancă de pe strada Traian din Constanța, deținută de Grup Servicii Petroliere Shipyard SRL, de vânzare (DOCUMENT)

11 Mar 2024 14765

Se luptă în instanță pentru recuperarea restanțelor financiare Fratele Feliciei Ovanesian, printre foștii angajați neplătiți de afaceristul Gabriel Comănescu!

05 Mar 2024 3904

Numărul creditorilor a ajuns la 34 Se cere insolvența GSP Offshore SRL! Tribunalul Constanța amână cauza pentru o eventuală solutionare pe cale amiabilă

04 Feb 2024 9123

O persoană fizică cere insolvența Grup Servicii Petroliere Logistic!

24 Jan 2024 1632

Nava GSP King a scăpat de sechestru! Tribunalul Constanța a respins cererea Navis Ship Management Limited (DOCUMENT)

20 Jan 2024 2669

Se cere instituirea sechestrului asigurător asupra navei GSP King! Tribunalul Constanța a fixat primul termen

17 Jan 2024 927

Nava GSP King, sub pavilion Panama, reținută de Tribunalul Constanța în Portul Midia! (DOCUMENT)

16 Jan 2024 8199

Grup Servicii Petroliere Shipyard contestă decizia prin care a fost obligată să achite 100.000 de euro Administrației Porturilior Maritime!

02 Jan 2024 1490

V&V Maritime SRL cere insolvența GSP Offshore SRL, iar o persoană fizică pe cea a Grup Servicii Petroliere SA

19 Dec 2023 3758

Constanța Alertă pe Marea Neagră! Un marinar a căzut de la bordul navei aflate în apropiere de Olimp

12 Dec 2023 1351