Prof. Sorin Mihai - „Mediile pe semestrul I se vor putea încheia și cu două note”


Pentru încă trei săptămâni, până pe 29 ianuarie, elevii au revenit la școala online, fiind perioada în care, teoretic, profesorii ar trebui să completeze situațiile din cataloage, grevate puternic de absența tezelor, care ar fi putut ilustra sumativ un oarecare nivel de pregătire în primul semestru 100% desfășurat departe de bănci și catedră.
 
Ținând cont de această stare de lucruri, Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a organizat, la începutul acestei săptămâni, o videoconferință cu inspectorii școlari generali, tema principală fiind identificarea numărului de elevi aflați în situație de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pentru semestrul I, precum și măsurile ce se impun în această situație.
 
La acest moment, conform datelor transmise de către unitățile școlare, prin intermediul inspectoratelor școlare județene/ISMB, se estimează că un număr de circa 65.000 de elevi se află în situație de risc cu privire la neîncheierea mediei pe semestrul I din cauza imposibilității de acces la resursele tehnologice - factor principal, la care se adaugă și alte motive precum neparticiparea la cursuri, situații medicale etc. Trebuie avut în vedere că, în ultimii ani, numărul elevilor care se aflau anual în această situație era de aproximativ 15.000.
 
Măsurile necesare identificate până în acest moment sunt:
 
1. Desfășurarea de activități remediale pe parcursul semestrului al II-lea, cu identificarea surselor de finanțare pentru plata cadrelor didactice.
 
2. Prelungirea perioadei de încheiere a situațiilor școlare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea.
 
3. Posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecărei discipline.
 

Tarele învățământului constănțean: promovabilitate scăzută la învățământul primar


În unitățile școlare din învățământul constănțean, după cum ne-a informat prof. Sorin Mihai, inspector școlar general, riscul de a rămâne cu mediile neîncheiate se preconizează la elevii care s-au mai aflat în această situație și în anii anteriori, deci nu grevat de imposibilitatea de a participa la cursurile online ca urmare a lipsei dispozitivelor. „De altfel, la ora actuală, în județul Constanța ar mai fi necesare circa 213 tablete, pe care le vom identifica, cu siguranță, pentru că încă lucrăm la situația distribuirilor din Programul național «Școala de acasă»”, a afirmat prof. Mihai. Oferindu-ne ca exemplu situația de la Dobromir, unde au fost luați în calcul și preșcolarii din grădinițe, așadar ar fi un excedent de aproape 190 de tablete, care urmează a fi redistribuite.

Conform Raportului privind starea învățământului pe anul școlar 2019-2020, la finalul semestrului II, promovabilitatea cea mai scăzută se înregistra la învățământul primar – clasa pregătitoare-IV – 85,11%, culmea, urbanul înregistrând 81,38% promovabilitate. La gimnaziu, promovabilitatea era de 90,38%, iar la liceu/zi de 96,11%.
„Campionii” nedoriți ai absenteismului erau elevii de gimnaziu, cu un sfert de milion de absențe, în timp ce liceenii de la zi înregistrau 208.132 absențe, iar cei din învățământul primar 178.598 absențe.
Așadar, dacă în perioada în care era obligatorie frecventarea cursurilor la zi se înregistrau absențe de ordinul sutelor de mii, probabil că o statistică a prezenței în online este imposibil de realizat, și pe fondul lipsei obligativității de a-și deschide camerele video.


Conform unei informări primite din partea ISJ Constanța la închiderea ediției, referitoare la datele centralizate până în prezent „la nivelul instituțiilor școlare din județul nostru, un procent de aproximativ  4% elevi sunt în situație de risc privind incheierea mediilor pe semestrul I. Datele nu sunt reprezentative în acest moment, având în vedere faptul că ne aflăm încă în perioada de evaluare”.
 
Citește și:

Precizări oficiale despre situația de la Liceul „Nicolae Bălcescu” din Medgidia ISJ Constanța. Directori noi pentru mai multe unități de învățământ din județ
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Constanța Elevii au susținut astăzi proba la alegere din cadrul simulării județene a examenului de bacalaureat

22 Apr 2021 621

Constanța Elevii au susținut astăzi proba obligatorie a profilului din cadrul simulării județene a examenului de bacalaureat național

21 Apr 2021 530

211 de table interactive pentru liceenii constănțeni

21 Apr 2021 502

Constanța Astăzi s-a desfășurat simularea probei la limba română, din cadrul examenului național de bacalaureat

20 Apr 2021 1270

Inspectoratul Școlar Județean Constanța a primit aprobare pentru Proiectul POCU O nouă ȘANSĂ prin educație și formare

16 Apr 2021 416

ISJ Constanța Câți elevi de clasa a VIII-a au participat astăzi la prima probă din cadrul simulării județene a examenului de evaluare națională

14 Apr 2021 1756

În sfârșit, în mandatul „generalului” Sorin Mihai ISJ Constanța caută profesori pentru nou-înființatul Centru județean de excelență

09 Apr 2021 5085

Editorial Jocul de-a du-te-vino, într-o vacanță care nu-i. Profesori-elevi-părinți se simt insultați de aceste experimente

08 Apr 2021 5189

Atenție, părinți! DSP Constanța a revenit cu noi precizări Grădinițele constănțene se redeschid, săptămâna viitoare, în baza solicitărilor părinților

08 Apr 2021 8191

Simulare Evaluare Națională 2021 La proba scrisă la limba maternă nu sunt candidați constănțeni

30 Mar 2021 750

Inspector școlar general adjunct Anca Dragomir „Circumscripțiile necesitau o reechilibrare, întrucât vrem să aducem în top școli de tradiție”

30 Mar 2021 2219

Atenție la înscrierea în clasa pregătitoare! Părinți revoltați de modificările făcute de ISJ Constanța în arondarea Școlii nr. 38

29 Mar 2021 3431

ISJ Constanța 5.135 de elevi susțin, de luni, simularea Evaluării Naționale

28 Mar 2021 996

ISJ Constanța îndeamnă elevii să trateze cu seriozitate simulările Bacalaureatului

20 Mar 2021 719

Editorial Și profesorii sunt oameni, resimt oboseala și lipsa interacțiunii directe cu elevul

15 Mar 2021 6002