Olimpiadele – suspendate, tezele – sub semnul întrebării. Învățământul românesc pierde excelența?


Ieri, în cadrul conferinței de presă susținute de ministrul educației și cercetării – Monica Cristina Anisie, la Biblioteca Centrală Universitară, având alături pe secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar – Luminița Barcari, pe secretarul de stat pentru proiecte cu finanțare externă – Mihaela Popa, și pe președintele ARACIP – Șerban Iosifescu, a fost anunțată suspendarea competițiilor extra-școlare.

Numărul mare al competițiilor școlare şi implicit al elevilor participanți la acestea, precum şi varietatea modalităților de organizare şi desfășurare a competițiilor, în funcție de tipul probe de concurs: scrisă, orală, practică nu permit organizarea competițiilor școlare, conform regulamentelor proprii în vigoare, în contextul pandemic actual şi al legislației care se impune a fi respectată în acest moment”, a transmis Luminiţa Barcari, menționând că decizia de a fi organizat anumite olimpiade în mediul online, ar crea discriminări.

De asemenea, programarea tezelor se află într-o mare dilemă, din cauza celor trei scenarii care oscilează de la o zi la alta, ceea ce face imposibilă predictibilitatea. Tocmai de aceea, pentru a înlătura discriminarea, secretarul de stat Luminița Barcari a lansat ipoteza înlocuirii tezelor cu evaluări sumative.
 

Care este părerea inspectorului școlar general Sorin Mihai

Parcă premonitoriu, la recenta videoconferință cu inspectorul școlar general prof. Sorin Mihai, redactorul ZIUA de Constanța a transmis întrebarea părinților legată de calendarul concursurilor și olimpiadelor școlare, presupunând că acestea au fost anulate, din moment ce la aproape două luni de la debutul anului școlar nu au mai fost aduse în discuție.
Se pare, însă, că discuțiile erau... pe drum, întrucât șeful ISJ Constanța a răspuns că există discuții legate de transferul tuturor concursurilor și olimpiadelor școlare în mediul online. „Nu putem, în mod evident, în această perioadă să adunăm elevi din diferite unități de învățământ în același spațiu, pentru că am putea să le periclităm sănătatea, iar pe de altă parte să blocăm activitatea foarte multor unități”.


Cât despre teze, „generalul” Sorin Mihai consideră că trebuie să se țină cont de faptul că e posibil ca, în perioada tezelor, adică sfârșitul semestrului, să există elevi care își desfășoară activitatea numai online. „Părerea mea este că atât timp cât oferă predictibilitate în raport cu anii școlari anteriori, tezelor ar trebui păstrate. Dar în situația pandemică actuală, când suntem în imposibilitatea de a avea o evaluare semestrială, trebuie să avem și alternative. Așa cum s-a întâmplat în semestrul al II-lea al anului școlar anterior, când tezele nu au mai fost susținute. În sistem hibrid, nu poate fi susținută concomitent o lucrare, pentru că nu își are relevanță, elevul putând completa acasă, având la dispoziție fel de fel de materiale. Să găsim o modalitate, astfel încât gradul de dificultate sau lucrarea respectivă să aibă o complexitate ce nu-i permite elevului utilizarea de materiale de informare pe timpul evaluării scrise. Testele susținute de grupele aflate în online nu sunt concludente prin notă, astfel încât să aibă relevanță în catalog, a mai adăugat prof. Mihai.


Din nefericire, apare acum pericolul ca elevii cu potențial ridicat în obținerea performanței să-și piardă din motivație. Și totuși profesorii sunt de altă părere. Prof. Alina Dermengiu, catedra de matematică a Colegiului „Mircea cel Bătrân”, consideră că elevii buni vor continua să se pregătească susținut, chiar dacă le vor lipsi competițiile, nu atât pentru a se confrunta cu colegii, cât mai ales pentru a-și demonstra propriile forțe.


Citește și:

Părinții, panicați, își doresc trecerea în scenariul 3 a tuturor unităților de învățământ constănțene

 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Constanța Elevii au susținut astăzi proba la alegere din cadrul simulării județene a examenului de bacalaureat

22 Apr 2021 604

Constanța Elevii au susținut astăzi proba obligatorie a profilului din cadrul simulării județene a examenului de bacalaureat național

21 Apr 2021 524

211 de table interactive pentru liceenii constănțeni

21 Apr 2021 499

Constanța Astăzi s-a desfășurat simularea probei la limba română, din cadrul examenului național de bacalaureat

20 Apr 2021 1200

Inspectoratul Școlar Județean Constanța a primit aprobare pentru Proiectul POCU O nouă ȘANSĂ prin educație și formare

16 Apr 2021 413

ISJ Constanța Câți elevi de clasa a VIII-a au participat astăzi la prima probă din cadrul simulării județene a examenului de evaluare națională

14 Apr 2021 1738

În sfârșit, în mandatul „generalului” Sorin Mihai ISJ Constanța caută profesori pentru nou-înființatul Centru județean de excelență

09 Apr 2021 5078

Editorial Jocul de-a du-te-vino, într-o vacanță care nu-i. Profesori-elevi-părinți se simt insultați de aceste experimente

08 Apr 2021 5179

Atenție, părinți! DSP Constanța a revenit cu noi precizări Grădinițele constănțene se redeschid, săptămâna viitoare, în baza solicitărilor părinților

08 Apr 2021 8183

Simulare Evaluare Națională 2021 La proba scrisă la limba maternă nu sunt candidați constănțeni

30 Mar 2021 745

Inspector școlar general adjunct Anca Dragomir „Circumscripțiile necesitau o reechilibrare, întrucât vrem să aducem în top școli de tradiție”

30 Mar 2021 2216

Atenție la înscrierea în clasa pregătitoare! Părinți revoltați de modificările făcute de ISJ Constanța în arondarea Școlii nr. 38

29 Mar 2021 3427

ISJ Constanța 5.135 de elevi susțin, de luni, simularea Evaluării Naționale

28 Mar 2021 992

ISJ Constanța îndeamnă elevii să trateze cu seriozitate simulările Bacalaureatului

20 Mar 2021 717

Editorial Și profesorii sunt oameni, resimt oboseala și lipsa interacțiunii directe cu elevul

15 Mar 2021 5996