Invatamant

Profesorii constănțeni din mediul rural oferă lecții de seriozitate, în ce privește abordarea cursurilor on-line


Chiar dacă la începutul stării de urgență au fost căinați în mass media pentru imposibilitatea desfășurării cursurilor on-line, ba pentru că nu dispun de tehnologie, ba pentru că nu au acces la internet, iată că unitățile de învățământ din mediul rural oferă o adevărată lecție de seriozitate în ceea ce privește abordarea cursurilor on-line.
În vederea identificării unor exemple de bune practici care să faciliteze activitatea online atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice, Inspectoratul Școlar Județean Constanța a făcut un apel la managerii instituțiilor de învățământ preuniversitar din județul Constanța, oferind opiniei publice o „oglindă” a școlii de acasă.


Liceul Tehnologic Independența lucrează încă din 16 martie pe Platforma Google Classroom. Află, astfel, câți copii sunt angrenați în activități online, precum și activitățile derulate recent. Elevii au încărcat, în „Săptămâna Altfel”, filmulețe, poze și comentarii legate de activitățile derulate în fiecare zi. Verifică prezența elevilor, pe fiecare clasă, prin monitorizarea prezenței online, cadrele didactice interesându-se care sunt motivele pentru care unii elevi nu participă.


Școala Gimnazială Nr. 1 Mircea Vodă are implementată, din 17 martie, platforma ADSERVIO. Au apărut unele dificultăți, deoarece unii elevi au furnizat numere de telefon de pe cartele telefonice pe care apoi le-au schimbat, de aceea conturile trebuie actualizate. Zilnic, se ține legătura și pe grupuri de Whatsapp ale claselor. Au primit printr-o sponsorizare 15 laptopuri, acum fiind în proces de selectare a beneficiarilor.


La Ovidiu, Școala Gimnazială Nr. 2 „Poet Ovidiu” lucrează cu elevii de gimnaziu pe platforma Webex – Cisco, care oferă posibilitatea de generare a unor rapoarte. Află, astfel, câte lecții s-au ținut, câți elevi au participat, precum și alte informații de interes pentru școală. Condica - Google Docs Forms pe drive-ul școlii oferă soluții pentru completare unei „condici” online. O astfel de condică are și Școala Gimnazială Nr.1 Lumina.


Liceul Tehnologic Ciobanu folosește platforma ADSERVIO, care, de asemenea, are avantajul de a genera rapoarte online. De la început au căutat soluții pentru temele și lecțiile celor care nu au acces la niciun dispozitiv. Astfel, se transmit zilnic prin SMS teme de către doamna învățătoare, iar pentru lecții, copiii apelează uneori la rude care au acces la Internet.
Finalul mesajului cadrelor didactice de la Ciobanu este emoționant, motiv pentru care ISJ Constanța l-a dat publicității: „în ciuda faptului că sunt o mulțime de probleme, activitatea școlară online se desfășoară corespunzător și aici, la țară! Suntem trei cadre care am finalizat cursul CRED și acest lucru a fost extrem de benefic pentru unitatea noastră!”.


Colegiul Tehnic Energetic Constanța folosește tot Google Classroom, aplicație pe care au utilizat-o cu succes în ultimii 7 ani, așadar au experiență în utilizare. Pentru a diversifica metodele de predare și/ sau de evaluare, cadrele didactice utilizează și Zoom, Google Meet, Quizizz, WhatsApp, OneNote, YouTube etc, dar Google Classroom le permite vizualizarea activității profesorilor și a elevilor, astfel încât să poată remedia orice deficiență a activităților de învățare online.


Inspectoratul Școlar Județean Constanța își propune să prezinte și alte modele de bune practici, pe care directorii instituțiilor de învățământ le vor disemina, pentru a evidenția modul în care se lucrează atât în mediul urban, cât și, mai ales, în mediul rural. „Pe această cale, le mulțumim tuturor celor implicați (cadre didactice, elevi, părinți etc) pentru solidaritate, pentru implicare și pentru organizarea exemplară!”, afirmă prof. Sorin Mihai, inspector școlar general.


Citește și:

Inspectorul general Sorin Mihai, despre situația din județul Constanța „Stăm mult mai bine decât alte județe în ceea ce privește accesul la cursurile online”


 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

ISJ Constanța a dat startul „Săptămânii Meseriilor” – ediție online

02 Jun 2020 1059

Conform evaluărilor ISJ Constanța Din cei peste 13.000 de absolvenți constănțeni ai anilor terminali, 70% revin la activitățile de pregătire a examenelor

28 May 2020 1970

#ConstanțaEsteBine „Home Art” - Campanie de susținere și promovare a artei locale în contextul pandemiei

26 May 2020 2377

Interviu cu prof. Gabriela Carmen Neagu, inspector școlar pentru învățământ profesional și tehnic „Numărul de clase a IX-a este mai mare, întrucât avem mai mulți absolvenți de-a VIII-a”

23 May 2020 3734

Noutăți pe final de an școlar de la ISJ Constanța Târgul ofertelor educaționale, ediție on-line. Liceele tehnologice intră în vacanță pe 12 iunie

21 May 2020 1504

În premieră pentru învățământul constănțean 235 de directori și inspectori școlari s-au aflat în direct, on line, cu ministrul Monica Anisie

14 May 2020 2945

Inspectorul general Sorin Mihai, despre situația din județul Constanța „Stăm mult mai bine decât alte județe în ceea ce privește accesul la cursurile online”

06 May 2020 2679

0800816241 - TelVerde ISJ Constanța, pentru orice întrebare legată de anul școlar 2019-2020

01 May 2020 1356

Pentru că directorii se „contrazic” în raportări ISJ Constanța nu a aflat situația „la zi” a învățământului online

29 Apr 2020 4780

Număr de telefon special pus la dispoziție de ISJ Constanța, pentru perioada stării de urgență. Urmează TelVerde

29 Apr 2020 1755

Precizări importante ale inspectorului general Sorin Mihai „Profesorii vor fi plătiți în baza dovezii de activitate online”

28 Apr 2020 17849

#ConstanțaEsteBine - Apel la solidaritate adresat de ISJ și CJE Ajutați elevii constănțeni cu echipamente pentru #școaladeacasă!

10 Apr 2020 2528

#ConstanțaEsteBine ISJ Constanța, în parteneriat cu Universitatea Ovidius, organizează lecții online de pregătire pentru examenul de bacalaureat

06 Apr 2020 2616

#ConstantaEsteBine - Un nou parteneriat ISJ Constanța-Centrul „Jean Constantin” Filmări ale poveștilor copilăriei, accesibile tuturor elevilor constănțeni

03 Apr 2020 2498

Editorial Hocus-pocus, coronavirus „digitized scholarum”! Vezi Legea educației, art. 70 (2011)

02 Apr 2020 5891